Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
Vandaag om 18:02:20
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 18:01:38
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:58:17
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
Vandaag om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:57
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:38:27
Resin kits best met of zonder grondlaag door Duikeend
Vandaag om 17:37:14
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:36:02
Station Steenwijk poging 2 door Duikeend
Vandaag om 17:25:22
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 16:01:20
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Onshape gebruikersgroep door MOVisser
Vandaag om 13:23:37
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 52507 keer)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Gepost op: 01 September 2009, 21:46:14 »
Hallo Beneluxspoorders,

Het is mij de laatste tijd opgevallen dat er een groot deel van de 16,17,1800, serie opgesteld staan in Maastricht. Ik vraag me eigenlijk af waarom dat zo is. Weet iemand hier misschien meer over?

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 01 September 2009, 21:48:24 »
Deze staan hier terzijde gesteld, met name de 1800 loc's



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5671
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #2 Gepost op: 01 September 2009, 21:49:34 »
Kwestie van overtolligheid: door de instroom van steeds meer (dezelfde) treinstellen ten koste van getrokken materieel.
Groet, Frank

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8640
  • Spoor N
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #3 Gepost op: 01 September 2009, 21:53:22 »
En een deel staat er voor onderhoud, Maastricht onderhoudt immers die locs.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #4 Gepost op: 01 September 2009, 21:54:38 »
Deze staan hier terzijde gesteld, met name de 1800 loc's

Voor zover ik weet zijn er veertien 1800 loc's terzijde gesteld. maar van de 1700 zouden ze allenmaal in dienst moeten zijn. Ik denk dat ze die later toch wel nodig zouden hebben als ze om de 10 minuten treinen willen laten rijden.

En een deel staat er voor onderhoud, Maastricht onderhoudt immers die locs.

Ik had laatst ergens gelezen dat er op de NS 16,17,1800 los een kastje naast de pantograaf hebben die straling afgeeft en dat ze die misschien aan het aanpassen zijn (is voor de rest niet schadelijk voor de gezondheid)
« Laatst bewerkt op: 01 September 2009, 21:58:37 door NS 1855 »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8640
  • Spoor N
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #5 Gepost op: 01 September 2009, 22:01:22 »
Kan, maar de meeste zullen er staan voor regulier onderhoud (zoals er al jarenlang plaatsvindt.) Er staan maar 4 1600'n in Maastricht terzijde als ik het goed heb, geen enkele 1700 en ook geen 1800 (die staan op de Dijksgracht).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #6 Gepost op: 01 September 2009, 22:04:27 »
Volgens RM 267 heb je het mis: op blz. 6 staat een foto met de 1837, 1829, 1828 en 1832 terzijde te Mt.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #7 Gepost op: 01 September 2009, 22:06:02 »
Er staan een stuk of 6-7  1700.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8640
  • Spoor N
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #8 Gepost op: 01 September 2009, 22:13:26 »
@Poes: Gut, dan loop ik alweer achter.

@Jos: maar niet terzijde.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #9 Gepost op: 01 September 2009, 22:15:12 »
Rick Heb ik ook niet gezegd, Ik zie met name de 1800.



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

_Jasper_

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
    • RailZminiworld
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #10 Gepost op: 01 September 2009, 22:29:35 »
Nee Jos, maar het gaat hier over loc's die terzijde staan ;)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #11 Gepost op: 02 September 2009, 07:54:00 »
Gelukkig is het tot nu toe gebleven bij die veertien 1800 Loc's. Ik zou nog niet willen dat de 16,17,1800 serie zal verdwijnen. Vooral ommdat het mijn favoriete Loc's zijn :)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #12 Gepost op: 03 September 2009, 10:05:04 »
Bij NS Reizigers heeft de treinstellobby weer de overhand... Laten we hopen dat ze die locs goed bewaren. Wel zo handig als ze weer eens in materieelnood komen. (RIC)-rijtuigjes in buitenland huren/kopen, loc ervoor en rijden maar. Is al eerder vertoond: M2, K4, Bm, ICK, ICL....

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #13 Gepost op: 03 September 2009, 10:12:45 »
Laten we hopen dat ze die locs goed bewaren. Wel zo handig als ze weer eens in materieelnood komen.

Is inderdaad wel zo handig om die loc's te bewaren, want als ze treinen om de 10 minuten willen laten rijden hebben ze zonder die Loc's met ICRm of ICL niet genoeg.

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #14 Gepost op: 03 September 2009, 12:03:51 »
In de nieuwe railmagazine staat dat ze uitgerangeerd zijn en wachten op betere tijden!

Onder andere locs 18/ 32, 37, 28 en 29 zoals gezegd
Passat driver:)