Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 12:58:15
't Boemeltje door Montanbahn
Vandaag om 12:57:04
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:42:50
booster vraag door 1200blauw
Vandaag om 12:42:01
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door jan47
Vandaag om 12:41:51
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door ES44C4
Vandaag om 12:20:47
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:14:01
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 12:11:32
Met welke tang knip je verenstaal? door hervé
Vandaag om 11:56:55
De fabriek - Spoor 0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:52:05
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Jeronimos
Vandaag om 11:42:25
Wat was jullie allereerste loc? door puntenglijder
Vandaag om 10:43:11
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 10:41:52
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door Hans Reints
Vandaag om 10:30:51
Modelbaan Beltheim. door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:25:33
Grootspoor in Frankrijk door Wouter W
Vandaag om 10:09:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Montanbahn
Vandaag om 09:01:55
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 08:29:02
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 08:22:44
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 08:02:11
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Benjamin92
Vandaag om 01:36:24
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Joz
Vandaag om 00:04:18
Göhrener Viaduct door MOVisser
06 August 2025, 22:53:48
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
06 August 2025, 22:36:12
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
06 August 2025, 22:02:52
US diorama in H0 door 741230
06 August 2025, 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
06 August 2025, 21:06:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
06 August 2025, 19:21:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
06 August 2025, 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
06 August 2025, 15:33:50

Auteur Topic: Mass am See - (Baanplan H0)  (gelezen 17008 keer)

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Mass am See - (Baanplan H0)
« Reactie #30 Gepost op: 01 November 2009, 18:58:12 »
Ha Evert!

Graag gedaan! Het is mooi om te zien dat het zo super gaat! Het ziet er mooi uit! Ik blijf het draadje volgen!

Groeten Ronald
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #31 Gepost op: 02 November 2009, 12:31:44 »
Vanmorgen even weer op zolder geweest nadat vrouw en kinderen waren vertrokken naar werk en school,kon maar moeilijk op gang komen, eerst nog wat op internet kijken was op hangen en boodschappen doen en na 2 bakken koffie met de flexrail aan het snijden geweest om de railschoentjes goed te laten passen, ik gebruik hiervoor roco rail schoentjes deze gaan  er erg strak om zo weet ik zeker dat de stroom toevoer goed blijft, en dat bleek ook wel want na dat ik de rail schoon had gemaakt ging de eerste lok probleemloos naar boven.

hier zie je goed hoe de mehano reeks 77 de trein de berg opduwd

dit was altijd een probleemlok  nadat er nieuwe antislipbandjes op zijn gekomen (roco) doet de lok het prima.
« Laatst bewerkt op: 02 November 2009, 15:05:01 door mass am see »

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #32 Gepost op: 02 November 2009, 13:26:31 »
Weer prima werk Evert die oprit.

De Mehano NMBS reeks 77 is een schitterende loc. Bij mij rijd hij veel rondjes, gebruik hem vaak als testloc voor van alles en nog wat.
groetjes Dion

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #33 Gepost op: 03 November 2009, 20:51:35 »
heb vanmiddag  even van de zon kunnen genieten, en ben aan het busspotten geweest hier in drenthe verdwijnen arriva en connexxion.Maar na het eten even een uurtje op zolder en ben met het rangeergedeelte bezig geweest.alles ligt er strak in maar ondervond wat problemen met de wissels wat stroom doorvoer aangaat, als ik met mijn vinger op de wissels duw of even schakel dan wil de trein weer rijden, ik denk dat het vuil is en kijk morgen wel verder.

vanaf de oprit(links) komt de trein hier aan.

ik kan straks zo vanuit de vitrine de trein op het spoor zetten.

hier moet ik nog een stevige plaat achter monteren, voordat er een trein rechtdoor schiet.

mvgr Evert.

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #34 Gepost op: 04 November 2009, 18:58:05 »
Ook vanmiddag weer aan het werk geweest op zolder, het was toch slecht weer en mijn laatste vrije dag, de radio op veronica en dan lekker met de baan aan het bouwen.wat kan een mens nog meer wensen (op hobbygebied).Heb het nieuwe gedeelte ontkoppeld met de hoofdbaan zodat er weer een extra trein kan rijden, de derde travo zonder dat er(digitale) techniek aan te pas komt.Waar ik ook aan dacht dat ik met dit stuk spoor ook kan gaan pendelen, zo heeft mijn talent van de PEG zijn nodige rondjes gereden. Een update kan nu even wat langer duren, moet de komende 6 dagen weer aan het werk.

Hier heb ik de stroomaansluiting gemaakt, moet het gele draadje nog even weer wegwerken.

Hoop hier straks de nodige uren te kunnen rangeren
Heb vanmiddag direct een achterwand aan het rangeergedeelte gemaakt het ging bijna mis, dus direct maar aktie ondernomen, verder zijn tips altijd welkom.

BVD  Evert.

