Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
30 September 2025, 23:01:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
30 September 2025, 22:56:41
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
30 September 2025, 22:32:34
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door hervé
30 September 2025, 22:30:43
Raadplaatje door grossraumwagen
30 September 2025, 22:30:34
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 22:22:48
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
30 September 2025, 22:08:01
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
30 September 2025, 22:06:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
30 September 2025, 21:52:03
Gewoon wat busfoto's door hervé
30 September 2025, 21:35:28
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Klaas Zondervan
30 September 2025, 21:33:58
De Projecten van RetroJack door RetroJack
30 September 2025, 21:19:52
Leubachtalbahn door Krokodil68
30 September 2025, 20:20:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 20:04:27
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
30 September 2025, 19:54:11
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500 door Remco vM
30 September 2025, 19:52:58
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
30 September 2025, 19:24:53
Roco 290 digtaliseren door Herb73
30 September 2025, 19:12:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door einte
30 September 2025, 19:11:57
Modelspoorbaan van Einte door 741230
30 September 2025, 19:00:11
Motor geluid door Johnwater
30 September 2025, 17:35:12
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Ronald69
30 September 2025, 17:09:48
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
30 September 2025, 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
30 September 2025, 16:17:27
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
30 September 2025, 16:11:33
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
30 September 2025, 15:57:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
30 September 2025, 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
30 September 2025, 15:31:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
30 September 2025, 14:42:38
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
30 September 2025, 13:03:59
  

Auteur Topic: Slimme schakelaar voor energiebesparing bij treinen .  (gelezen 7373 keer)

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: Slimme schakelaar voor energiebesparing bij treinen .
« Reactie #15 Gepost op: 05 June 2009, 18:28:51 »
Hoi Klaas,

nog zin in een carrièremove? Kom dan eens bij ons kijken; dan kan je niet alleen de schaalrijders verder helpen maar ook in 1:1 je kennis voor het spoor ten nutte maken.....
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re: Slimme schakelaar voor energiebesparing bij treinen .
« Reactie #16 Gepost op: 05 June 2009, 18:58:02 »
Nee Fred,
    Het heeft niet te maken met de ATB  beveiliging.Het staat er los van.
  Vr Gr Peter

@Peter, Hoezo "Nee Fred," ? Volgens mij plaatste Kroko een opmerking over ATB.
Dus had daar moeten staan: "Nee Kroko," :)

mvg,
Fred.
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4021
Re: Slimme schakelaar voor energiebesparing bij treinen .
« Reactie #17 Gepost op: 05 June 2009, 19:09:20 »
 Dat klopt, Klaas,
 Vroeger ,als leerling monteur bij het Seinwezen in Rotterdam moesten wij soms de doorslagveiligheden doormeten .Als ze niet meer oneindig waren ,waren ze een keer doorgeslagen ,en moesten vervangen worden.
 Toch dacht ik, dat er spoortrajecten zijn  waar wel de palen zijn doorverbonden ,(Geweest ) zoals op de Zandvoortse lijn.
 Ik heb ook wel eens meegeholpen om een gemagnetiseerde railtrafo te wisselen met een goede , bij de Moerdijkbrug,gewoon overdag, ''tussen de treinen door'' .
 Vr Gr,Peter
 
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26807
    • Pagina van klaas
Re: Slimme schakelaar voor energiebesparing bij treinen .
« Reactie #18 Gepost op: 05 June 2009, 19:41:33 »
Hoi Klaas,
nog zin in een carrièremove?
Klinkt interessant, maar zou ik nog een kans maken? Er wordt geen leeftijdsgrens genoemd, dat mag blijkbaar niet, maar ik ben 62 en al 1,5 jaar in de VUT.
Dus nu krijg ik mijn geld vanzelf, als ik solliciteer moet ik er weer voor gaan werken. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4021
Re: Slimme schakelaar voor energiebesparing bij treinen .
« Reactie #19 Gepost op: 05 June 2009, 20:10:11 »
Dat klopt, Klaas,
 Vroeger ,als leerling monteur bij het Seinwezen in Rotterdam moesten wij soms de doorslagveiligheden doormeten .Als ze niet meer oneindig waren ,waren ze een keer doorgeslagen ,en moesten vervangen worden.
 Toch dacht ik, dat er spoortrajecten zijn  waar wel de palen zijn doorverbonden ,(Geweest ) zoals op de Zandvoortse lijn.
 Ik heb ook wel eens meegeholpen om een gemagnetiseerde railtrafo te wisselen met een goede , bij de Moerdijkbrug,gewoon overdag, ''tussen de treinen door'' .
 Vr Gr,Peter
  @Fred :  Sorry Fred, Ik moet beter lezen.
  @ Kroko :  De blokindeling heeft niets te maken met de bovenleiding.
 
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: Slimme schakelaar voor energiebesparing bij treinen .
« Reactie #20 Gepost op: 07 June 2009, 09:31:40 »
Klinkt interessant, maar zou ik nog een kans maken? Er wordt geen leeftijdsgrens genoemd, dat mag blijkbaar niet, maar ik ben 62 en al 1,5 jaar in de VUT.
Dus nu krijg ik mijn geld vanzelf, als ik solliciteer moet ik er weer voor gaan werken. ;D
Klaas, leeftijd is minder interessant, expertise des te meer! Ik kan me echter wel wat voorstellen bij je tijd/financiën-afweging.
Mocht het echter toch gaan kriebelen....... (y)
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia