Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

VERPLAATST: Beginneling: lichtgewicht onderbouw door Reinout van Rees
Vandaag om 10:44:25
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:44:06
19 Toen door Benelux795
Vandaag om 10:41:31
Extra functie in Zimo MS450P22 door Herb73
Vandaag om 10:41:16
Stottering Piko 98551BD door MadhouseNL
Vandaag om 10:39:31
Aandrijving Roco 1189 krokodil door Bas, Dordrecht
Vandaag om 10:38:53
Petitie - Rail away moet blijven! door prutser
Vandaag om 10:15:29
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:11:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:10:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:00:44
AC en DC tegelijk op (vermoedelijk) een Minitrix n-baan door Ronald Halma
Vandaag om 09:41:35
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 09:38:46
Trix 22576 (CC 40100 SNCF) complete lijst met CV's gezocht door Ronald Halma
Vandaag om 09:10:08
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door VAM65
Vandaag om 09:00:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:51:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:31:14
Locatie van foto gezocht door Benelux795
Vandaag om 08:12:32
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:28:55
Rondom Charlois door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 01:34:15
Roco AC modellen door Mug
Vandaag om 00:31:37
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
07 December 2025, 23:36:33
Beginneling: lichtgewicht onderbouw door hendrikd
07 December 2025, 23:25:58
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door JeanR
07 December 2025, 23:23:05
Cranicher Altbahn door NS264
07 December 2025, 22:53:07
Molenbaan (werktitel) door NS264
07 December 2025, 22:43:42
Bahnstrecke 5867 door NS264
07 December 2025, 22:41:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
07 December 2025, 21:56:14
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door bask185
07 December 2025, 21:45:47
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
07 December 2025, 20:28:13
  

Auteur Topic: Het is zover. Sprinter in het oosten.  (gelezen 9013 keer)

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1004
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #15 Gepost op: 20 April 2009, 19:48:32 »
Zeg je nou dat je de koplopers en IRM wilt verbieden?
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Mo

  • Offline Offline
  • Berichten: 146
  • H0 Nederland in aanbouw...
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #16 Gepost op: 20 April 2009, 19:52:13 »
Zeg je nou dat je de koplopers en IRM wilt verbieden?

Dat neem ik aan toch niet... Zeker de gerenoveerde koploper en ook de IRM zijn toch wel fijne treinen!

De lijn Emmen - Zwolle is overigens toch een wat ander verhaal... Dit is even afwachten qua materieel in verband met de komende aanbesteding van deze lijn. Het is namelijk helemaal niet zeker of de NS deze lijn wel (wil of) zal behouden. Als er een andere maatschappij gaat rijden (Arriva, Veolia, Syntus...) zal er hoogstwaarschijnlijk wel ander materieel komen. Mocht de NS toch op deze lijn blijven rijden, dan lijken mij - persoonlijk - de sprinters ook wel erg leuk en geschikt materieel voor deze lijn.

Maurice

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 4005
  • de hondsrug baan
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #17 Gepost op: 20 April 2009, 21:16:44 »
ik weet het niet maar volgens mij kunnen de sprinters maar max 125 km/h,Zwolle-mariënberg is voor 140 km/h en Mariënberg-Emmen 130km/h, dus de sprinters zijn ongeschikt voor de spoorlijn Emmen-Zwolle.En bij de eventuele aanbesteding moet er nieuw materieel komen.

ps Vorige week de 4224 en 9561 en 444 op de lijn.


mvgr Evert Masselink

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8630
  • Spoor N
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #18 Gepost op: 20 April 2009, 21:19:10 »
Sprinters trekken sneller op dan plan V. Op Somda werd gemeld dat Sprinters de rijtijden kunnen halen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Peter H

  • USA On30
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #19 Gepost op: 20 April 2009, 21:19:59 »
Ik bedoelde dat die treinen er afgelopen weer reden, net zoals Evert het al meld.

Peter H

manuelspot

  • Gast
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #20 Gepost op: 20 April 2009, 21:37:28 »
Sprinters trekken sneller op dan plan V. Op Somda werd gemeld dat Sprinters de rijtijden kunnen halen.

Sprinters zijn erg snel.

Zie hier maar een vergelijking.