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #35 Gepost op: 05 November 2009, 20:35:53 »
naar aanleiding van een ander draadje Baden Baden van Dion, waar hij over een markt had om deze op zijn prachtige baan te plaatsen,kreeg hij van Han een tip om een fontein te plaatsen dat is erg leuk maar een standbeeld doet het ook goed naar mijn mening, heb zelf al jaren lang een beeldje uit een kinderverrassing ooit eens van mijn kinderen gekregen om op de modelbaan te zetten, heb er een stuk heg om toe gezet, maar heb ook gezien van welk merk het is weet ik niet meer maar standbeelden van beroemdheden op een sokkel, het geeft wel een sfeer die op een modelbaan erg goed doet.    

het beeldje staat nu hier nog tussen maar zodra ik met het dorpje bezig ga komt deze op een klein pleintje te staan.

mvgr evert.

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #36 Gepost op: 11 November 2009, 20:34:44 »
Heb vanmiddag mijn ICR van lima geruild met een DE4 van trix, dit treinstel is en blijft altijd een moeilijk treinstel.Heb het treinstel weer uit de doos gehaald en op de baan gezet om een proefrit te maken op de oprit, dat ging redelijk goed maar zie nog steeds dat het draaistel achter het motorbak wil kantelen, heb daarom de oprit iets bijgesteld door aan de draadeinden te draaiende de bochten na de oprit zijn de 6138 dus daar kan het ook niet aan liggen.maar vraag mij af of de flenzen iets te kort zijn en daardoor dat draaistel snel ontspoort.

de foto is wel wat donker maar het draaistel direct achter het motorrijtuig is de boosdoener.(het rechter wiel)
mvgr Evert.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #37 Gepost op: 11 November 2009, 20:59:47 »
Ha evert!

Op naar het volgende probleempje dus....  ;) goed wat je kan proberen en ik weet niet of anderen daar ook ervaring mee hebben maar kan je niet aan de binnenkant van het spoor twee staven lijmen? zodat deze de boel geleiden? Zoiets als bij een brug of een tunnel... als je ze aan beide zijden in een punt laat samen komen vangen ze de wielen goed op.

Om alle wielen te vervangen is ook zo wat, trouwens ook nog een optie :)

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #38 Gepost op: 11 November 2009, 21:10:53 »
Evert, is wel handeig dat je TEE een beetje beroerd loopt.
Kun je ggelijk zien waar het sppor goed of niet goed is.
Dus een ideaal treinsle om dit uit te testen.
Als die goed loopt, heb je met de rest ook geen problemen.  ;D ;D

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #39 Gepost op: 12 November 2009, 21:00:51 »
Ronald bedankt voor de tip om de wielen te vervangen, daar had ik zelf ook al aan gedacht.Maar geloof niet dat het probleem oplost ook in deze bocht (zie foto)  fleischmann 6135 doet alleen dit draaistel het.

op de foto is duidelijk tezien dat het draaistel iets kiept, ik heb het idee dat het in de koppeling zit.

groetjes evert.

Johnnytrein

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 13 November 2009, 07:35:15 »
Jos, een defect toetsen bord of is jouw verwarming uitgevallen. Herlees aub je laatste bericht even. ;D
Groetjes
Johnny

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #41 Gepost op: 13 November 2009, 08:55:49 »
Bij Jos is misschien zijn toetsenbord defecft, maar ik zit mij wel suf te piekeren wat het defect aan deze ene wagon kan zijn ,draaistellen al gewisseld als die ene wagon er tussenweg haal heb ik geen probleem, dus het moet duidelijk in de stugge koppeling zitten  van wagon waarvan het draaistel wil kieperen wie o wie helpt mij uit de brand.

ps de trein ontspoort net niet maar de rail moet wel super strak gelegd worden zo niet dan ontspoort de trein wel.

BVD  Evert Masselink.
« Laatst bewerkt op: 13 November 2009, 09:00:02 door mass am see »

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #42 Gepost op: 20 November 2009, 19:40:38 »
Hallo Allemaal,

Deze week geen update van werkzaamheden aan de baan, moest zelf werken in wisselende diensten dus ik had voor of na het werk met de baan kunnen knutselen, maar had geen zin dat neemt niet weg dat ik niet aan de treintjes heb gedacht. Daarom leek mij het leuk om wat dia's van mijn eerdere banen te scannen en jullie te laten zien.De foto's daar moeten jullie maar even op wachten het lukt mij nog steeds niet om de foto's te uploaden.

mvgr Evert

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #43 Gepost op: 21 November 2009, 15:45:02 »
 n
Hallo Allemaal,

Deze week geen update van werkzaamheden aan de baan, moest zelf werken in wisselende diensten dus ik had voor of na het werk met de baan kunnen knutselen, maar had geen zin dat neemt niet weg dat ik niet aan de treintjes heb gedacht. Daarom leek mij het leuk om wat dia's van mijn eerdere banen te scannen en jullie te laten zien.De foto's daar moeten jullie maar even op wachten het lukt mij nog steeds niet om de foto's te uploaden.

dit zijn foto's van mijn eerste baan rond 1981 of 82

mvgr Evert

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #44 Gepost op: 21 November 2009, 16:37:40 »
Nadat ik mijn eerste echte modelbaan had afgebroken, wou ik een baan met veel rijlengte en tafelhoogte deze baan is zo groot geworden dat ik bij het trapgat onder de tafel door moest duiken.In mei 1984 heb ik het ouderlijke huis verlaten en kon daar na weer opnieuw beginnen.

Ook hier gebruikte ik al draadeinden.

mvgr Evert.
« Laatst bewerkt op: 21 November 2009, 16:48:57 door mass am see »