Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De bouw van station Laarbeek H0
door
Dennis94
Vandaag
om 13:25:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 13:21:35
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 13:20:34
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
MathynK
Vandaag
om 13:19:13
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Karben
Vandaag
om 13:17:01
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 13:16:41
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Jelmer
Vandaag
om 13:14:31
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 13:13:20
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 13:01:48
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
Vandaag
om 12:58:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 12:48:11
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Besselspoor
Vandaag
om 12:43:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
bask185
Vandaag
om 12:41:02
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
borotof
Vandaag
om 12:34:07
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
marco
Vandaag
om 12:33:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 12:26:11
Spoor S in Europa - Presentatie van spoor S treinen van BUB, JEP en Stadtilm
door
sncf231e
Vandaag
om 12:25:27
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:10:25
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Luc2000
Vandaag
om 12:09:16
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
Vandaag
om 12:07:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 11:24:42
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 11:17:54
Raadplaatje
door
Ronald69
Vandaag
om 10:39:08
Roco modellen op aliexpress
door
Arjan6511
Vandaag
om 10:28:37
verschil in montage plaat dieselmotor wagen
door
edwin1974
Vandaag
om 10:28:02
Märklin 2025
door
Corné81
Vandaag
om 09:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Frank103
Vandaag
om 08:59:35
De dingen die je kan maken uit een plaat.
door
MOVisser
Vandaag
om 08:27:38
Duits transport, waar in NL?
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 07:35:25
VAM containerwagens spoor-0
door
Frits C
Vandaag
om 07:13:40
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Oersik
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
13
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - Oersik (gelezen 60138 keer)
e_p
Offline
Berichten: 701
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #120 Gepost op:
06 May 2007, 12:57:22 »
zo gezegd, zo gedaan, binnen no-time had floris de tekening gemaild, bouwen gaat natuurlijk veel langzamer
. hier een fotootje van het sikje:
geheel uit styreen en de eerste klinknageltjes verschijnen
Gelogd
groet,
e-p
nu ook een blog!
http://nulspoor.blogspot.com/
rail4marcel
Offline
Berichten: 5277
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #121 Gepost op:
06 May 2007, 13:27:36 »
Dat ziet er al goed uit.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #122 Gepost op:
07 May 2007, 20:11:24 »
enne gaat ie ook rijden? t ziet er strak uit tot zover in elk geval!
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Overlast
Offline
Berichten: 2522
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #123 Gepost op:
07 May 2007, 22:10:05 »
Ziet er goed uit zeg! In schaal 0 lijkt het me makkelijker om een aandrijving te maken dan in H0. (zij hij, die al tandenknarsend zelf uren in een niet (goed) werkende H0-aandrijving had gestopt
)
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
e_p
Offline
Berichten: 701
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #124 Gepost op:
08 May 2007, 20:40:33 »
ik hoop dat ie ook gaat rijden
aandrijving heb ik nog niet echt uitgezocht, maar een kant en klaar draaistel eronder gaat niet lukken. ik wil ook twee aangedreven assen met stroomafneming maken. ik hoop dat ik een motor met aan beide kanten een as midscheeps kwijt kan, en dan direct met een wormpje op de as/wiel. Of zijn er nog betere ideen?
Gelogd
groet,
e-p
nu ook een blog!
http://nulspoor.blogspot.com/
Pauldg
Offline
Berichten: 7675
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #125 Gepost op:
08 May 2007, 21:04:29 »
Heb je een stapel oude Railmagazines? Zoek anders eens naar nummer 146 uit 1997. Op pag. 50 begint een artikel over een Oersik in h0 gebouwd door Piet Scheltinga. Hij heeft een briljante aandrijving gemaakt/laten draaien uit messing. Het mooie van die oplossing is de driepuntsophanging. Een as is vast gelagerd in het frame, de ander hangt in een subframe en is gelagerd in de wormas. Ik ben momenteel volgens datzelfde principe een aandrijving aan het bouwen voor een 'echte' Sik, serie 200-300, ook in schaal 0. Ik heb alleen de wormoverbrenging vervangen door haakse tandwielen. Ik zaag de onderdelen uit 2mm messingplaat. Het subframe van de kantelas heb ik nu in elkaar zitten, nu de rest nog.....
succes!
