Doel:€250.00
Donaties:€107.00

Per saldo:€-143.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door Eegtrain
Vandaag om 22:38:51
Wie herkent deze sfeervolle beschrijving? door johanw
Vandaag om 22:28:16
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 22:27:37
Modulebaan, waar kun je schaduwstation maken, en andere vragen. door Wim1969
Vandaag om 22:23:09
NS Gbs voor het vasteland en het antwoord van de DB voor Engeland door Ronet-1981
Vandaag om 21:44:01
25 jaar geleden door Rondje_HO
Vandaag om 21:43:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Rondje_HO
Vandaag om 21:38:28
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 21:36:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rondje_HO
Vandaag om 21:32:54
Van Swarzach naar Swarzburg door Rondje_HO
Vandaag om 21:29:31
Exacttrain, SBB Gbs, een nieuwe variant. door Rondje_HO
Vandaag om 21:28:12
FS verschil livrei XMPR - XMPR1 door Rondje_HO
Vandaag om 21:26:52
Tandwielen van as Roco-motortje afkrijgen? door ruudns
Vandaag om 21:17:48
Intellibox IR 60 550, hoe te updaten? door Ronald Koerts
Vandaag om 21:07:25
Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord door lokloods
Vandaag om 21:03:28
GATX zans knikketelwagon H0 door henk
Vandaag om 20:43:32
Atlas Reko DDR tram 'T59' gesuperd door DE-II
Vandaag om 20:13:12
ARBED-A Wagens, wie heeft hier meer info over? door Ronet-1981
Vandaag om 19:59:58
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Edsko Hekman
Vandaag om 18:35:57
Vitrinekast ipv baan door steven346
Vandaag om 17:37:56
Roco Fccpps door VAM65
Vandaag om 17:33:22
'even voorstellen’ uit Las Vegas door thonis
Vandaag om 17:20:09
Electrotren NS 1300, hoe demonteren? door hmmglaser
Vandaag om 17:03:19
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Esufreak
Vandaag om 15:58:58
De bouw van Rehausen. door Lobomotion69
Vandaag om 15:14:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door phdirk
Vandaag om 13:42:30
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:04:00
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Eric B
Vandaag om 10:25:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 10:18:03
Spoor op industrieterrein Lage Weide door NS264
Vandaag om 09:38:51
  

Auteur Topic: De baan van Erwin Visser - Het vervolg  (gelezen 55818 keer)

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2198
    • Somda
De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Gepost op: 08 juli 2009, 15:01:20 »
In dit topic is te lezen hoe wij gestart zijn met de bouw van een modelbaan voor Erwin Visser.
Erwin is geboren met de ziekte van Duchenne. Een spierziekte die langzaam maar zeker zorgt dat alle functies van het lichaam uitvallen. Erwin is na een ziekbed van enkele dagen op 7 juli 2009 overleden.
Tot het laatste moment was hij zeer actief met modelspoor bezig. Hij was een graag geziene bezoeker op dit forum en heeft in maart 2009 de organisatie van de Landelijke Modelspoordagen in zijn verzorgingstehuis Meppel op zich genomen.

In dit topic zullen we beschrijven hoe het verder gaat met de baan waar Erwin nooit van heeft kunnen genieten.
Deze baan zal, volgens de wensen van Erwin, als demobaan ingezet gaan worden op beurzen waar BeneluxSpoor.net zich presenteert.
Uiteraard zal er bij de baan een 'in memoriam' geplaatst worden.
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2009, 13:04:55 door Peter van der Leek »
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #1 Gepost op: 09 juli 2009, 16:02:40 »
Beste Beneluxers,

Gisteren hebben Wim, Karst en ikzelf besloten om Erwins' baan af te bouwen.
Deze laatste bouwfoto's willen wij graag met iedereen delen.





















Erwin, wij hebben ons best gedaan en deze baan met liefde voor je gebouwd.

Greetz, Paul





DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1611
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #2 Gepost op: 09 juli 2009, 16:06:44 »
Jongens,

een dapper besluit van jullie! Dat zal niet licht vallen. Blijf ons op de hoogte houden, tussen de traantjes door. Wat de vorderingen betreft, wederom mooi werk heren!
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4681
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #3 Gepost op: 09 juli 2009, 17:02:40 »
Hier is maar 1 woord voor:

Respect!