Manuel

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 610
  • *
    • Flickr
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #21 Gepost op: 21 April 2009, 08:59:12 »
Sprinters trekken sneller op dan plan V. Op Somda werd gemeld dat Sprinters de rijtijden kunnen halen.
Omdat de snelheden in Twente niet boven de 130 kilometer per uur uit komen. Dus je merkt niet veel van het feit dat je wat topsnelheid inlevert tegenover sneller optrekken.
Spoorgroet, Martin

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #22 Gepost op: 21 April 2009, 10:59:06 »
Wij hebben de Koplopers hier en af en toe een Verdwaalde DD-AR of een IVRM of VIRM.
T zou wel eens lachen zijn om een Sprinter hier te zien karren!!
Al was het alleen maar es een slagje 2951 dienst bijv.
Greetz:Menno     
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8630
  • Spoor N
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #23 Gepost op: 21 April 2009, 16:39:24 »
Omdat de snelheden in Twente niet boven de 130 kilometer per uur uit komen. Dus je merkt niet veel van het feit dat je wat topsnelheid inlevert tegenover sneller optrekken.
Ik had het dan ook over de lijn Zwolle - Emmen. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

FrankJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #24 Gepost op: 21 April 2009, 18:42:14 »
Vandaag, 21 april, reed er tussen de sprinters door ook nog een stel mat'64 (2 tweetjes), helemaal zonder kan dus nog niet...

Groeten,
Frank

Tinussie

  • Offline Offline
  • Berichten: 282
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #25 Gepost op: 21 April 2009, 19:09:43 »
Samenvattend: De sprinters komen dus (zeer waarschijnlijk) ook naar het Noorden.

Waarbij NS wellicht met "Sprinter" niet de trein maar de nieuwe 'merknaam' voor stoptreinen nieuwe stijl bedoelt... Het zijn tegenwoordig allemaal "Sprinters"... :-X
mvg Tinussie.

manuelspot

  • Gast
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #26 Gepost op: 21 April 2009, 20:06:41 »
Vandaag, 21 april, reed er tussen de sprinters door ook nog een stel mat'64 (2 tweetjes), helemaal zonder kan dus nog niet...

Groeten,
Frank

Klopt ze hebben twee stellen mat 64 als reserve gehouden.

Manuel

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #27 Gepost op: 21 April 2009, 22:25:32 »
Ik had gisteren het geluk om in Plan V vervoerd te worden van Duivendrecht naar Hengelo als vervangend materieel van trein 147. De stellen waren de 930 + 475 + 471. Ze waren eerder op de dag al begonnen als 242 en zijn dus op de 147 gekeerd naar Bentheim. Het laatste ritje van de Twente Plan V's was trein 144 Bentheim - Schiphol.

Ik geloof dat, als ik per plan V van Duivendrecht naar Hengelo vervoerd zou worden i.p.v. de obligate INT, het ging zeggen en mijn geld terug wou...

@Perisoreus infaustus: Evenwel heb je toch iets bijzonders meegmaakt. Zijn de plan V's ook daadwerkelijk doorgereden naar Bad Bentheim, of zijn ze te Hgl gekeerd op tr. 146? Materieel '64 kwam wel vaker naar Bh zoals op 20 april 1997:


879+814+458 komen als tr. 2345 Bad Bentheim binnen alwaar op de echte IR 2345 kan worden overgestapt (rechts).

Een paar uur later is plan T 514 bij de ingraving te Oldenzaal op weg naar Bh als vervangende trein 2347. Een dolle boel die zondag...

Jammer alleen dat een spuitbusgestoorde zich niet kon inhouden...
« Laatst bewerkt op: 21 April 2009, 22:31:48 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 610
  • *
    • Flickr
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #28 Gepost op: 22 April 2009, 14:58:04 »
Ik geloof dat, als ik per plan V van Duivendrecht naar Hengelo vervoerd zou worden i.p.v. de obligate INT, het ging zeggen en mijn geld terug wou...

@Perisoreus infaustus: Evenwel heb je toch iets bijzonders meegmaakt. Zijn de plan V's ook daadwerkelijk doorgereden naar Bad Bentheim, of zijn ze te Hgl gekeerd op tr. 146?
Geld terug vragen? Nee, lekker genieten van oerdegelijk materieel. De treinstellen zijn ook daadwerkelijk doorgereden naar Bentheim en daar gekeerd op trein 144 naar Schiphol.
Spoorgroet, Martin

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #29 Gepost op: 22 April 2009, 15:30:38 »
Ik geloof dat, als ik per plan V van Duivendrecht naar Hengelo vervoerd zou worden i.p.v. de obligate INT, het ging zeggen en mijn geld terug wou...




Ik zit in niks liever dan een Plan V.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)