Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanpassen baanplan bestaande baan door Ronald69
Vandaag om 16:06:19
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door Rick
Vandaag om 16:03:05
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 15:48:45
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Rick
Vandaag om 15:09:14
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:06:26
Sfeer op je modelbaan door Ronald Halma
Vandaag om 15:02:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:38:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 13:30:30
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door odaoda
Vandaag om 13:27:03
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
Vandaag om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door defender
Vandaag om 12:51:30
Module vliegveld Jan van Mourik door defender
Vandaag om 12:45:24
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door sncf231e
Vandaag om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
14 August 2025, 21:30:54
Fleischmann Anna ombouw. door defender
14 August 2025, 20:19:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
14 August 2025, 17:25:32
Aachenau West door tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
US diorama in H0 door tijgernootje
14 August 2025, 16:33:38
Rijnstraat door tijgernootje
14 August 2025, 16:32:24
Da's Daz 2 door Huup
14 August 2025, 15:59:06
  

Auteur Topic: Treinongeval Barendrecht  (gelezen 45663 keer)

-Anton-

  • Offline Offline
  • Berichten: 295
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #120 Gepost op: 27 September 2009, 13:54:46 »
oke dat is dus al wel redelijk zeker dus dat het een door STS is.
Spijtig om te horen
IB, Traincontroller, ESU loc programmer, Arduino, Daisy II

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #121 Gepost op: 27 September 2009, 14:41:31 »
Het is niet zeker, het is de meest reëele optie. Wie zegt dat er niet een defect was? Of dat een of andere lolligerd draadjes had omgewisseld. Het kan allemaal. Enige zekerheid is dat er twee goederentreinen op elkaar gebotst zijn en dat wij nu moeten wachten totdat het IVW haar rapport af heeft.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #122 Gepost op: 27 September 2009, 16:11:47 »
Beelden van het NOS journaal :











Zoals je op de laatste foto ziet is nu de rode Raillion weg, maar dat wil nog niet zeggen dat alles nu opgeruimd is !

Sander

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #123 Gepost op: 27 September 2009, 16:41:02 »
De Telegraaf weet inmiddels te melden :

Citaat
zo 27 sep 2009, 16:25
     
Berging locomotief nog in volle gang BARENDRECHT

De berging van de derde en laatste locomotief van de plek van het treinongeluk in Barendrecht verloopt langzamer dan gedacht. Er moet voorzichtig gewerkt worden, de bewegingsruimte is beperkt en de loc weegt ongeveer 150 ton, zei een woordvoerder van de politie Rotterdam-Rijnmond.

Inmiddels staat de eerste locomotief klaar om vervoerd te worden naar een werkplaats van treinonderhoudsbedrijf Nedtrain, zei de woordvoerder. Als die weg is, gaat de tweede op een dieplader en pas daarna is er plek om de laatste loc onder het viaduct van de A15 vandaan te trekken. Voordat dat kan, moet die echter ook nog op een nieuw onderstel worden gehesen, zei de politiewoordvoerder. Het oorspronkelijke onderstel is door de botsing verwrongen.


Lvdwerf

  • Gast
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #124 Gepost op: 27 September 2009, 16:59:40 »
Citaat
de loc weegt ongeveer 150 ton

Hij wordt steeds zwaarder  ???

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #125 Gepost op: 27 September 2009, 17:14:41 »
Helaas hebben we te maken met journalistieke vrijheden. Als je het hele relaas op een rijtje zet, valt deze 10 ton verschil nog wel mee :

  • 2 goederentreinen botsen
  • later ook een personentrein betrokken
  • de tweede personentrein wordt bijna nergens genoemd
  • alsof het een toverdoos is komen steeds meer loc's onder de tunnel tevoorschijn

Dit zou iets kunnen zeggen over de journalisten, maar ook iets over centrale berichtgeving  ???

