Lex die stekkerdozen daarvan zit er eentje links voor onder de kap vlak achter een buffer en eentje rechts voor onder de kap ook achter een buffer. Je kunt ze niet missen!!
Die ESU sleper omschakelaar bestaat al een paar jaar (7/8 eerst bij een lokpilot 1 51xxx).De omschakelaar ontkoppelt de voor of achter sleper al naar gelang er vooruit of achteruit wordt gereden. De 'achterste' sleper komt op deze manier vrij om het licht te voeden, terwijl de voor sleper de decoder en motor voedt. Dit heeft zin als je een digitale baan hebt die is omgebouwd vanuit een analoog blok systeem. Rij je met een kompleet van start digitaal systeem waar niet de sleper maar de trein (massa kontakt of stroom detectie) zelf wordt gedecteerd, is die niet meer nodig. Immers de computer (lees Koploper en of andere) zal de trein signaleren en op de juiste posititie laten stoppen ongeacht of de lok nu voor of achter zit.Dus gebruik je nog 'analoge' blok schakelingen dan zul je de sleperomschakeleaar nodig hebben, anders kun je deze gewoon weg laten en weer wat besparen.Vriendelijke groeten,Jan-Peter.
Is het ook mogelijk om een Nederlands gevaren sein te tonen? (witte pit boven en twee rode pitten) Heb al het één en ander geprobeerd maar dat had geen resultaat. Alvast bedankt.Groeten Jasper
Ik mag niet hopen dat die prachtige loc gevaar loopt op je baan. Zou zonde zijn....