Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

3D print wagons: de benodigde onderdelen door Frits C
Vandaag om 14:35:00
Revier Rheinbrenner (H0) door Jelmer
Vandaag om 14:32:35
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 14:23:55
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door BertOK
Vandaag om 14:23:09
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:59:06
De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 13:32:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:52:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 12:45:01
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 12:38:17
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door bask185
Vandaag om 11:27:19
ESU V5 Decoder setting door Ben
Vandaag om 11:23:27
Koemo ballastlijm; welk alternatief? door Ronald69
Vandaag om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 11:18:35
Modellbau Lingen 2026 door Ronald69
Vandaag om 11:14:54
Goede wensen voor 2026 door AdLoc
Vandaag om 11:01:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 10:56:58
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 10:45:36
Toon hier je (model)TRAM foto's. door System-M
Vandaag om 10:45:07
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door henk
Vandaag om 10:19:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:09:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:55:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:40:29
Resin kits best met of zonder grondlaag door cor_b
Vandaag om 09:39:51
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:20:23
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 09:02:12
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 08:55:09
Railion 1606 Harderwijk. door spoorijzer
Vandaag om 08:45:34
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 52091 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #165 Gepost op: 19 November 2009, 22:41:47 »
Er wordt al gesproken over een te bewaren exemplaar; is er eigenlijk een beoogde museumloc, zoals dat al ver van tevoren bekend was bij de 1202 en 1312?
Dat is lang niet altijd zo, voor de 1312 goldt dat namelijk ook niet, die was aanvankelijk reserve lok om de alwel eerder gekozen 1302 aan te vullen...

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #166 Gepost op: 19 November 2009, 23:49:46 »
Er wordt al gesproken over een te bewaren exemplaar; is er eigenlijk een beoogde museumloc, zoals dat al ver van tevoren bekend was bij de 1202 en 1312?

Er is een locomotief van de serie 1600 in het bewaarplan van het spoorwegmuseum opgenomen. Het nummer is nog niet bekend en ook nog niet relevant. Wanneer de serie uit dienst wordt genomen zal de lok die op dat moment de beste conditie heeft de grootste kans maken in de collectie van het Spoorwegmuseum te worden opgenomen.
Wordt het toch nog gezellig!

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2201
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #167 Gepost op: 19 November 2009, 23:51:20 »
Er is een locomotief van de serie 1600 in het bewaarplan van het spoorwegmuseum opgenomen. Het nummer is nog niet bekend en ook nog niet relevant. Wanneer de serie uit dienst wordt genomen zal de lok die op dat moment de beste conditie heeft de grootste kans maken in de collectie van het Spoorwegmuseum te worden opgenomen.

Dan gaat dat dus anders dan bij de 1200 en 1300, waar de nummers al verder van tevoren waren gekozen.
Grtz!
Tedo

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #168 Gepost op: 21 November 2009, 03:32:18 »
Dat zal ook voortaan de gedachte zijn achter het kiezen van een loc  ;)

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #169 Gepost op: 21 November 2009, 12:57:55 »
En anders kan de loc toch gewoon omgenummerd worden naar 1607? :P
De 1122 in het NSM is toch ook oorspronkelijk een andere 1100 geweest... ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #170 Gepost op: 21 November 2009, 17:46:09 »
Dat had als reden dat alle benodigdheden die bewaard waren om de lok weer aan te kleden zonder botsneus, van de 1122 afkomstig zijn  ;)

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2201
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #171 Gepost op: 21 November 2009, 17:52:41 »
En er is rond de aflevering van dat deel van de 1100'en toch al wat gerommeld en nummers doorgeschoven...
Grtz!
Tedo

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #172 Gepost op: 23 November 2009, 17:29:19 »
Einde oefening...............  :-\

http://www.flickr.com/photos/rob46/


rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #173 Gepost op: 23 November 2009, 17:31:25 »
Even om Jos gerust te stellen voordat die weer gaat lopen springen hier. Het betreft de 1605, 1622 en 1625 die in Tilburg stonden.
Voor grootspoorfoto's zie site

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #174 Gepost op: 23 November 2009, 17:35:01 »
Einde oefening...............  :-\

http://www.flickr.com/photos/rob46/



Zekers einde van hun oefening :-[ :-[
Passat driver:)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #175 Gepost op: 23 November 2009, 17:37:31 »
Even om Jos gerust te stellen voordat die weer gaat lopen springen hier. Het betreft de 1605, 1622 en 1625 die in Tilburg stonden.

Wist ik al.  ;D ;D
De juiste loc staat nog in Maastricht te staan.


Jos. ;)
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #176 Gepost op: 23 November 2009, 17:37:47 »
http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=152&t=18296&hilit=Hoeben&start=190

Hier staan nog wat plaatjes van Hoeben te Hasselt. De maker van de foto's is een medewerker van Hoeben....

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #177 Gepost op: 23 November 2009, 17:43:05 »
Hopelijk doet de NS snel wat aan die 1800's doet anders eindigen deze ook zo...... :-X

« Laatst bewerkt op: 23 November 2009, 17:44:50 door Bruce!!! »
Passat driver:)

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #178 Gepost op: 23 November 2009, 17:44:54 »
Voor wie r tijd en zin in heeft:

http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=93&t=7713&hilit=klomp+zwolle

Transporteur van o.a. spoorwegmaterieel naar Hoeben, beetje scrollen kom je het een en ander tegen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8635
  • Spoor N
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #179 Gepost op: 23 November 2009, 18:44:02 »
Hopelijk doet de NS snel wat aan die 1800's doet anders eindigen deze ook zo...... :-X
Wat moeten ze er dan aan doen? Gezien de huidige plannen gaan ze buiten dienst en zullen ze ook zo eindigen (en mocht het toch anders lopen, dan eindigen ze later alsnog zo).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.