Sander

-Anton-

  • Offline Offline
  • Berichten: 295
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #126 Gepost op: 27 September 2009, 17:37:01 »
Ik ben dus niet de enige die dat opvalt  :o
Vind het spoor onder de twee weggehaalde locs nog redelijk trouwens.
Zal evengoed vervangen worden neem ik aan maar heb wel eens heftigere kronkels gezien
duidelijk dat de energie van de klap voor een groot deel in de locomotieven is gegaan
IB, Traincontroller, ESU loc programmer, Arduino, Daisy II

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8503
  • Spoor N
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #127 Gepost op: 27 September 2009, 18:16:25 »
Valt mee, de class 66 weegt 127 ton, dus zoveel scheelt het niet.
Het is 'maar' 13 ton ja.

@Sander: Waar komen de locs vandaan? Ik zie dat ze het over 3 locs hebben.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #128 Gepost op: 27 September 2009, 18:31:09 »
De DB Schenker trein reed met 2 locs, de rode 6514 als 1e en de geel/grijze 6415 erachter.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Mijn fotosite
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #129 Gepost op: 27 September 2009, 19:28:06 »

Ik las hier dat de locs naar een Nedtrain-werkplaats zouden worden overgebracht, maar vermoedde niet dat ze hier om de hoek zouden komen te staan. Ik woon namelijk vlakbij het voormalige depot Fijenoord (vandaar mijn nickname Dpc Fo (depotchef Fijenoord)), nu in gebruik als RET-remise en Nedtrain-werkplaats. Vanavond zag ik een kraan vanuit de verte bij het depot, en ik realiseerde me direct waar die voor was. Ben meteen met mijn camera erheen gegaan en was net op tijd om de 6514 te zien arriveren. Natuurlijk is het maar een stuk staal, maar het ongeval heeft me de afgelopen dagen enorm bezighouden met name vanwege het menselijk drama dat zich heeft afgespeeld. Daarom had ik een behoorlijk brok in de keel toen ze het werkplaatsterrein opgereden werd.


aankomst bij de werkplaats

heel veel stuurmankunst door geparkeerde auto's en het buiten profiel zijn van de loc

via het voorplein van de RET-remise (waar de bovenleiding omhoog gedrukt moest worden) door de poort naar de Nedtrain-werkplaats

het keren van de combinatie

idem

...

Rond half zeven was alleen de 6514 aangekomen. Waarschijnlijk volgt de 6415 ook per dieplader en de Class 66 over het spoor als ze haar draaistel heeft gewisseld. Ik vermoed dat de locs hier nader onderzocht gaan worden en later ter plekke worden gesloopt.

Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

MichelNL

  • Offline Offline
  • Berichten: 308
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #130 Gepost op: 27 September 2009, 19:36:21 »
"mooie" foto's...

Al is mooi niet helemaal het juiste woord gezien de gevolgen van het ongeluk..

_Jasper_

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
    • RailZminiworld
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #131 Gepost op: 27 September 2009, 20:06:00 »
Wat staat er daar op het doek? Nedtrain Schadeherstelbedrijf? Dat wordt een uitdagend klusje dan ;D ;D Maar goed, zal wel alleen bedoeld zijn om het schroot aan het zicht te onttrekken, en niet zozeer om de bestemming aan te geven. Meneer van Vollenhoven zal er nog een rondje om lopen, de bruikbare onderdelen eruit (zover die er nog zijn) en dan hup de schredder in ;)

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #132 Gepost op: 27 September 2009, 20:45:41 »
.....
« Laatst bewerkt op: 28 September 2009, 07:18:07 door Bruce!!! »
Passat driver:)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #133 Gepost op: 27 September 2009, 21:08:44 »
Heren,

Kunnen we even in ogenschouw nemen dat juist in deze lok een dode is gevallen ?
En dat dan met respect behandelen ?

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #134 Gepost op: 27 September 2009, 21:12:38 »
Het was niet respectloos bedoeld....... :-\ ( niet door mij althans)
Passat driver:)