Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Invoering SGNS containerwagens bij NS door hans nahon
Vandaag om 22:33:05
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 22:30:06
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: Rivarossi, Mat 46, groen, tp. 3b  (gelezen 218989 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Rivarossi, Mat 46, groen, tp. 3b
« Gepost op: 25 March 2009, 13:36:32 »
LEVERING: MAT46 TIJDPERK 3b, GROEN MET BLOEDNEUS.

De versie is de gewijzigde versie ten aanzien van de eerder aangekondigde
MAT46 van REZ.

Dit is tijdperk 3b.

 

Deze versie is leverbaar in de maand september 2009

bron : overbeek
« Laatst bewerkt op: 09 November 2020, 01:22:03 door Bert van Gelder »

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6800
  • Spaar ze allemaal.
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #1 Gepost op: 25 March 2009, 14:17:01 »
Zou je voor alle zekerheid kunnen bevestigen of dat dan de 2/3 klas versie is, of de 1/2 klas versie (welke op de REZ afbeelding stond).

Groet Stephan.


henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22710
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #2 Gepost op: 25 March 2009, 14:29:59 »
Tijdperk 3b staat er.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #3 Gepost op: 25 March 2009, 14:33:00 »
En voor wie precies wil weten wat dat inhoudt.
Klik links in het menu op NEM-normen en lees NEN 818 NL erop na.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6800
  • Spaar ze allemaal.
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #4 Gepost op: 25 March 2009, 14:41:04 »
Dan mag de link in de encyclopedie wel eens aangepast worden want die verwijst nog naar de Duitse normen en daar duurt TP IIIb t/m 1958.
De Nederlandse ook zie ik nu, zat bij Oostenrijks te kijken.

Maar dan heb ik nog geen antwoord op mijn vraag, klasse verandering was in 1956, ga ik er maar vanuit dat hij het grootste gedeelte van TP IIIb ingezet kan worden en dus 2/3 klas is.

Maar zo weet ik nog niets zeker.

Groet Stephan
« Laatst bewerkt op: 25 March 2009, 14:49:37 door prutser »

Ekklesia

  • Gast
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #5 Gepost op: 25 March 2009, 14:42:28 »
Dan even scrollen naar pagina 8 ;) ;) ;)

Groenten Rob

Ekklesia

  • Gast
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #6 Gepost op: 25 March 2009, 14:46:41 »
Dan mag de link in de encyclopedie wel eens aangepast worden want die verwijst nog naar de Duitse normen en daar duurt TP IIIb t/m 1958.

Groet Stephan

Stephan,

In de link die Eric geeft staat bij tijdperk IIIb toch heel duidelijk als jaartal 1952-1956

Groenten Rob

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22710
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #7 Gepost op: 25 March 2009, 14:52:54 »
En wat gebeurde er ook alweer in 1956?  :D
Sorry Stephan.  ;) Op basis van de tijdperkindeling mogen we dus verwachten dat het stel tweede en derde klasse wordt. Hoe zat dat ook alweer bij het Lima stel?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6800
  • Spaar ze allemaal.
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #8 Gepost op: 25 March 2009, 14:53:30 »
TP IIIb 1953-1958

Of ben ik nou definitief de weg kwijt  ???

Groet Stephan

(Lima had toch alleen de zilverbuik TP IIIa als 2/3 klas?)
« Laatst bewerkt op: 25 March 2009, 15:05:33 door prutser »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22710
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #9 Gepost op: 25 March 2009, 14:56:46 »
Nee, je hebt gelijk wat betreft NEM 818.
Maar op de laatste pagina van NEM 800 staat weer 1956.  ???
Slordig.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22710
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #10 Gepost op: 25 March 2009, 14:58:33 »
Blijft dit dus een goede vraag.

Zou je voor alle zekerheid kunnen bevestigen of dat dan de 2/3 klas versie is, of de 1/2 klas versie (welke op de REZ afbeelding stond).

Groet Stephan.


Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ekklesia

  • Gast
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #11 Gepost op: 25 March 2009, 15:01:53 »
Als ik deze foto mag geloven dan wordt het een 1/2 klasse.

http://www.treinenshop-heerenveen.nl/img/mat%2046%20rivarossi.JPG

Groenten Rob

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5430
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #12 Gepost op: 25 March 2009, 15:25:53 »
Er wordt eigenlijk altijd aangenomen dat voor NL de 3e klasse niet meer van toepassing is in tijdperk 3b, dus reken op 1/2 klasse indeling.

Bessel
RETROBAHN A.G.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #13 Gepost op: 25 March 2009, 18:33:10 »
Er wordt eigenlijk altijd aangenomen dat voor NL de 3e klasse niet meer van toepassing is in tijdperk 3b, dus reken op 1/2 klasse indeling.
MCH zegt het op http://mchminiatuurnieuws.punt.nl/?r=1&id=453935 expliciet:
In afwijking van de eerder aangekondigde periode IIIa uitvoering, wordt het de periode IIIb uitvoering, het belangrijkste en het meest in het oog springende verschil is de eerste klasse aanduiding en lijn, dat zit op IIIa niet.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #14 Gepost op: 25 March 2009, 18:57:23 »
Wordt de eerste kleurstelling van de Mat 46 in model de olijfgroene uitvoering of een grasgroene? Ben ik wel even benieuwd naar.
Ik wil dit treinstel zeker hebben.
Mvgr Jan Wiebrand

Edit: niet goed gelezen :-[, bericht kan verwijderd worden.
« Laatst bewerkt op: 25 March 2009, 18:59:03 door jwtreinen »