Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Piko NS 2015 stroomafname probleem door meino
Vandaag om 12:03:59
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:41:44
De (3d) knutsels van Ronald. door Edsko Hekman
Vandaag om 11:21:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: De ultieme keerlus revised  (gelezen 20720 keer)

pijltje

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #120 Gepost op: 02 oktober 2009, 20:43:35 »
Maar heb je het dan al eens vanuit mij bekeken Pijltje, of wie je ook werkelijk mag zijn. Als jij zegt dat de onderdelen op de print 43,-- kosten, en ik dat als hobbyist aan jullie aanbied, in elkaar gezet en wel. En daar een investering voor moet doen voor zeg eens 50 stuks per keer, wie heeft er dan recht om te klagen? Jij of ik?
Ik vind het dus ook wel welletjes zo.

Wim.


ff inhoud veilig stellen!

En zover ik weet is dit forum ervoor dat we elkaar van onze hobby kunnen genieten en niet om jou handel te sponsoren.
Mag ik voor de volledigheid nog wel ff melden dat ik ook naar JOUW S88N-SD melder verwijs!
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2009, 20:47:51 door pijltje »

pijltje

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #121 Gepost op: 02 oktober 2009, 21:42:48 »
Sorry hoor wim, maar al de componenten samen op de ultieme keerlus 1 zijn samen 43 euro, (en daar heb ik de connector niet bij mee gerekend).
Das wel een wezenlijk verschil met de 10,41

En ben best bereid om toe te geven als ik het bij het verkeerde eind heb !
Voor het geval je het zelf wil na rekenen Wim. Je hebt in je lijst inderdaad voor 10 euro aan dubbele onderdelen dus komen de onderdelen op 33. Nog steeds beduidend meer dan de 10 euro aan onderdelen die ik hier heb opgesomd.

Voor de info..... de actuele shoppinglist voor ultieme keerlus 1 is lager dan in de gebruiksaanwijzing staat, misschien tijd om je lijst te updaten.
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2009, 22:02:08 door pijltje »

Patrick Smout

  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #122 Gepost op: 02 oktober 2009, 22:18:07 »
Pijltje,

er gaat niets boven een *proof of concept*.
Bouw jouw schakeling en geef ons een objectief verslag na 3 maanden dienst (en wees gerust, ik ben heus niet paranoide of wantrouwig). De ultieme keerlus (in al zijn varianten) heeft ondertussen zijn sporen al verdiend maar uiteraard is alles voor verbetering (zowel prijs als technisch) vatbaar.
Een voorganger van de ultieme keerlus draaide bij mij al enkele maanden probleemloos alvorens deze op Beneluxrail door medemodelspoorders verder op punt werd gezet en beschikbaar kwam voor het grote publiek (en nee, ik heb geen handeltje). De UK schakeling werkt onvoorwaardelijk en op elk ogenblik zonder een compromis. De 2 of 3 keerlusen in een baan mogen dan voor mij best iets meer kosten, maar dat is een persoonlijke keuze.
Tenslotte wil ik je nog meegeven dat opbouwende kritiek niet altijd jouw visie hoeft te onderbouwen, net zomin als jouw opbouwende kritiek mijn visie moet ondersteunen.

mvg,

Patrick Smout

Met vriendelijk groeten,

Patrick Smout

pijltje

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #123 Gepost op: 02 oktober 2009, 22:31:33 »
Patrick,

Ik heb van jou opbouwende en zeker ook kritisch ;-)  kritiek gehad. Zo zijn er meer geweest incluis de jongens van avontuurinminiatuur.
Ik ga m'n schakeling (na doorrekenen van de weerstanden definitief) zeker ook bouwen. En een proefopstelling zal het eerste zijn waar het op gaat draaien. Bevindingen komen tzt (en eventuele vragen) maar die zal ik voorlopig buiten het forum houden. Als de storm is gaan liggen komt dit vanzelf weer boven drijven.

Als ik gewild had had ik de hele schakeling via via binnen m'n eigen kennissen kring ook zover kunnen krijgen maar ik heb nooit de intentie gehad dit voor mezelf te willen houden of in grootschalige productie te nemen. En met meer mensen/gezamenlijke inspanning is het gewoon veel leuker om te doen. Dan komen er ook betere ideeën uit. Zie het FF verhaal. Zonder dat zou de schakeling qua prijs zeker gelijkwaardig zijn geweest aan de UK.

Voor diegene die input hebben geleverd tot nu toe dan ook hartelijke dank. Definitieve (en dan bedoel ik werkende) schakeling zal hier tzt worden gepubliceerd. We kunnen dan altijd nog een "samen-kopen" actie starten als ik een draadje in de van en voor gebruikers groep gekregen heb. (Als ik daar na de aanvaring met Wim uberhaupt nog op wordt toegelaten :( )

..... keep you posted

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #124 Gepost op: 04 oktober 2009, 19:21:20 »
Pijltje,

Of je je draadje in de "van en voor gebruikers" groep krijgt is afhankelijk van de moderators van de site. Een ruzie met Wim Ros zou wat mij betreft, na het lezen van de spelregels, geen reden mogen zijn. Ik zit er op te wachten.

Sluit het draadje niet ik wil graag in deze draad over een ATtiny2313 versie (SX en S88N) verder praten.

Groeten,

Gerard van der Sel
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

pijltje

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #125 Gepost op: 05 oktober 2009, 21:28:25 »
Hoi Gerard,

Ik zal 'm open laten en je verhaal met een pic volgen... blijf wel geïnteresseerd :D
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2009, 22:00:25 door Peter van der Leek »

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2242
    • Somda
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #126 Gepost op: 05 oktober 2009, 22:01:40 »
Een ruzie, mits niet publiekelijk uitgevochten, is geen reden om je daar te weigeren. Anonimiteit wel. Zoals je bekend zal zijn dien je voor toegang tot het VeVG onderdeel een vrijwaringsverklaring te ondertekenen. Dat kan alleen als jouw volledige ANW gegevens bij ons bekend zijn.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

pijltje

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re:De ultieme keerlus revised
« Reactie #127 Gepost op: 05 oktober 2009, 23:31:59 »
Mail was niet aangekomen ik zal 'm nog een keer sturen.
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2009, 19:14:57 door Peter van der Leek »