Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 21:37:27
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Het is zover. Sprinter in het oosten.  (gelezen 8674 keer)

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #15 Gepost op: 20 April 2009, 19:48:32 »
Zeg je nou dat je de koplopers en IRM wilt verbieden?
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Mo

  • Offline Offline
  • Berichten: 146
  • H0 Nederland in aanbouw...
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #16 Gepost op: 20 April 2009, 19:52:13 »
Zeg je nou dat je de koplopers en IRM wilt verbieden?

Dat neem ik aan toch niet... Zeker de gerenoveerde koploper en ook de IRM zijn toch wel fijne treinen!

De lijn Emmen - Zwolle is overigens toch een wat ander verhaal... Dit is even afwachten qua materieel in verband met de komende aanbesteding van deze lijn. Het is namelijk helemaal niet zeker of de NS deze lijn wel (wil of) zal behouden. Als er een andere maatschappij gaat rijden (Arriva, Veolia, Syntus...) zal er hoogstwaarschijnlijk wel ander materieel komen. Mocht de NS toch op deze lijn blijven rijden, dan lijken mij - persoonlijk - de sprinters ook wel erg leuk en geschikt materieel voor deze lijn.

Maurice

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #17 Gepost op: 20 April 2009, 21:16:44 »
ik weet het niet maar volgens mij kunnen de sprinters maar max 125 km/h,Zwolle-mariënberg is voor 140 km/h en Mariënberg-Emmen 130km/h, dus de sprinters zijn ongeschikt voor de spoorlijn Emmen-Zwolle.En bij de eventuele aanbesteding moet er nieuw materieel komen.

ps Vorige week de 4224 en 9561 en 444 op de lijn.


mvgr Evert Masselink

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #18 Gepost op: 20 April 2009, 21:19:10 »
Sprinters trekken sneller op dan plan V. Op Somda werd gemeld dat Sprinters de rijtijden kunnen halen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Peter H

  • USA On30
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #19 Gepost op: 20 April 2009, 21:19:59 »
Ik bedoelde dat die treinen er afgelopen weer reden, net zoals Evert het al meld.

Peter H

manuelspot

  • Gast
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #20 Gepost op: 20 April 2009, 21:37:28 »
Sprinters trekken sneller op dan plan V. Op Somda werd gemeld dat Sprinters de rijtijden kunnen halen.

Sprinters zijn erg snel.

Zie hier maar een vergelijking.

Manuel

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #21 Gepost op: 21 April 2009, 08:59:12 »
Sprinters trekken sneller op dan plan V. Op Somda werd gemeld dat Sprinters de rijtijden kunnen halen.
Omdat de snelheden in Twente niet boven de 130 kilometer per uur uit komen. Dus je merkt niet veel van het feit dat je wat topsnelheid inlevert tegenover sneller optrekken.
Spoorgroet, Martin

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #22 Gepost op: 21 April 2009, 10:59:06 »
Wij hebben de Koplopers hier en af en toe een Verdwaalde DD-AR of een IVRM of VIRM.
T zou wel eens lachen zijn om een Sprinter hier te zien karren!!
Al was het alleen maar es een slagje 2951 dienst bijv.
Greetz:Menno     
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #23 Gepost op: 21 April 2009, 16:39:24 »
Omdat de snelheden in Twente niet boven de 130 kilometer per uur uit komen. Dus je merkt niet veel van het feit dat je wat topsnelheid inlevert tegenover sneller optrekken.
Ik had het dan ook over de lijn Zwolle - Emmen. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

FrankJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #24 Gepost op: 21 April 2009, 18:42:14 »
Vandaag, 21 april, reed er tussen de sprinters door ook nog een stel mat'64 (2 tweetjes), helemaal zonder kan dus nog niet...

Groeten,
Frank

Tinussie

  • Offline Offline
  • Berichten: 282
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #25 Gepost op: 21 April 2009, 19:09:43 »
Samenvattend: De sprinters komen dus (zeer waarschijnlijk) ook naar het Noorden.

Waarbij NS wellicht met "Sprinter" niet de trein maar de nieuwe 'merknaam' voor stoptreinen nieuwe stijl bedoelt... Het zijn tegenwoordig allemaal "Sprinters"... :-X
mvg Tinussie.

manuelspot

  • Gast
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #26 Gepost op: 21 April 2009, 20:06:41 »
Vandaag, 21 april, reed er tussen de sprinters door ook nog een stel mat'64 (2 tweetjes), helemaal zonder kan dus nog niet...

Groeten,
Frank

Klopt ze hebben twee stellen mat 64 als reserve gehouden.

Manuel

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #27 Gepost op: 21 April 2009, 22:25:32 »
Ik had gisteren het geluk om in Plan V vervoerd te worden van Duivendrecht naar Hengelo als vervangend materieel van trein 147. De stellen waren de 930 + 475 + 471. Ze waren eerder op de dag al begonnen als 242 en zijn dus op de 147 gekeerd naar Bentheim. Het laatste ritje van de Twente Plan V's was trein 144 Bentheim - Schiphol.

Ik geloof dat, als ik per plan V van Duivendrecht naar Hengelo vervoerd zou worden i.p.v. de obligate INT, het ging zeggen en mijn geld terug wou...

@Perisoreus infaustus: Evenwel heb je toch iets bijzonders meegmaakt. Zijn de plan V's ook daadwerkelijk doorgereden naar Bad Bentheim, of zijn ze te Hgl gekeerd op tr. 146? Materieel '64 kwam wel vaker naar Bh zoals op 20 april 1997:


879+814+458 komen als tr. 2345 Bad Bentheim binnen alwaar op de echte IR 2345 kan worden overgestapt (rechts).

Een paar uur later is plan T 514 bij de ingraving te Oldenzaal op weg naar Bh als vervangende trein 2347. Een dolle boel die zondag...

Jammer alleen dat een spuitbusgestoorde zich niet kon inhouden...
« Laatst bewerkt op: 21 April 2009, 22:31:48 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #28 Gepost op: 22 April 2009, 14:58:04 »
Ik geloof dat, als ik per plan V van Duivendrecht naar Hengelo vervoerd zou worden i.p.v. de obligate INT, het ging zeggen en mijn geld terug wou...

@Perisoreus infaustus: Evenwel heb je toch iets bijzonders meegmaakt. Zijn de plan V's ook daadwerkelijk doorgereden naar Bad Bentheim, of zijn ze te Hgl gekeerd op tr. 146?
Geld terug vragen? Nee, lekker genieten van oerdegelijk materieel. De treinstellen zijn ook daadwerkelijk doorgereden naar Bentheim en daar gekeerd op trein 144 naar Schiphol.
Spoorgroet, Martin

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #29 Gepost op: 22 April 2009, 15:30:38 »
Ik geloof dat, als ik per plan V van Duivendrecht naar Hengelo vervoerd zou worden i.p.v. de obligate INT, het ging zeggen en mijn geld terug wou...




Ik zit in niks liever dan een Plan V.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)