Paul
oh ja: door schade en schande heb ik ondervonden dat
ik
met de aandrijving van een loc moet beginnen en niet met de bovenkant.
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
Pauldg
Offline
Berichten: 7675
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #126 Gepost op:
08 May 2007, 21:12:52 »
Hier hebben we het over. Nog genoeg te doen...
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #127 Gepost op:
11 May 2007, 11:22:27 »
hm ja, mijn oersik heeft ook een kantelas die om de wormas draait, maar ik heb toch de indruk dat het motortje daar zo zn eigen opvattingen over heeft (t ding wordt ngal warm, blijkbaar loopt t een en ander niet helemaal soepel of was het motortje al verknaakt toen ik het kocht, gezien het feit dat het locje waarin het zat een tientje kostte is dat niet heel onwaarschijnlijk
Nou is er wel messing verwerkt in mijn aandrijving maar erg professioneel is ie niet:
http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/restafval/oersik1.jpg
och, verder doet ie t wel... maar echt geweldig... nee.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Pauldg
Offline
Berichten: 7675
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #128 Gepost op:
11 May 2007, 16:07:13 »
Dat het uberhaupt werkt is al een hele prestatie gezien het priegelgehalte bij een Oersik. Reuzeknap! Wat ik merk van het zelf bouwen van een aandrijving is dat de marges gruwelijk klein lijn. Wist ik natuurlijk al, maar ervaren is toch iets heel anders.
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
Overlast
Offline
Berichten: 2522
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #129 Gepost op:
13 May 2007, 21:05:21 »
Nou, gisteren op de beurs 2 worm-(wiel)-setjes bij GM&S gehaald. Hiermee moet de aandrijving van mijn 102 wel gaan lukken
. Helaas moet ik wel bijna het hele onderstel opnieuw gaan maken :-|. (maar ja, het houdt je van de straat
)
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
e_p
Offline
Berichten: 701
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #130 Gepost op:
01 December 2007, 00:35:59 »
het is al weer een tijdje terug, maar ik ben met tussenpozen er wel mee bezig. Veren en aspotten, vuldop en treeplanken aangebracht. Niet handig i.v.m. schilderen, maar een oersik is pas een oersik als het party dak erop zit:
Vorige week eindelijk de tijd gevonden om bij Piet Peetom een aandrijving te passen en wielen te bestellen. Helaas niet op voorraad dus even geduld tot eind januari volgend jaar. Wel verder gegaan met wat styreen details en messingdraad; haakjes voor dak, motorhuif en greepjes
Gelogd
groet,
e-p
nu ook een blog!
http://nulspoor.blogspot.com/
Overlast
Offline
Berichten: 2522
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #131 Gepost op:
01 December 2007, 17:58:31 »
Mooi strak, e_p!
Eigenlijk moet ik ook weer eens verder met mijn 102. Ik heb nu goede wormen en wormwielen. Dus alleen luiheid zorgt ervoor dat 'tie nog niet af is.
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #132 Gepost op:
01 December 2007, 20:17:54 »
*schop*
bouwen, jij aars.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
amber
Offline
Berichten: 651
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #133 Gepost op:
01 December 2007, 21:23:05 »
Misschien een vreemde vraag, maar kan je bij zo´n kleine loc niet beter een N spoor motortje gebruiken? Een stuk kleiner en het is toch geen TGV. (maar goed, wat weet ik verder van zelfbouw?)
Ziet er trouwens erg mooi uit. Heb vanmiddag nog bij de Oersik in het spoorwegmuseum gestaan. Vind het toch meer hebben dan een "normale" Sik..
Gelogd
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.
rail4marcel
Offline
Berichten: 5277
Re: BNLS-Werkspoor - Oersik
«
Reactie #134 Gepost op:
02 December 2007, 10:05:56 »
Ziet er erg strak uit Maarten.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
13
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Oersik