Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 22:00:28
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
Rondom Charlois door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:19:55
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 20:14:32
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: Rivarossi, Mat 46, groen, tp. 3b  (gelezen 218926 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22710
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #165 Gepost op: 02 October 2009, 13:39:41 »
Misschien domme vraag Spanje? Ik dacht dat Rivarossi Italiaans was. Ik denk dat ik wat gemist heb, maar wat weet ik niet?

Groetjes Ben.

Ik neem aan dat je het niet eens gemist hebt, maar de naam en de mallen van Rivarossi, Lima, Jouef en Arnold zijn door Hornby uit het faillisement van Lima overgenomen en hebben inmiddels net zoveel met Italië, Frankrijk of Duitsland te maken als Hornby zelf. Electrotren is nooit failliet geweest en dat hele bedrijfje (productie was ook al lang naar het verre Oosten verplaatst) is door Hornby overgenomen. Dat bedrijfje is nog steeds Spaans en wordt door Hornby kennelijk als een soort Europese uitvalsbasis gebruikt voor zolang dat duurt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5507
  • Modelspoor is emotie...
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #166 Gepost op: 02 October 2009, 14:09:50 »
Kunnen ze gelijk een motortje inbouwen  ;D(op de Middelbeek foto's zie je geen motor zitten ???).

Daarom heet het ook handmonster. Misschien nog beter als er gestaan had 'ongemotoriseerd handmonster'. De kap was hier alleen in NL om de kleur en de bedrukking te beoordelen.

@ Henk: klopt als een zwerende vinger!
Tbinnebarretije…

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8249
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #167 Gepost op: 02 October 2009, 14:39:59 »
Precies, nu krijg ik het idee dat er net zoveel van het interieur te zien zal zijn als de goeie ouwe Lima.
Vr. groeten,
Bob

Maasdam

  • Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Berichten: 675
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #168 Gepost op: 02 October 2009, 14:52:03 »
Ik neem aan dat je het niet eens gemist hebt, maar de naam en de mallen van Rivarossi, Lima, Jouef en Arnold zijn door Hornby uit het faillisement van Lima overgenomen en hebben inmiddels net zoveel met Italië, Frankrijk of Duitsland te maken als Hornby zelf. Electrotren is nooit failliet geweest en dat hele bedrijfje (productie was ook al lang naar het verre Oosten verplaatst) is door Hornby overgenomen. Dat bedrijfje is nog steeds Spaans en wordt door Hornby kennelijk als een soort Europese uitvalsbasis gebruikt voor zolang dat duurt.

Henk, natuurlijk wist ik dat Hornby de Lima stal had overgenomen. Ik had begrepen dat Hornby International vanuit Italië opereerde. Blijkbaar verkeerd begrepen, dus vanuit Spanje. Kan er af en toe geen touw aan vast knopen. Nou ja Olé dan maar bedankt voor je info!

Groetjes Ben.


Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #169 Gepost op: 03 October 2009, 04:26:45 »
Spanje doet tegenwoordig de eindcontrole.
U snapt, dat als het model over een dikke twee maanden in de winkel moet liggen dat er nog maar weinig productie aan het model is, maar wel veel eindcontrole.

Doet men bij Electrotren in Spanje.

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #170 Gepost op: 03 October 2009, 12:29:25 »
Correctie: Spanje...
Hmm, Spanje...
Woont daar niet Sinterklaas, en met 5 december in het verschiet kunnen de treinenpieten natuurlijk nog even flink aan het werk..
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #171 Gepost op: 03 October 2009, 17:44:46 »
Kan haast niet wachten op de latere kleurstelling!!
Had het handmonster gezien en het zag er redelijk goed uit.
Zo lekker al die modellen kort achter elkaar aan  ;D
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1120
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #172 Gepost op: 20 October 2009, 19:29:29 »
Waren deze foto's van het handmonster al bekend hier?
http://www.overbeek-modelbouw.nl/nieuws-rivarossi.html

Gert1

  • Gast
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #173 Gepost op: 20 October 2009, 20:20:53 »
Ligt het aan mij of zitten de twee frontseinen bij dat handmonster niet op gelijke hoogte?

mvg,
Gert

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #174 Gepost op: 20 October 2009, 20:23:51 »
Lijkt of het linker lensje is verzakt.
De "schacht" lijkt wel op de goede hoogte te zitten.

Tinus.

FRIE

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #175 Gepost op: 22 October 2009, 20:13:34 »
Mijne heren,

Bedoelen jullie iets dergelijks met een pantograaf?  ;)



Erwin

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #176 Gepost op: 22 October 2009, 20:45:27 »
Bedoelen jullie iets dergelijks met een pantograaf?  ;)

Dat ziet er heel goed uit! Dit moet zo te zien een Vickers type voorstellen?
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5507
  • Modelspoor is emotie...
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #177 Gepost op: 22 October 2009, 22:02:55 »
Lijkt of het linker lensje is verzakt.
De "schacht" lijkt wel op de goede hoogte te zitten.

Tinus.

Als je de oude LIma exemplaren bekijkt en dit handmonster, dan zul je moeten concluderen dat er waarschijnlijk alleen in technisch opzicht, dus nieuwe motor/aandrijving en verlichting, en qua spuitwer en bedrukking e.e.a. verbeterd is. Uiterlijk, dus aan de mal en detaillering lijkt niets gedaan, dus zitten er nog steeds die rare lensjes op de frontseinen in plaats van de ringen met glas daarachter en de zelfde Limarossi panto's.
Tbinnebarretije…

FRIE

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #178 Gepost op: 22 October 2009, 22:48:29 »
Als ik de documentatie er op na sla, dan heet dat type - volgens mij - Metrovick. Deze zat o.a. op mat.'46 en de hoek van Hollanders.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #179 Gepost op: 23 October 2009, 00:59:06 »
Metrovick == Metropolitan Vickers ;)
Maar wederom fraai etswerk! De bodemplaat is misschien nog een beetje 'grof' maar de scharen en het sleepstuk zien er fraai uit.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden