Het dreigen met niet meer met het OV te gaan ja sorry hoor dat vind ik zo'n zwak excuus. Hoogst waarschijnlijk gingen jullie toch al niet met het OV dus niet zeuren nu hoor. Ga je niet met OV en blijf je lekker fietsen of met de auto gaan.
Ooit iets gezien dat in één keer goed was?
Hier volg ik het even niet meer: precies betalen voor de afstand die je reist is nu juist het probleem: daar gaat het zo vaak mis
Dat weet niemand, en wordt ons waarschijnlijk ook nooit uitgelegd: je moet als reiziger rondom de OV-chipkaart alles zelf uitzoeken.
Ik moet zeggen dat ik nu best tevreden ben.
En voor de Nederlanders geen weg terug.
Mijn enigste en grootste kritiek punt is dat het systeem eigenlijk gelijk landelijk had moeten ingevoerd worden. Nu is er een situatie dat mensen met 2 systemen reizen en dat is knap onvriendelijk. Of het systeem duurder is ja en nee. Op sommige trajecten is het beduidend goedkoper geworden op sommige beduidend duurder. Met name korte ritjes zie je vaak een duurder tarief. Ik denk dat daar eens naar gekeken moet worden of dit wel even redig is. Volgens mij is dat het dus niet.
Zoals de kruidenier op de hoek, bijvoorbeeld.Daar kan ik wel strippenkaarten kopen.Maar niet m'n OV-chipkaart opwaarderen, activeren.Kortom, ik heb em wel, maar kan em niet niet gebruiken, tot ik een keer in Rotterdam uitstap, om de kaart ...
Het zal op termijn allemaal best wel gaan werken maar dan moet er nog heel wat water door de Maas.Wat ik me vooral afvraag is het uitchecken.Ik reis dagelijks van Roermond naar Eindhoven v.v.Het is nu vakantie en lekker rustig maar straks als de universiteit weer begint staat er bij de trappen een rij van hier tot Tokio . Als die allemaal moeten uitchecken mag ik wel een paar treinen eerder gaan nemen om op tijd op het werk te komen.Inchecken zal wel iets beter gaan omdat dat wat meer gespreid gaat maar wat als je net een aansluiting moet halen van bus naar trein. Dringen voor de incheckzuil om toch maar je trein proberen te halen. En dan is Murphy niet ver weg. Sta je natuurlijk altijd bij de verkeerde zuil omdat iemand niet weet heo het syteem werkt of geen saoldo heeft of wat er nog meer fout kan gaan. Kan je nog net de trein uitzwaaien.Ben tot nu toe tevreden met mijn jaartrajectkaart. Gr.Eric
@ Paul: men roept in Amsterdam al 2,5 jaar dat het gaat verbeteren, en in die 2,5 jaar is het nog nooit verbeterd: altijd als je als reiziger problemen ondervindt wordt de reiziger als schuldige aangewezen, het is NOOIT de fout van het systeem, nee, de reiziger zal het wel weer verkeerd gedaan hebben, en daar heb ik inmiddels schoon genoeg van: ik weet prima hoe dat systeem werkt, het werkt alleen veel te slecht.Het gedoe met zones in de metro: hier in Amsterdam heb je dat ook, maar dat gaat zo vaak fout dat het mij al vaker voorgekomen is dat ik 8 euro betaal voor een ritje dat nog niet eens een euro kost, simpelweg omdat het systeem het op de heupen krijgt, of bijvoorbeeld het uitchecken met negatief saldo: dat hoort in theorie gewoon te kunnen, maar de praktijk is erg weerbarstig en maar al te vaak kom ik dus voor een dicht poortje te staan.Ik ben best bereid om die strippenkaart niet meer te gebruiken, maar dan moet dat 'gemak' wat zo aan die achterlijke chipkaart verbonden wordt, wel geboden worden.
Dat zou ik ook weer niet willen stellen, hier in de regio heeft enkele maanden geleden een informatiefoldertje in de bussen gelegen. Voor de korte termijn is er ook wel een antwoord op een vraag als die van mij met betrekking tot de sterabonnementen - namelijk dat het voorlopig blijft bestaan. Ik vraag me alleen af hoe dat er op langere termijn uit gaat zien, temeer daar ik zogauw geen reëel alternatief voor het abonnement op basis van zones kan bedenken.
Hierboven zijn ook de tariefverschillen al aangehaald, dat is natuurlijk weer een discussie op zich. Heb daar zojuist nog eens naar zitten kijken; naar verluidt zou het gemiddeld niet duurder worden, maar ik denk dat een groot deel van de reizigers wel degelijk (fors) meer gaat betalen. Het basistarief is met € 0,75 resp. € 0,50 voor reductietarief veel hoger dan de basisstrip omgerekend was, zodat van de ritten binnen één zone alleen de superkorte ritjes goedkoper worden of gelijk blijven. Het omslagpunt is afhankelijk van het kilometertarief; hier is dat meen ik 10 of 11 cent zodat het omslagpunt bij ongeveer 1 kilometer ligt (strippenkaart twee strippen: € 0,85 resp. € 0,64). Mogelijk dat bij lange ritten de chipkaart weer goedkoper wordt, maar dat zal afhankelijk zijn van de huidige zone-indeling. In stedelijk gebied denk ik echter dat veel mensen alleen binnen de stad reizen, in één zone dus – en dat wordt zo te zien dus duurder.
