Ik heb geen verstand van OV, strippenkaarten, GVB 020, chipkaarten enz. Meer uit algemene belangstelling lees ik dit topic maar word er niet wijzer van en zeker niet vrolijk. Gr, Ben.
Tip van mij. Kom eens in Eindhoven kijken als het druk is.In de spits komen de trein uit Venlo en het zuiden tegelijk aan. Dan moeten er een paar honderd man via een trap van een meter of 8 breed het perron verlaten. Maar wel eerst even uitchecken. Geen probleem ware het niet dat er maar één zuiltje staat voor de trap.
Staan die niet bij de uitgang van het station? voor het overstappen is dat namelijk handiger.
Gelijk, die dingen staan ook niet bij trappen dat is ook niet op de RET Metro stations.......
Je drukt op het scherm, koopt een annonieme kaart (nu tijdelijk voor €3,00!, normaal €7,50). Of het gelijk kan weet ik niet zeker, dus doe maar eerst kaartje kopen en dan opladen.
... en het leukste: bij de invalidenoprit, waar nu gewoon een stempelautomaat staat, staat helemaal geen chippaal: elke reiziger in een rolstoel of scootmobiel of met de fiets, moet een meter of 60 naar het begin van het perron lopen om in of uit te kunnen checken. Errug handig...
.... Waarom? Omdat het gros van de mensen wél ...............
Nou ja, vul zelf maar in, rechtshandig is, niet invalide is, ....Het geeft in elk geval duidelijk hoe de heren denken. Niet OV voor iedereen, maar OV voor het gros van de mensen, de mensen die aan de door hun bepaalde standaard voldoen.
Ok, als de chipkaart + opladen samen, ook 2 euro blijft vind ik het prima, vandaag met het gezin op een Blokkerkaart een dagje weggeweest n.l.
Is het GVB het domein geworden van een 17-jarige woordvoerder ? En wat heeft het nog te maken met de "Grootspoor-vraagbaak" op BNLS ?
Is het GVB het domein geworden van een 17-jarige woordvoerder ? En wat heeft het nog te maken met de "Grootspoor-vraagbaak" op BNLS ?Sander