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2184
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #4 Gepost op: 09 juli 2009, 17:04:16 »
Beste bouwers,

Inderdaad een zeer dapper besluit. Als ik zo het resultaat bekijk ziet het er echt super uit.!!!!! En ik denk dat Erwin vanaf boven alles blijft volgen. Echt jammer dat hij dit niet meer kan mee maken  :'(

mvg,

Matthijs

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2198
    • Somda
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2009, 13:07:12 »
Een kleine kick omdat mijn openingspost is aangepast.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

hoefhaan

  • Gast
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2009, 13:20:57 »
Kijk, dat noem ik nou een goed doel, zoals ik al schreef in de condoleance.
Keep up the good work en maak er wat moois van!


mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2009, 13:33:58 »
Als Erwin dit gewilt had is het deste meer reden om inderdaad de baan af te maken en klaar te stomen voor een lang leven in de demo scene op tal van beurzen.
Zoals al eerder door medespoorders gezegd: veel respect aan het adres van de bouwers!

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 886
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2009, 14:21:09 »
Ik ben ontzettend ontroert over het feit dat het zo heeft moeten lopen maar des te meer heb ik diep respect voor de bouwers. Ik blijf deze draad vol interesse volgen en wens de bouwers veel succes met de verdere afbouw.
Mvgr Jan Wiebrand

paul joosten

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
  • oi allemaal
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #9 Gepost op: 19 juli 2009, 16:00:31 »
respect
keep the dream a live.

jeepney

  • Offline Offline
  • Berichten: 410
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #10 Gepost op: 19 juli 2009, 20:02:07 »
 (y)

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #11 Gepost op: 19 juli 2009, 20:33:37 »
Super. (y)

Ronald Koerts

  • Offline Offline
  • Berichten: 7478
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #12 Gepost op: 19 juli 2009, 21:52:27 »
Heren,

Het is een heel mooi idee om de baan te gaan gebruiken als demobaan. Het is ook een mooi gebaar naar Erwin toe. Het is heel jammer dat hij het nooit af gezien heeft... Ik kom zeker de baan in het land bewonderen...

Ronald K
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #13 Gepost op: 19 juli 2009, 22:38:36 »
Jongens, bedankt voor alle complimenten....  (y).....maar om Erwins' wens waar het gaat om het afbouwen
van zijn baan een verdere invulling op beurzen te kunnen geven, geven wij graag het stokje door aan andere BNLS- ers.
Eén van de volgende beurzen waar BNLS vertegenwoordigd is, is mogelijk Middelburg in september,
maar in ieder geval Eurospoor in oktober. Hier waren wij gebleven met de bouw:

Het testen met één van de allereerste Koploper bestanden (2-1) die door Wim Ros is gemaakt voor de Erwin Visser baan:


Ook ik maak fouten ::) zoals rails vastlijmen met 2k lijm op een een schroef die weer los moet :-X :


Zoals je ziet, is fouten maken niet erg. (Als je het maar weer oplost)
Verder met touwtjes knopen en nummeren:


Testen van DB versie weet ik niet meer:


De wissels op het laatste niveau bleven ook na allerlei cosmetische verbeteringen erg slecht bereikbaar:


Daarom kijkgaten gemaakt en de valbeveiligingen verwijderd: (@David: het gaat anders niet...)


Het testen van de laatste DB-versie (2-11) van Wim met "sein voorbereiding" voor de seinen (*) van Karst:
Het rijden met 3 trek/duw combi's + 2 op het hoofdspoor werkt het beste tot nu toe in deze versie (2-11)



Als jullie straks verder gaan met afbouwen op de BNLS-stand, dan goed opletten met boren.
Zoniet, dan krijg je groen zaagsel:  8)  :'(


De laatste acties van mij zo'n beetje....  ;) Het demonteren en opslaan voor de eerstvolgende beurs:






Nu leek het de vader van Erwin erg mooi als het kerkje met het plein op één of andere manier afgebouwd kan worden.
Ook zijn er nog div. punten die verbeterd kunnen worden. Zo moeten ook de seinen van Karst nog een (demontabele)
plaats krijgen. Maar ook het landschap ligt op dit moment nog braak. Over scenery hebbben wij het dan nog niet gehad.
Zoals Peter al aangaf, is het de bedoeling dat dit afbouwen gebeurt op de BNLS- stand.
Wie zouden dit willen doen op de BNLS- stand (In overleg met Peter (vdL)?

Greetz, Paul
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2009, 23:02:36 door Paul VT 11.5 »

TinTin

  • Offline Offline
  • Berichten: 110
    • Swiss-N-Trak
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #14 Gepost op: 20 juli 2009, 14:47:31 »
Hallo mannen,

Tot op heden prima werk  (y) (heb ik eerder aangegeven maar een paar veertjes extra kunnen geen kwaad), zoals beloofd gaat het kerkje natuurlijk afgebouwd worden met een leuk pleintje met entourage. Dit laat alleen nu even op zich wachten omdat ik nu lekker bij het zwembad in Torba (Turkye) zit bij 35 grC en zo weer even een duik ga nemen. Wellicht een volgende update volgende week als ik weer terug ben in het natte Nederland.

zomerse groet,
Erwin