Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Railman
Vandaag
om 13:40:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 13:15:50
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
fleischmann1
Vandaag
om 13:13:26
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
MacArthur
Vandaag
om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei?
door
Paul552
Vandaag
om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
RK
Vandaag
om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
eitreb
Vandaag
om 12:16:32
Al mijn goede ideeën...
door
Karst Drenth
Vandaag
om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1
door
MaraNCS
Vandaag
om 11:39:38
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass
door
Hans GJ
Vandaag
om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:27:15
Bauarbeiten im gange
door
Dave.......
Vandaag
om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO
door
Duikeend
Vandaag
om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk)
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024
door
bernhard67
Vandaag
om 08:42:53
De Hondsrugbaan
door
mass am see
Vandaag
om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
J. Moors
Vandaag
om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
WimM
Vandaag
om 00:42:50
Raadplaatje
door
Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet
door
Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0
door
Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Op bezoek bij...
|
De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Volgende
- [
1
]
2
3
...
8
Omlaag
Auteur
Topic: De baan van Erwin Visser - Het vervolg (gelezen 69865 keer)
Peter van der Leek
Offline
Berichten: 2242
De baan van Erwin Visser - Het vervolg
«
Gepost op:
08 juli 2009, 15:01:20 »
In
dit topic
is te lezen hoe wij gestart zijn met de bouw van een modelbaan voor Erwin Visser.
Erwin is geboren met de ziekte van Duchenne. Een spierziekte die langzaam maar zeker zorgt dat alle functies van het lichaam uitvallen. Erwin is na een ziekbed van enkele dagen
op 7 juli 2009 overleden
.
Tot het laatste moment was hij zeer actief met modelspoor bezig. Hij was een graag geziene bezoeker op dit forum en heeft in maart 2009 de organisatie van de
Landelijke Modelspoordagen
in zijn verzorgingstehuis Meppel op zich genomen.
In dit topic zullen we beschrijven hoe het verder gaat met de baan waar Erwin nooit van heeft kunnen genieten.
Deze baan zal, volgens de wensen van Erwin, als demobaan ingezet gaan worden op beurzen waar BeneluxSpoor.net zich presenteert.
Uiteraard zal er bij de baan een 'in memoriam' geplaatst worden.
«
Laatst bewerkt op: 19 juli 2009, 13:04:55 door Peter van der Leek
»
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek
Paul VT 11.5
Offline
Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
«
Reactie #1 Gepost op:
09 juli 2009, 16:02:40 »
Beste Beneluxers,
Gisteren hebben Wim, Karst en ikzelf besloten om Erwins' baan af te bouwen.
Deze laatste bouwfoto's willen wij graag met iedereen delen.
Erwin, wij hebben ons best gedaan en deze baan met liefde voor je gebouwd.
Greetz, Paul
Gelogd
DHG500
Offline
Berichten: 1615
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
«
Reactie #2 Gepost op:
09 juli 2009, 16:06:44 »
Jongens,
een dapper besluit van jullie! Dat zal niet licht vallen. Blijf ons op de hoogte houden, tussen de traantjes door. Wat de vorderingen betreft, wederom mooi werk heren!
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500) .
====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======
Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia
Sander
Offline
Berichten: 4670
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
«
Reactie #3 Gepost op:
09 juli 2009, 17:02:40 »
Hier is maar 1 woord voor:
Respect!
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
Matthijs van Heijningen
Offline
Berichten: 2353
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
«
Reactie #4 Gepost op:
09 juli 2009, 17:04:16 »
Beste bouwers,
Inderdaad een zeer dapper besluit. Als ik zo het resultaat bekijk ziet het er echt super uit.!!!!! En ik denk dat Erwin vanaf boven alles blijft volgen. Echt jammer dat hij dit niet meer kan mee maken
mvg,
Matthijs
Gelogd
Peter van der Leek
Offline
Berichten: 2242
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
«
Reactie #5 Gepost op:
19 juli 2009, 13:07:12 »
Een kleine kick omdat mijn openingspost is aangepast.
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek
hoefhaan
Gast
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
«
Reactie #6 Gepost op:
19 juli 2009, 13:20:57 »
Kijk, dat noem ik nou een goed doel, zoals ik al schreef in de condoleance.
Keep up the good work en maak er wat moois van!
Gelogd
mmhajvth
fulltime busy
Offline
Berichten: 3272
IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
«
Reactie #7 Gepost op:
19 juli 2009, 13:33:58 »
Als Erwin dit gewilt had is het deste meer reden om inderdaad de baan af te maken en klaar te stomen voor een lang leven in de demo scene op tal van beurzen.
Zoals al eerder door medespoorders gezegd: veel respect aan het adres van de bouwers!
m.v.g.
Mark
Gelogd
love to build realistic let's be kind.
