Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Joz
Vandaag
om 21:43:19
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 21:42:37
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:40:57
Liliput schaal N
door
RodeDuivel
Vandaag
om 21:38:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 21:24:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 21:22:19
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 21:21:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Priegelman
Vandaag
om 21:19:50
Aachenau West
door
puntenglijder
Vandaag
om 21:09:08
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 21:03:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
defender
Vandaag
om 20:44:40
LS Models 2025
door
Corné81
Vandaag
om 20:43:12
Acme nieuwe ICNG
door
Joz
Vandaag
om 20:33:52
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
ruudns
Vandaag
om 20:29:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 20:10:20
Houten Plus zaterdag 21-2-2026
door
Ronald69
Vandaag
om 20:06:38
Ucci en IB1 met Itrain
door
Henk G
Vandaag
om 20:00:47
Project X......
door
Ivo tB
Vandaag
om 19:56:25
3D NS HO bovenleidingmasten
door
NS1100
Vandaag
om 19:24:53
Raadplaatje
door
Ronald69
Vandaag
om 19:21:23
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
MaraNCS
Vandaag
om 19:06:34
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor
door
Eric v C
Vandaag
om 18:24:04
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 18:00:27
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Falkenberg
Vandaag
om 17:59:44
Mobadaten.info uit de lucht
door
marco
Vandaag
om 16:59:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:47:51
Oud model gangbaar maken
door
Bahn-AG
Vandaag
om 16:13:07
Fleischmania Nostalgia
door
Karben
Vandaag
om 15:55:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:50:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Frank Bunnik
Vandaag
om 15:48:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Sluitsein in Duitsland, hoe wanneer en waar?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Sluitsein in Duitsland, hoe wanneer en waar? (gelezen 1786 keer)
The lot of us
Offline
Berichten: 15
Sluitsein in Duitsland, hoe wanneer en waar?
«
Gepost op:
06 May 2009, 10:36:05 »
Ik probeer mijn n-spoor wagens van verlichting te voorzien.
En dan wil ik ook graag de laatste wagen van de trein voorzien van een sluitlicht / sluitsein.
Nu ben ik dus op zoek naar hoe dat sluitsein er uit moet zien.
Ik rij voornamelijk Duist, periode 2,3, en 4.
Maar als iemand gegevens over andere perioden of landen heeft, ook altijd welkom.
Groet,
Mark
Gelogd
Richard van Dijk
Offline
Berichten: 302
Re:Sluitsein in Duitsland, hoe wanneer en waar?
«
Reactie #1 Gepost op:
06 May 2009, 10:37:24 »
Hoi Mark.
Gaat het hier alleen om passagierswagens of ook om goederen?
Richard
Gelogd
The lot of us
Offline
Berichten: 15
Re:Sluitsein in Duitsland, hoe wanneer en waar?
«
Reactie #2 Gepost op:
06 May 2009, 10:46:21 »
Laten we er maar een verzamelpunt van maken.
Alles dus.
Gelogd
Richard van Dijk
Offline
Berichten: 302
Re:Sluitsein in Duitsland, hoe wanneer en waar?
«
Reactie #3 Gepost op:
06 May 2009, 10:49:28 »
Voor alsnog ga ik uit van op passagiers 2 sluitseinen en op goederen 1 en tegenwoordig 2 bordjes.
Wie weet dit zeker?
Richard
Gelogd
Aspelix
Gast
Re:Sluitsein in Duitsland, hoe wanneer en waar?
«
Reactie #4 Gepost op:
06 May 2009, 12:13:40 »
Klopt
Ruurd
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26898
Re:Sluitsein in Duitsland, hoe wanneer en waar?
«
Reactie #5 Gepost op:
06 May 2009, 12:35:40 »
Kijk eens op
deze pagina
En dan een heel eind naar onderen, bij de Zg-Signale
Googelen op het trefwoord Signalbuch levert een schat aan informatie op over het Duitse seingebeuren.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
The lot of us
Offline
Berichten: 15
Re:Sluitsein in Duitsland, hoe wanneer en waar?
«
Reactie #6 Gepost op:
06 May 2009, 13:26:43 »
Dank Klaas.
Als ik het goed vertaal, mag overdag worden gereden met rood/witte borden en rood/gele borden. Daarbij mag een bord worden gebruikt, mits aan de rechter kant. 2 borden op gelijke hoogte heeft echter de voorkeur.
s'Nachts dient met licht te worden gereden. Daarbij mag worden gekozen voor een rood licht aan de rechter kant of twee lichten aan weerszijden op gelijke hoogte. Twee lichten heeft de voorkeur.
Het licht mag knipperen.
Op sommide trajecten is het ook overdag verplicht nachtsein te voeren, dus met licht.
Nu vraag ik mij af of dit ook geldt voor eerdere perioden. Ik heb ergens gelezen dat vroeger werd gereden met een rood licht midden bovenin rijtuigen. Klopt dit?
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26898
Re:Sluitsein in Duitsland, hoe wanneer en waar?
«
Reactie #7 Gepost op:
06 May 2009, 15:49:49 »
Ik ben geen expert op het gebied van het Duitse seinstelsel, heb dit ook maar gevonden via google.
Op diezelfde website
http://www.bahnstatistik.de/
staan nog meer seinboeken. Klik op Signale. Daarin zie je verschillende varianten per regio of periode.
Het rode sein middenboven vond ik daar alleen als Falschfahrtsignal, dus als frontsein op een loc die verkeerd spoor rijdt.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Sluitsein in Duitsland, hoe wanneer en waar?