Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Minibaan Visserskaai H0
door
Ruben90
Vandaag
om 23:57:06
PB Models, ICR-rijtuigen
door
spoorzeven
Vandaag
om 23:44:46
verlichting op mijn draaischijf zeten
door
Voske
Vandaag
om 23:42:06
Stofvrij houden van mijn treinbaan
door
Sam
Vandaag
om 23:37:01
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Noud
Vandaag
om 23:36:36
Liliput verpakking en motor
door
hervé
Vandaag
om 23:10:16
NS 8800 in spoor 0
door
Tom Z.
Vandaag
om 22:43:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 22:12:36
Multimaus Error 13
door
Ronald69
Vandaag
om 21:51:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
FreekH
Vandaag
om 21:50:58
Stoomloks van de staatsmijnen
door
Eelco Storm
Vandaag
om 21:34:18
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans1963
Vandaag
om 21:03:27
Fotodijkje en fotodiorama
door
Paul1969
Vandaag
om 21:01:31
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 20:56:04
De winkel van weleer
door
Eric B
Vandaag
om 19:55:45
The Summer of 69
door
defender
Vandaag
om 19:38:51
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
defender
Vandaag
om 19:35:24
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:26:00
Viesmann 5214 pendelautomaat
door
R1954
Vandaag
om 18:13:36
IiTrain akties op tijd aanmaken.
door
JohnH
Vandaag
om 17:02:12
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:54:14
Bietschtalbrücke h0
door
AlbertG
Vandaag
om 15:37:03
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Bertje B
Vandaag
om 15:12:08
C12c rijtuig
door
maartenvdb
Vandaag
om 14:49:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:35:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 13:48:13
Een nieuw baantje op Micromodules
door
MacArthur
Vandaag
om 13:47:42
Line-up foto's van modellen
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 13:46:43
18 & 19 oktober Najaarsstoomdagen MBS
door
Seinhuis
Vandaag
om 13:26:17
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging
door
Eric B
Vandaag
om 12:56:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Remweg verkorten 1:1.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Remweg verkorten 1:1. (gelezen 6126 keer)
DelticPower
Offline
Berichten: 248
Re:Remweg verkorten 1:1.
«
Reactie #30 Gepost op:
27 September 2009, 12:18:23 »
meen me te herinneren dat mat 46 en vroeger op het bedieningspaneel een drukknop "railrem" had, welke buiten dienst was. Dat zou een mechanisch systeem geweest zijn om van buitenaf de remmen in te schakelen. Misschien dat er hier op het forum iemand meer van weet.
Groeten Jan
Gelogd
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.
elt-178.516
Offline
Berichten: 341
Re:Remweg verkorten 1:1.
«
Reactie #31 Gepost op:
27 September 2009, 12:33:56 »
Ik heb enkele maanden een keer een enigzinds verwant gesprek gehad met een collega die spoorbruggen ontwerpt.
Kort samengevat worden de krachten benodigd om te remmen doorgegeven aan de brug. En er is een maximum aan de krachten die de bestaande kusntwerken kunnen opvangen. Op kunstwerken moet je dus een keuze maken: Of je gaat niet harder remmen en er vindt een botsing plaats. Of je gaat harder remmen, je voorkomt een botsing, maar de brug stort in.
Gelogd
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas
Yuri v L
Offline
Berichten: 321
Re:Remweg verkorten 1:1.
«
Reactie #32 Gepost op:
27 September 2009, 14:07:31 »
Volgens Elektrische treinstellen in Nederland deel 2 en Diesetreinen in Nederland, waren de DE5 en de ELD5 (mat '40) voorzien van railremmen. Bij de ELD5 staat ook nog een uitleg van de werking van deze elektrische railremmen.
Groeten, Yuri
Gelogd
***** ***** ***** ***
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26844
Re:Remweg verkorten 1:1.
«
Reactie #33 Gepost op:
27 September 2009, 14:20:23 »
Citaat van: HuubvG op 27 September 2009, 10:05:25
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet van magneetremmen gehoord had.
De stadstrams in Amsterdam hadden al railremmen toen ik nog op school zat. En dat is ruim 40 jaar geleden.
Meerdere malen als passagier meegemaakt dat die er vol op gegooid werden als er weer eens een automobilist of fietser dacht dat hij nog wel even voorlangs kon.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Yuri v L
Offline
Berichten: 321
Re:Remweg verkorten 1:1.
«
Reactie #34 Gepost op:
27 September 2009, 14:30:42 »
Even voor de duidelijkheid, de ELD 5 en de DE5 zijn voorzien geweest van magneetremmen. Deze werden wegens grote slijtage aan de van de sleepstukken en de spoorstaven alleen gebruikt bij noodremming.
(Bron Elektrische treinstellen in Nederland deel 2)
Mat '46 was bij de bouw voorbereid voor inbouw van magneetremmen, vandaar ook de knop "Railremmen" op de stuurstanden, maar deze zijn nooit ingebouwd geweest bij mat '46.
(Bron Elektrische treinstellen in Nederland deel 2)
Groeten, Yuri
Gelogd
***** ***** ***** ***
DelticPower
Offline
Berichten: 248
Re:Remweg verkorten 1:1.
«
Reactie #35 Gepost op:
27 September 2009, 17:47:59 »
Bedankt Yuri, ben deze middag alweer een beetje wijzer geworden.
Groeten Jan.
Gelogd
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Remweg verkorten 1:1.