Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 17:31:11
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door VAM65
Vandaag om 17:29:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
Vandaag om 17:16:19
Br 38 Piko Superen. door Wim Vink
Vandaag om 17:02:50
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
Vandaag om 16:20:42
betreft de YD7001 door Dirk
Vandaag om 15:51:14
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:03:37
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 15:01:14
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Rico [momfer]
Vandaag om 14:59:51
Sfeer op je modelbaan door MOVisser
Vandaag om 14:44:58
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:34:32
365 "Het is weekend foto's" door Montanbahn
Vandaag om 13:49:21
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 13:40:46
Piko 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:17:14
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:03:36
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 10:56:24
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door spoorijzer
Vandaag om 10:43:16
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 10:24:01
NZH A 1001 - 1004 door Dave.......
Vandaag om 09:20:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:54:20
Yamorc YD6016LN en diodeschakeling door Overet
Vandaag om 08:13:20
PB Models, ICR-rijtuigen door PBModels
07 July 2025, 23:43:49
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
07 July 2025, 23:37:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
07 July 2025, 22:48:21
  

Auteur Topic: Doornvliet  (gelezen 414885 keer)

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2821
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Doornvliet
« Gepost op: 22 May 2009, 21:26:31 »
Roco line met bedding gaat er uit en wordt vervangen door Tillig elite gleis.
Foto,s van het te slopen stations emplagement.





Het nieuwe sporen plan volgt nog.

Cor
« Laatst bewerkt op: 26 November 2019, 09:24:32 door Bert van Gelder »

Gert1

  • Gast
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #1 Gepost op: 22 May 2009, 21:54:32 »
Jeetje Cor, heftig! Betekent de ietwat andere railgeometrie van Tillig ten opzicht van Roco dat je ook al je bovenleidingsmateriaal geheel opnieuw moet aanleggen (bredere of smallere masten, masten op andere plaatsen)?

Heel erg moedig dat je dit aandurft want zo te zien was je emplacement gewoon af.

mvg,
Gert

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #2 Gepost op: 22 May 2009, 22:05:31 »
Cor,

Ik ben eigenlijk ook wel een beetje nieuwsgierig naar het andere deel van de baan. Heb je misschien leuke foto's voordat je gaat slopen?

Gr, Bert

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2821
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #3 Gepost op: 23 May 2009, 11:29:36 »
Gert
Toch was ik er niet tevreden mee, met het nieuwe ontwerp maak ik gedeeltelijk kopstation met voorstads halte en de mogelijkheid voor het omlopen van loks
Het gehele Roco line met bedding bied ik tekoop aan incl wissel dec.
De masten worden zomogelijk vermaakt ,de rijdraden maak ik weer nieuw.

Cor

FCA

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #4 Gepost op: 23 May 2009, 11:44:04 »
Cor,

Mag ik vragen waarom je voor tillig Elite Kies? Is enkel omdat Tillig er mooier uitziet en slankere wissels heeft of heeft het misschien ook te maken met de rij-kwaliteit van de Tillig Elite. Ik vraag het omdat ik een beetje aan het testen en vergelijken ben tussen de verschillende merken en soorten rails.  Tot nu toe ben ik het meest tevreden met de Roco Line zonder bedding maar ik moet zeggen dat ik nog geen Tillig geprobeerd heb. Dus vandaar mijn vraag.

mvrg,

Pieter

Arreman

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #5 Gepost op: 23 May 2009, 12:07:58 »
Hallo Cor,

Wat voor wissel ligt er nu achter dat kleine huisje? (onderste foto) Het lijkt wel een 3-weg en een engelswissel in 1? of is dit optisch bedrog?

gr bart
H0, DCC, Intellibox, Koploper

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1452
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #6 Gepost op: 23 May 2009, 12:59:12 »
Cor,

Mag ik vragen waarom je voor tillig Elite Kies? Is enkel omdat Tillig er mooier uitziet en slankere wissels heeft of heeft het misschien ook te maken met de rij-kwaliteit van de Tillig Elite. Ik vraag het omdat ik een beetje aan het testen en vergelijken ben tussen de verschillende merken en soorten rails.  Tot nu toe ben ik het meest tevreden met de Roco Line zonder bedding maar ik moet zeggen dat ik nog geen Tillig geprobeerd heb. Dus vandaar mijn vraag.

mvrg,

Pieter

daar kan ik je op antwoorden,

1. Het ziet er inderdaad mooier uit
2. Wissels zijn meegaand je kan ze nog onder een bepaald aantal graden extra leggen (buigen).
3. Wissel tongen uit één stuk (alleen opletten bij polarisatie. Zijn al draadjes over)
4. En omdat de railstaaf aan de bovenzijde wat smaller is komt dat ten goede van de stroomafname, er is nu meer druk/contact op de rails.
5. Prijs is redelijk.
6. Eenmaal het leggen onder de knie gaat dit reuze fijn en snel.
7. Solderen gaat zeer goed.

tip: Alleen flex gebruiken en onderbouw plaat niet meer dan 8mm dik ivm overbrenging naar wisseltongen.
Engelse wissels >> alleen de grootste gebruiken.

grt dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2821
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #7 Gepost op: 23 May 2009, 13:04:31 »
Bart
Achter het seinhuis dat is een DKW groot in combinatie met een 3weg wissel

Dave
Ik ga alleen maar flex rails en de meest gebruikelijke wissels toe passen geen Beasler.

Cor

FCA

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #8 Gepost op: 23 May 2009, 13:04:50 »
Dave,

dank voor het duidelijk antwoord.
Ik zal me eens verder gaan verdiepen in de Tillig Elite rails.

grt, Pieter

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2821
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #9 Gepost op: 04 June 2009, 20:13:26 »
Ik ga mijn rails in de kant en klare Styrostone bedding leggen wie heeft daar ervaring mee.
Het gehele emplagement wordt in 3 modules gebouwdt van 1x2 meter.
Voor de wissels worden wissel motoren gebruikt welke worden aangeraden.

Cor

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #10 Gepost op: 04 June 2009, 21:02:01 »
kant en klare bedding? wat moet ik me daar bij voor stellen, cor?

Johan

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
« Laatst bewerkt op: 05 June 2009, 09:47:36 door Peter van der Leek »

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2821
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #12 Gepost op: 04 June 2009, 21:37:08 »
Vanavond even een proefstukje gemaakt.



Een stukje baanplan volgens Anyrail.



Cor

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2821
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baanplan
« Reactie #13 Gepost op: 13 June 2009, 13:58:24 »
Nieuwe modules in aanbouw



Plaat materiaal is 18m/m en 9m/m populieren plaat geschikt alleen voor binnen en ,t licht van gewicht t.o.v mdf en tijdens zagen spaant het weinig
Module klaar







Tillig wissel gelegd in Styrostone



Cor


« Laatst bewerkt op: 26 November 2019, 09:27:05 door Bert van Gelder »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #14 Gepost op: 13 June 2009, 14:04:01 »
Cor,

Vraagje die bedding, hoe moet ik dat zien ? Heb je pasklare blokken waar bijv. een wissel in past ? Of 'druk' je de wissel er gewoon in ?

Gr. Remco.