Streamliner
Offline
Berichten: 908
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
«
Reactie #8 Gepost op:
19 juli 2009, 14:21:09 »
Ik ben ontzettend ontroert over het feit dat het zo heeft moeten lopen maar des te meer heb ik diep respect voor de bouwers. Ik blijf deze draad vol interesse volgen en wens de bouwers veel succes met de verdere afbouw.
Mvgr Jan Wiebrand
Gelogd
paul joosten
Offline
Berichten: 56
oi allemaal
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
«
Reactie #9 Gepost op:
19 juli 2009, 16:00:31 »
respect
keep the dream a live.
Gelogd
jeepney
Offline
Berichten: 410
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
«
Reactie #10 Gepost op:
19 juli 2009, 20:02:07 »
Gelogd
Richard Snijder
Offline
Berichten: 995
een deel van mijn baan
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
«
Reactie #11 Gepost op:
19 juli 2009, 20:33:37 »
Super.
Gelogd
Ronaldk
Offline
Berichten: 8641
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
«
Reactie #12 Gepost op:
19 juli 2009, 21:52:27 »
Heren,
Het is een heel mooi idee om de baan te gaan gebruiken als demobaan. Het is ook een mooi gebaar naar Erwin toe. Het is heel jammer dat hij het nooit af gezien heeft... Ik kom zeker de baan in het land bewonderen...
Ronald K
Gelogd
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen:
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
!
Paul VT 11.5
Offline
Berichten: 1099
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
«
Reactie #13 Gepost op:
19 juli 2009, 22:38:36 »
Jongens, bedankt voor alle complimenten....
.....maar om Erwins' wens waar het gaat om het afbouwen
van zijn baan een verdere invulling op beurzen te kunnen geven, geven wij graag het stokje door aan andere BNLS- ers.
Eén van de volgende beurzen waar BNLS vertegenwoordigd is, is mogelijk Middelburg in september,
maar in ieder geval Eurospoor in oktober. Hier waren wij gebleven met de bouw:
Het testen met één van de allereerste Koploper bestanden (2-1) die door Wim Ros is gemaakt voor de Erwin Visser baan:
Ook ik maak fouten
zoals rails vastlijmen met 2k lijm op een een schroef die weer los moet
:
Zoals je ziet, is fouten maken niet erg. (
Als je het maar weer oplost
)
Verder met touwtjes knopen en nummeren:
Testen van DB versie weet ik niet meer:
De wissels op het laatste niveau bleven ook na allerlei cosmetische verbeteringen erg slecht bereikbaar:
Daarom kijkgaten gemaakt en de valbeveiligingen verwijderd: (@David: het gaat anders niet...)
Het testen van de laatste DB-versie (2-11) van Wim met "sein voorbereiding" voor de seinen
(*)
van Karst:
Het rijden met 3 trek/duw combi's + 2 op het hoofdspoor werkt het beste tot nu toe in deze versie (2-11)
Als jullie straks verder gaan met afbouwen op de BNLS-stand, dan goed opletten met boren.
Zoniet, dan krijg je groen zaagsel:
De laatste acties van mij zo'n beetje....
Het demonteren en opslaan voor de eerstvolgende beurs:
Nu leek het de vader van Erwin erg mooi als het kerkje met het plein op één of andere manier afgebouwd kan worden.
Ook zijn er nog div. punten die verbeterd kunnen worden. Zo moeten ook de seinen van Karst nog een (demontabele)
plaats krijgen. Maar ook het landschap ligt op dit moment nog braak. Over scenery hebbben wij het dan nog niet gehad.
Zoals Peter al aangaf, is het de bedoeling dat dit afbouwen gebeurt op de BNLS- stand.
Wie zouden dit willen doen op de BNLS- stand (In overleg met Peter (vdL)?
Greetz, Paul
«
Laatst bewerkt op: 19 juli 2009, 23:02:36 door Paul VT 11.5
»
Gelogd
TinTin
Offline
Berichten: 111
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
«
Reactie #14 Gepost op:
20 juli 2009, 14:47:31 »
Hallo mannen,
Tot op heden prima werk
(heb ik eerder aangegeven maar een paar veertjes extra kunnen geen kwaad), zoals beloofd gaat het kerkje natuurlijk afgebouwd worden met een leuk pleintje met entourage. Dit laat alleen nu even op zich wachten omdat ik nu lekker bij het zwembad in Torba (Turkye) zit bij 35 grC en zo weer even een duik ga nemen. Wellicht een volgende update volgende week als ik weer terug ben in het natte Nederland.
zomerse groet,
Erwin
Gelogd
Erwin
Swiss-N-Trak Almere
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=80185.0
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Volgende
- [
1
]
2
3
...
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Op bezoek bij...
|
De baan van Erwin Visser - Het vervolg