De tariefberekening op 9292ov bevestigt dit; volgens die informatie betaal ik voor een retour naar het centrum € 1,42 als reductietarief – mits ik dezelfde bus terug haal, anders is het nog duurder. Per strippenkaart is dat 2/15*4,80 = € 0,64, met andere woorden: de chipkaart is maar liefst 121% duurder. In de publicaties staat vermeld dat je soms 'ietsje meer' zou kunnen betalen als je toevallig een grotere afstand aflegt binnen wat nu één zone is. Ik weet niet wat men daaronder verstaat, maar in mijn ogen is een ritje van 15 minuten binnen de stad niet de meest extreme busreis die je kunt maken en valt 121% duurder ook niet onder 'iets meer betalen'. Op mij komt het dus eerlijk gezegd gewoon over als een ordinaire prijsverhoging. Ik denk dat ik nog maar een voorraadje strippenkaarten ga halen, dan kan ik ze tenminste gebruiken zolang ze nog geldig zijn.../quote]Waarom zou je dezelfde bus terug moeten halen, je hebt ook uurskaartjes enzo. Bovendien mag je binnen 35 minuten overstappen zonder extra instaptarief te betalen.Over de prijsverhoging: De OV Chipkaart rekent de komende jaren alleen inflatiecorrectie mee in de prijs, geen verdere verhogingen en blijft dus relatief op het zelfde prijspijl.Als het goed is komt bij de NS tussen eind 2009 en halverwege 2010 ook de ov Chip in werking. Verder zou ik maar gewoon de Chipkaart gaan gebruiken, steeds meer trajecten gaan dicht en steeds meer bedrijven stoppen met de verkoop van Strippenkaarten
Ben je toevallig linkshandig? Want dan is de kans dat je voor een dicht poortje komt te staan vele malen groter, weet je waardoor? Door je eigen schuld. Het systeem voor jouw poortje staat rechts van je, echter hebben veel linkshandigen de neiging om links van zich hun kaart over het apparaat te halen.
weet je waardoor? Door je eigen schuld.
echter hebben veel linkshandigen de neiging om links van zich hun kaart over het apparaat te halen.
Moet je eens naar Amsterdam komen, daar hangen ook automaten in de meeste winkels, op de perrons staan TVM's (zelfde apparaten als op de NS stations, alleen dan ander kleurtje en andere functie)
Oh, ja, om jouw topografisch inzicht wat te verbeteren: Om in Amsterdam te komen, moet ik over Den Haag reizen.En aangezien ik daar sneller ben dan in Amsterdam... geloof je toch zeker wel, dat ik na dit Amsterdamse ge-OH Cry Amsterdam helemaal voor gezien houd.
Ja, Laurent, ik heb er bij mijn geboorte voor gekozen, heel bewust, om linkshandig te zijn. Duim omhoog Daarom pas ik nou lekker niet in dat systeem. Duim omhoog Duim omhoogJochie, van dit gezwam vallen me zelfs de legerkissies nog uit.Ja, ik ben toevallig linkshandig en ben geen geautomatiseerd systeem. Ik ben een mens van vlees en bloed Shocked en geen gedresseerde aap en ook geen robot. Angry Angry
Ja, logisch hè. Dat noemen ze menselijk. Huh? Iets om tóch eens over na te denken...
Juist omdat je een mens van vlees en bloed bent, verwacht men dat jij WEL kan nadenken en anticiperen op de signalen die het apparaat geeft. Helaas zijn mensen wat dat betrefd zo af en toe nog achterlijker dan het achtereind van een paard... Wink
Echter, betalen met de OV chip is eerlijker, omdat wanneer jij vroeger net de zonegrens overmoest (stel je moest maar 2 haltes verder zijn ofzo) dan mocht je een extra strip afstempelen, terwijl je in princiepe de gehele zone door kon reizen op dezelfde strip. Met de OV chip is dit afgelopen, mensen die die hele zone doormoeten gaan extra betalen, terwijl anderen een lager tarief krijgen door minder kilometers.
GE WEL DIG, dit bericht... Tipje van mij, ga eerst eens een aantal keer de OV Chipkaart gebruiken en kom dan terug.In en uitchecken gaat in een fracktie van een seconde, pas erlangs, biep, eventuele poortjes waar je doorheen moet en klaar.
Je kan op een PERSOONLIJKE OV Chipkaart ook reisproducten laden. Op de Ov Chip voor studenten wordt dus reisproduct studentenkaart geladen, waardoor zij in het door hun gekozen weekdeel gratis reizen en de rest van de week met korting. Voor een OV Jaarkaart staat het er ook op, net als bij reductiekaarten. Bij abbo's dus niets anders.
Bij de Strippenkaart moet je sowiso de startstrip afstempelen, bij de OV Chipkaart betaal je sowiso 75 cent basistarief.
Waarom zou je dezelfde bus terug moeten halen, je hebt ook uurskaartjes enzo. Bovendien mag je binnen 35 minuten overstappen zonder extra instaptarief te betalen.
Verder zou ik maar gewoon de Chipkaart gaan gebruiken, steeds meer trajecten gaan dicht en steeds meer bedrijven stoppen met de verkoop van Strippenkaarten
Juist omdat je een mens van vlees en bloed bent, verwacht men dat jij WEL kan nadenken en anticiperen op de signalen die het apparaat geeft. Helaas zijn mensen wat dat betrefd zo af en toe nog achterlijker dan het achtereind van een paard...