Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:11:52
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
20 July 2025, 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
20 July 2025, 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
  

Auteur Topic: Slimme schakelaar voor energiebesparing bij treinen .  (gelezen 7242 keer)

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: Slimme schakelaar voor energiebesparing bij treinen .
« Reactie #15 Gepost op: 05 June 2009, 18:28:51 »
Hoi Klaas,

nog zin in een carrièremove? Kom dan eens bij ons kijken; dan kan je niet alleen de schaalrijders verder helpen maar ook in 1:1 je kennis voor het spoor ten nutte maken.....
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re: Slimme schakelaar voor energiebesparing bij treinen .
« Reactie #16 Gepost op: 05 June 2009, 18:58:02 »
Nee Fred,
    Het heeft niet te maken met de ATB  beveiliging.Het staat er los van.
  Vr Gr Peter

@Peter, Hoezo "Nee Fred," ? Volgens mij plaatste Kroko een opmerking over ATB.
Dus had daar moeten staan: "Nee Kroko," :)

mvg,
Fred.
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: Slimme schakelaar voor energiebesparing bij treinen .
« Reactie #17 Gepost op: 05 June 2009, 19:09:20 »
 Dat klopt, Klaas,
 Vroeger ,als leerling monteur bij het Seinwezen in Rotterdam moesten wij soms de doorslagveiligheden doormeten .Als ze niet meer oneindig waren ,waren ze een keer doorgeslagen ,en moesten vervangen worden.
 Toch dacht ik, dat er spoortrajecten zijn  waar wel de palen zijn doorverbonden ,(Geweest ) zoals op de Zandvoortse lijn.
 Ik heb ook wel eens meegeholpen om een gemagnetiseerde railtrafo te wisselen met een goede , bij de Moerdijkbrug,gewoon overdag, ''tussen de treinen door'' .
 Vr Gr,Peter
 
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26637
    • Pagina van klaas
Re: Slimme schakelaar voor energiebesparing bij treinen .
« Reactie #18 Gepost op: 05 June 2009, 19:41:33 »
Hoi Klaas,
nog zin in een carrièremove?
Klinkt interessant, maar zou ik nog een kans maken? Er wordt geen leeftijdsgrens genoemd, dat mag blijkbaar niet, maar ik ben 62 en al 1,5 jaar in de VUT.
Dus nu krijg ik mijn geld vanzelf, als ik solliciteer moet ik er weer voor gaan werken. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: Slimme schakelaar voor energiebesparing bij treinen .
« Reactie #19 Gepost op: 05 June 2009, 20:10:11 »
Dat klopt, Klaas,
 Vroeger ,als leerling monteur bij het Seinwezen in Rotterdam moesten wij soms de doorslagveiligheden doormeten .Als ze niet meer oneindig waren ,waren ze een keer doorgeslagen ,en moesten vervangen worden.
 Toch dacht ik, dat er spoortrajecten zijn  waar wel de palen zijn doorverbonden ,(Geweest ) zoals op de Zandvoortse lijn.
 Ik heb ook wel eens meegeholpen om een gemagnetiseerde railtrafo te wisselen met een goede , bij de Moerdijkbrug,gewoon overdag, ''tussen de treinen door'' .
 Vr Gr,Peter
  @Fred :  Sorry Fred, Ik moet beter lezen.
  @ Kroko :  De blokindeling heeft niets te maken met de bovenleiding.
 
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: Slimme schakelaar voor energiebesparing bij treinen .
« Reactie #20 Gepost op: 07 June 2009, 09:31:40 »
Klinkt interessant, maar zou ik nog een kans maken? Er wordt geen leeftijdsgrens genoemd, dat mag blijkbaar niet, maar ik ben 62 en al 1,5 jaar in de VUT.
Dus nu krijg ik mijn geld vanzelf, als ik solliciteer moet ik er weer voor gaan werken. ;D
Klaas, leeftijd is minder interessant, expertise des te meer! Ik kan me echter wel wat voorstellen bij je tijd/financiën-afweging.
Mocht het echter toch gaan kriebelen....... (y)
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia