Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 18:12:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:33:41
Een leuke vrachtwagen door barry1972
Vandaag om 17:27:36
De prachtige reeksen van Bemo door Arjan6511
Vandaag om 17:26:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Paul1969
Vandaag om 17:10:46
Modelbaan Beltheim. door Paul1969
Vandaag om 17:01:07
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 16:53:17
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Camickaeze
Vandaag om 16:32:55
Show je werkplek door hervé
Vandaag om 16:30:01
Layne, Somewhere South. door g-j
Vandaag om 16:27:39
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
Vandaag om 16:20:52
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 16:10:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:47:37
Tsjechische Sikken door maartenvdb
Vandaag om 15:38:59
info gezocht over ETS aandrijfunits door sncf231e
Vandaag om 15:33:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 15:13:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
Vandaag om 15:10:59
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door klusser
Vandaag om 15:07:35
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 15:01:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:39:38
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:59:16
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 13:54:42
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:40:07
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Dennis.
Vandaag om 13:34:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 11:34:27
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 11:13:55
Modelspoorbeurs MSC Spijkspoor 11 oktober 2025 door MOVisser
Vandaag om 09:57:16
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 06:56:58
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door jeremy23
07 October 2025, 22:39:36
Fleischmann rijtuig 5896 door grossraumwagen
07 October 2025, 22:25:06
  

Auteur Topic: De ultieme keerlus revised  (gelezen 23170 keer)

pijltje

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #120 Gepost op: 02 October 2009, 20:43:35 »
Maar heb je het dan al eens vanuit mij bekeken Pijltje, of wie je ook werkelijk mag zijn. Als jij zegt dat de onderdelen op de print 43,-- kosten, en ik dat als hobbyist aan jullie aanbied, in elkaar gezet en wel. En daar een investering voor moet doen voor zeg eens 50 stuks per keer, wie heeft er dan recht om te klagen? Jij of ik?
Ik vind het dus ook wel welletjes zo.

Wim.


ff inhoud veilig stellen!

En zover ik weet is dit forum ervoor dat we elkaar van onze hobby kunnen genieten en niet om jou handel te sponsoren.
Mag ik voor de volledigheid nog wel ff melden dat ik ook naar JOUW S88N-SD melder verwijs!
« Laatst bewerkt op: 02 October 2009, 20:47:51 door pijltje »

pijltje

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #121 Gepost op: 02 October 2009, 21:42:48 »
Sorry hoor wim, maar al de componenten samen op de ultieme keerlus 1 zijn samen 43 euro, (en daar heb ik de connector niet bij mee gerekend).
Das wel een wezenlijk verschil met de 10,41

En ben best bereid om toe te geven als ik het bij het verkeerde eind heb !
Voor het geval je het zelf wil na rekenen Wim. Je hebt in je lijst inderdaad voor 10 euro aan dubbele onderdelen dus komen de onderdelen op 33. Nog steeds beduidend meer dan de 10 euro aan onderdelen die ik hier heb opgesomd.

Voor de info..... de actuele shoppinglist voor ultieme keerlus 1 is lager dan in de gebruiksaanwijzing staat, misschien tijd om je lijst te updaten.
« Laatst bewerkt op: 02 October 2009, 22:02:08 door pijltje »

Patrick Smout

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #122 Gepost op: 02 October 2009, 22:18:07 »
Pijltje,

er gaat niets boven een *proof of concept*.
Bouw jouw schakeling en geef ons een objectief verslag na 3 maanden dienst (en wees gerust, ik ben heus niet paranoide of wantrouwig). De ultieme keerlus (in al zijn varianten) heeft ondertussen zijn sporen al verdiend maar uiteraard is alles voor verbetering (zowel prijs als technisch) vatbaar.
Een voorganger van de ultieme keerlus draaide bij mij al enkele maanden probleemloos alvorens deze op Beneluxrail door medemodelspoorders verder op punt werd gezet en beschikbaar kwam voor het grote publiek (en nee, ik heb geen handeltje). De UK schakeling werkt onvoorwaardelijk en op elk ogenblik zonder een compromis. De 2 of 3 keerlusen in een baan mogen dan voor mij best iets meer kosten, maar dat is een persoonlijke keuze.
Tenslotte wil ik je nog meegeven dat opbouwende kritiek niet altijd jouw visie hoeft te onderbouwen, net zomin als jouw opbouwende kritiek mijn visie moet ondersteunen.

mvg,

Patrick Smout

Met vriendelijk groeten,

Patrick Smout

pijltje

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #123 Gepost op: 02 October 2009, 22:31:33 »
Patrick,

Ik heb van jou opbouwende en zeker ook kritisch ;-)  kritiek gehad. Zo zijn er meer geweest incluis de jongens van avontuurinminiatuur.
Ik ga m'n schakeling (na doorrekenen van de weerstanden definitief) zeker ook bouwen. En een proefopstelling zal het eerste zijn waar het op gaat draaien. Bevindingen komen tzt (en eventuele vragen) maar die zal ik voorlopig buiten het forum houden. Als de storm is gaan liggen komt dit vanzelf weer boven drijven.

Als ik gewild had had ik de hele schakeling via via binnen m'n eigen kennissen kring ook zover kunnen krijgen maar ik heb nooit de intentie gehad dit voor mezelf te willen houden of in grootschalige productie te nemen. En met meer mensen/gezamenlijke inspanning is het gewoon veel leuker om te doen. Dan komen er ook betere ideeën uit. Zie het FF verhaal. Zonder dat zou de schakeling qua prijs zeker gelijkwaardig zijn geweest aan de UK.

Voor diegene die input hebben geleverd tot nu toe dan ook hartelijke dank. Definitieve (en dan bedoel ik werkende) schakeling zal hier tzt worden gepubliceerd. We kunnen dan altijd nog een "samen-kopen" actie starten als ik een draadje in de van en voor gebruikers groep gekregen heb. (Als ik daar na de aanvaring met Wim uberhaupt nog op wordt toegelaten :( )

..... keep you posted

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #124 Gepost op: 04 October 2009, 19:21:20 »
Pijltje,

Of je je draadje in de "van en voor gebruikers" groep krijgt is afhankelijk van de moderators van de site. Een ruzie met Wim Ros zou wat mij betreft, na het lezen van de spelregels, geen reden mogen zijn. Ik zit er op te wachten.

Sluit het draadje niet ik wil graag in deze draad over een ATtiny2313 versie (SX en S88N) verder praten.

Groeten,

Gerard van der Sel
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

pijltje

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #125 Gepost op: 05 October 2009, 21:28:25 »
Hoi Gerard,

Ik zal 'm open laten en je verhaal met een pic volgen... blijf wel geïnteresseerd :D
« Laatst bewerkt op: 05 October 2009, 22:00:25 door Peter van der Leek »

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2321
    • Somda
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #126 Gepost op: 05 October 2009, 22:01:40 »
Een ruzie, mits niet publiekelijk uitgevochten, is geen reden om je daar te weigeren. Anonimiteit wel. Zoals je bekend zal zijn dien je voor toegang tot het VeVG onderdeel een vrijwaringsverklaring te ondertekenen. Dat kan alleen als jouw volledige ANW gegevens bij ons bekend zijn.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

pijltje

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #127 Gepost op: 05 October 2009, 23:31:59 »
Mail was niet aangekomen ik zal 'm nog een keer sturen.
« Laatst bewerkt op: 06 October 2009, 19:14:57 door Peter van der Leek »