Ook verwachten de meesten een deskundige verkoper, en is een antwoord als ik weet het zo snel niet, moet ik opzoeken of navragen ook zeer acceptabel.
Over het ge-emmer over nieuwe modellen hier ben ik het wel eens. Dat gaat vaak veel en veel te ver. Het is een model en dat houdt gewoon in dat er concessies gemaakt moeten worden. Maar concessies zijn duidelijke keuzes en geen fouten. Laat daar geen misverstand over bestaan. Een roco 1100 met een scheef nummerschild is geen concessie maar een fout. Een tekort model in 1:100 is geen fout, maar een concessie. Wel 1 die achterhaald is maar toch, daarvoor is gekozen door de fabrikant.
Het val mij op dat forum leden wel begrijpen dat een winkelier er niets aan kan doen dat een model niet juist is maar je kan het een winkelier niet kwalijk nemen dat hij het niet fijn vind als daar zeeeeer negatief over wordt gesproken. Een winkelier heeft vaak voor duizenden euro`s al vooruit besteld en dus geleverd gekregen van een model en dan baal je echt als het de grond wordt ingetrapt want daar gaat je investering en dus je boterham ( en als het dan al niet zo best gaat bij een winkelier dan gaat deze dus uit zijn dak en heeft beneluxspoor het gedaan ).Natuurlijk mag er wat van worden gezegd als het niet klopt maar als het te ver gaat kan dit grote gevolgen hebben voor de winkelier en ook bij fabrikanten voor verdere productie.Er is al meer gezegd vaak wordt er alleen maar geklaagd wees ook eens positief en als een model goed is ( hoeft niet perfect te zijn ) laat dat dan ook eens merken dat wordt het een stuk leuker.WimMTE
Ik snap het wel, maar op deze manier krijgt al gauw de boodschapper de schuld Wim. En verder zijn we geloof ik ook erg positief als het zo uitkomt. Ik ben op basis van dit forum in ieder geval in galop naar de winkel gerend om nog wat Liliput NAM-wagentjes te scoren. We zitten nu al met zijn allen te roepen om een nieuwe oplage. Ook de Roco 2400, de nieuwe VAM-wagens of de Mätrix Koploper schieten me te binnen als zeer positief ontvangen.