Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Invoering SGNS containerwagens bij NS door hans nahon
Vandaag om 22:33:05
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 22:30:06
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: Rivarossi, Mat 46, groen, tp. 3b  (gelezen 218991 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #225 Gepost op: 29 June 2010, 13:32:01 »
@Maasdam : Over de sluitlichten. Rechts in de detailbeschrijving van Overbeek (de foto's) staat dat er netjes sluitlichten in zitten.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8249
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #226 Gepost op: 29 June 2010, 14:10:46 »
Ik snap trouwens niet waarom de discussie over de motor zo verloopt. Rivarossi geeft duidelijk aan motor met vliegwiel. Geen discussie mogelijk.

Het gaat er meer om hoe ze dat technisch gaan oplossen.
Opnieuw een pannekoek motor zal het dus echt niet zijn.
Een motor met vliegwiel op het draaistel of een constructie zoals bij de piko Hondekop.
Vr. groeten,
Bob

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #227 Gepost op: 29 June 2010, 14:30:00 »
Beneluxers

Hornby heeft al lang aangegeven dat alles uit de oude Lima en Rivarossi stal een technische upgrade zal krijgen bij her uitgave.
Tot nu toe, heeft elk model wat we hier ontvangen hebben die upgrade gehad.
Alle treinstellen die we hebben ontvangen hadden een in het midden liggende motor met cardan naar een draaistel.

Pin me er niet op vast als het niet zo is, maar ik zeg al, tot nu toe is dat netjes gedaan.
« Laatst bewerkt op: 29 June 2010, 15:21:11 door Chris van Diesen »

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5507
  • Modelspoor is emotie...
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #228 Gepost op: 29 June 2010, 16:39:06 »
Voor de duidelijkheid (en mogelijk ten overvloede, maar dudelijkheid voor alles ;D): het gaat hier alleen om een TECHNISCHE opwaardering. In optische zin wordt er niets veranderd aan het model (behoudens dan beter spuitwerk en bedrukking). Er valt t.z.t. dus nog genoeg te pimpen aan het stel...
Tbinnebarretije…

Northlander1983

  • Gast
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #229 Gepost op: 29 June 2010, 17:22:42 »
Kan het niet laten: en de prijs natuurlijk  ;D

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9012
  • Hengelooo 1:160
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #230 Gepost op: 29 June 2010, 18:24:59 »
maar dudelijkheid voor alles ;D
Hahaha! da's een goeie! Kan zo in het topic Spoorhumor, echt!

Alle treinstellen die we hebben ontvangen hadden een in het midden liggende motor met cardan naar een draaistel.

Zijn er eigenlijk al voorbeelden bekend van treinstellen die oorspronkelijk een rondmotor hadden en na de upgrade een platte met cardanaandrijving kregen?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8249
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #231 Gepost op: 29 June 2010, 19:49:57 »
De Lima Mat 46 is een grote uitzondering onder de modellen die oorspronkelijk met een pannekoekmotor waren uitgerust en heruitgebracht worden onder de naam Rivarossi.
De rest die nog wel in aanmerking komt valt onder Lima.
Bijna was daar de koploper nog bijgekomen maar die is voor de Rivarossi standaard toch wat te grof gedetailleerd ???
(ik ben dus ook heel nieuwsgierig naar een voorbeeld)

Lima blijft de pannekoekmotor trouw :P

Voor een nieuwe Mat 46 komt dus heel wat kijken, er moet immers een hele nieuwe aandrijflijn ontworpen worden.
« Laatst bewerkt op: 29 June 2010, 19:52:15 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #232 Gepost op: 29 June 2010, 20:09:51 »
@Frank

Ja. Ik ben hem even kwijt qua nummer, maar dat Duitse treinstel (diesel) met op het midden rijtuig raclame over het Duitse voetbal team had (ik dacht uit 1952) VT 08.5
of de

DB series ET 403.

« Laatst bewerkt op: 29 June 2010, 20:11:36 door Chris van Diesen »

Maasdam

  • Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Berichten: 675
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #233 Gepost op: 29 June 2010, 20:14:13 »

Lima blijft de pannekoekmotor trouw :P

Dat ligt dus aan het model of het een hobby model is of niet. Dit is dus een hobby model. Trouwens als je goed kijkt is dat model DCC voorbereid. Dus dat zal zeker invloed hebben op het rijgedrag. Volgens mij zal Hornby zeker ook deze motor (bij Lima G motor genaamd) gereviseerd hebben. De duurdere Lima/Hornby modellen hebben ook vliegwiel aandrijvingen http://lima.hornbyinternational.com/_assets/files/SS%20No.00012%20Electric%20Loco%20.E10.pdf

Groetjes Ben.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9012
  • Hengelooo 1:160
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #234 Gepost op: 29 June 2010, 20:16:24 »
Chris, dat is de VT 08 / 613. Die had inderdaad een rondmotor, ik heb de oude nog gekocht in 1987... Die heeft nu dus een cardan...

Mijn reserves worden gevoed doordat we regelmatig getrakteerd worden op plaatjes van de nieuwe kappen terwijl ik nog geen illustratie heb gezien van de gemoderniseerde binnenkant...

Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #235 Gepost op: 29 June 2010, 20:19:39 »
ik zal morgen een foto schieten van de nieuwe VT  (y)

Frank : dat is voor de winkeliers net zo spannend  ;D
Ik snap ook niet dat men daar geheimzinnig over doet, dat zou alleen maar een boost betekenen voor de verkoop....

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8249
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #236 Gepost op: 29 June 2010, 20:26:14 »
De VT 08 kreeg in de Lima tijd al een update met cardan met vliegwielmotor volgens de catalogus van 1999 en aan het interieur te zien is dat ook het geval.

Vr. groeten,
Bob

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #237 Gepost op: 29 June 2010, 20:29:35 »
Aha, da's nieuw voor moi.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9892
    • belse roestkraam
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #238 Gepost op: 29 June 2010, 22:36:49 »
Trouwens als je goed kijkt is dat model DCC voorbereid. Dus dat zal zeker invloed hebben op het rijgedrag.
ja, het maakt nogal uit of de stroom naar de motor gaat via een draadje of via een brugstekkertje.  ::)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5654
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #239 Gepost op: 04 July 2010, 13:09:40 »
Wordt dit model eigenlijk 1:87 of een ingekort model?
Groet, Frank