Google+
Doel:€250.00
Donaties:€58.95

Per saldo:€-191.05

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-07-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Plaatsing seinen bij bestaand ontwerp, controle gevraagd door Simon BR39
Vandaag om 15:42:24
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Coen Burki
Vandaag om 15:38:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Sobat Kras
Vandaag om 15:24:41
Digitale locs reageren niet door Remunj
Vandaag om 14:49:06
Laser Cut bouwpakketten. Ervaringen. door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:44:02
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:28:15
De toekomst van de modelspoorhobby door RobertH
Vandaag om 12:59:52
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 12:53:10
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
Vandaag om 11:57:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Hans Grasmaijer
Vandaag om 11:20:23
Raadplaatje door Wim Hesselink
Vandaag om 11:09:33
Depot door Sobat Kras
Vandaag om 09:58:03
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 09:47:24
Den Overslag & Marchan'Dix door Rondje_HO
Vandaag om 09:21:34
  

Auteur Topic: Mat 46 Rivarossi  (gelezen 128382 keer)

ronald56

  • Gast
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #15 Gepost op: 25 maart 2009, 19:08:00 »
En wat gebeurde er ook alweer in 1956?  :D

Dat weet ik wel   :D  ;D  8)

Groetjes Ronald(19)56

Ekklesia

  • Gast
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #16 Gepost op: 25 maart 2009, 19:29:04 »
Worden de Mat 46 en de IRM allebei schaal 1:87 of in 1:100¿¿¿

Groenten Rob

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1519
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #17 Gepost op: 25 maart 2009, 19:32:46 »
TP IIIb 1953-1958

Of ben ik nou definitief de weg kwijt  ???

Groet Stephan

(Lima had toch alleen de zilverbuik TP IIIa als 2/3 klas?)


Stephan,

Kijk even bij de Seinarm: Groen met bloedneus en gele streep boven de 1e klasse = begin jaren '60.

Grtz,
Ton

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 5367
  • Spaar ze allemaal.
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #18 Gepost op: 25 maart 2009, 19:39:43 »
Yep, en dat is dan dus TP IIIc.
Die sla ik over, veel te modern voor mij  :P

Groet Stephan
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2009, 19:42:41 door prutser »

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1519
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #19 Gepost op: 25 maart 2009, 19:46:17 »
Worden de Mat 46 en de IRM allebei schaal 1:87 of in 1:100¿¿¿

Groenten Rob

Informatie over de Mat '46 staat op de site van Hornby International. Daar wordt als lengte van het model opgegeven 51,50 cm. De lengte van een tweewagenstel was 44180 mm. Dan kom je dus (ongeveer) op schaal 1:87.
IRM kan je op dezelfde manier uitzoeken.

Grtz,
Ton

Ekklesia

  • Gast
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #20 Gepost op: 25 maart 2009, 20:04:49 »
Ton,

Thnx, dat houd dan in dat de mat 46 in schaal 1:87 komt en de IRM in schaal 1:100.

De IRM III heeft een lengte van 81060mm en het schaalmodel is 8100mm.

Groenten Rob

Dennis

  • Gast
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #21 Gepost op: 25 maart 2009, 20:32:46 »
Yep, en dat is dan dus TP IIIc.
Die sla ik over, veel te modern voor mij  :P

Groet Stephan

Daar sluit ik mij helemaal bij aan ;D

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1803
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #22 Gepost op: 25 maart 2009, 21:33:21 »
Thnx, dat houd dan in dat de mat 46 in schaal 1:87 komt en de IRM in schaal 1:100.
Heeft de relatief geringe lengte van Mat'46 ruim 22 jaar na afvoer toch nog een voordeel  ;D

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 2485
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #23 Gepost op: 25 maart 2009, 22:07:46 »
Als-ie echt 1e/2e klasse wordt.... dan hoef ik 'm niet. Hebben we meteen de eerste bezuiniging te pakken....

Moet ik toch nog op zoek naar een Lima  >:(
Reinier

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1690
  • Team Mitropa *
    • railpicturespictures van mij
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #24 Gepost op: 25 maart 2009, 22:18:53 »

Dit is inderdaad jammer dat ze net met deze versie komen, ik denk dat ik toch de andere versies af ga wachten die wel 2e/3eklas combinatie hebben, maar zeg nooit nooit wat dat betreft. Deklasseren is ook nog een optie, al moet dan nog wel de eersteklas markering boven de ramen verdwijnen.

Sander
bouw: halte Karnemelksloot
on hold: stukje Arnhem 1945-1958 modulair dcc

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1519
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #25 Gepost op: 25 maart 2009, 22:22:25 »
Deklasseren is ook nog een optie, al moet dan nog wel de eersteklas markering boven de ramen verdwijnen.

Sander

En er moet dan een andere kleur groen op de bakken en de daken en schortplaten moeten worden overgespoten......

Ton

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 571
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #26 Gepost op: 25 maart 2009, 22:35:52 »
Hoe zo overspuiten ??? Wacht maar af ;D

Grtz,

Willem

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1519
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #27 Gepost op: 25 maart 2009, 22:43:05 »
Hoe zo overspuiten ??? Wacht maar af ;D

Grtz,

Willem

Ik volg je even niet ???

Ton

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5100
    • grootspoorfoto's
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #28 Gepost op: 25 maart 2009, 22:43:57 »
RodeDuivel weet meestal wat meer van plannen die importeurs/fabrikanten hebben dus...
Voor actuele grootspoorfoto's zie  site

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3267
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Mat 46 Rivarossi
« Reactie #29 Gepost op: 25 maart 2009, 22:46:36 »
Hoe zo overspuiten ??? Wacht maar af ;D

Grtz,

Willem

Sommigen zijn té ongeduldig om op de volgende varianten te wachten.  Ben ik effe blij dat ergens in een doos NS-materiaal nog een gele en een groene-met-reclamebanen Lima '46 liggen hier...
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.