Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 20:35:44
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door spoorijzer
Vandaag om 20:30:34
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 19:48:24
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:45:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:43:16
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door edwin1974
Vandaag om 19:35:27
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
  

Auteur Topic: ICK, de plannen  (gelezen 6457 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: ICK, de plannen
« Reactie #30 Gepost op: 24 March 2009, 08:20:20 »
Ik juich juist als ICK voor komt rijden: lekkere stoelen, degeijk veercomfort en tenminste een normale coupé. Heerlijk ook dat je door de kleine groepsruimte minder last lijkt te hebben van muziekspelers. Kennelijk toch een sociale drempel om dat ding niet zo hard te zetten, in tegenstelling tot de onpersoonlijke grote ruimtes van menig modern stel.
Door al die kleine coupé's ziet niemand het, als je lastig gevallen wordt.
Niet voor niets kun je in moderen materieel alles en iedereen zien zodat er meer sociale veiligheid is.
Vr. groeten,
Bob

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re: ICK, de plannen
« Reactie #31 Gepost op: 24 March 2009, 11:46:38 »
En je ziet wel wat er zich tussen de stoelen afspeelt?
In zo´n Coupe´heb je tenminste nog enige vorm van privacy en rust en hoor je niet elk telefoongesprek van een anderof het gejengel uit de koptelefoon van degene die in je verre omgeving zit.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: ICK, de plannen
« Reactie #32 Gepost op: 24 March 2009, 12:35:00 »
Ach als ik op de route Den Haag in de trein zit s'avonds ben ik toch wel blij als ik niet helemaal alleen zit.
Maar ik geef alleen aan waarom de NS treinen overwegend open ruimtes toepast in plaats van coupe's .
Ik heb 1x in een ICK gezeten en had net het "geluk" dat er een heel gezin bij mij kwam zitten...
Vr. groeten,
Bob

d.vanaalst

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re: ICK, de plannen
« Reactie #33 Gepost op: 24 March 2009, 14:17:23 »
Misschien een beetje offtopic,
maar rijden de icl rijtuigen nog rond? Ik kom alleen nog maar de ick tegen.
Als ze alweer weg zijn, waarom zijn ze dan pas in de nskleuren was gespoten? (geld genoeg ofzo?) :D

on topic:
Heerlijke rijtuigen geven echt een treingevoel.
De Virm schommelt echt onnoemelijk veel en langer dan 10 minuten zitten die bankje echt niet...
Groeten Dennis

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: ICK, de plannen
« Reactie #34 Gepost op: 24 March 2009, 14:34:25 »
Nog een klein beetje offtopic,
ICL rijdt nog volop in de regio van Amersfoort rond. Dan voornamelijk in de treinen van Amsterdam Centraal-Amersfoort-Apeldoorn-Deventer v.v.

Dit duurt tot waarschijnlijk half december. ;)

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 590
Re: ICK, de plannen
« Reactie #35 Gepost op: 24 March 2009, 15:30:51 »
Als je nog eens een keer in Weert komt, daar staat zat spul geparkeerd.
Pas wel op de hond, kan bijten. Gr Wim

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: ICK, de plannen
« Reactie #36 Gepost op: 24 March 2009, 15:53:36 »
En je ziet wel wat er zich tussen de stoelen afspeelt?
In zo´n Coupe´heb je tenminste nog enige vorm van privacy en rust en hoor je niet elk telefoongesprek van een anderof het gejengel uit de koptelefoon van degene die in je verre omgeving zit.

Helemaal mee eens!
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: ICK, de plannen
« Reactie #37 Gepost op: 24 March 2009, 17:19:48 »
Door al die kleine coupé's ziet niemand het, als je lastig gevallen wordt.
Niet voor niets kun je in moderen materieel alles en iedereen zien zodat er meer sociale veiligheid is.

Nog heel even off-topic:

Dat zou je verwachten. Gek genoeg lijkt het materieel met grote, open coupés er op de lijn Den Haag - Rotterdam er slechter uit te zien dan ICK. Denk dan aan bekraste ruiten, overvolle prullenbakken en smerige glazen tussendeuren. Kijk ik naar ICK, dan zie ik dat voor mijn gevoel minder.

Wat ik ermee wil zeggen is: een grote lege ruimte met veel glas is geen waarborg voor sociale controle en veiligheid. Integendeel, voor velen vormen het glas en de transparantie juist een uitdaging om rottigheid uit te halen of zet het aan tot nonchalant gedrag ("ben d'r toch één van velen, so what").

Het is niet voor niets dat men in de trams in Den Haag de ruimtes heeft verkleind door de c-bak af te sluiten: hoewel je helemaal door de tram heen kunt kijken (geen barrières, open ruimte) bleek er toch rottigheid te worden uitgehaald. Nu is de ruimte juist verkleind om de overlast te beperken, met succes (hoewel ook de inzet van surveillanten heeft bijgedragen).

Zo, nu weer on-topic ;D

Groeten, Geoffrey

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: ICK, de plannen
« Reactie #38 Gepost op: 24 March 2009, 17:57:36 »
Ach mensen

Ik zie hier hetzelfde spreekwoord in als bij het eerste afscheid van de Plan W.

Toendertijds was het

Plan W

Je kunt niet leven met ze ,maar ook niet zonder ze.
En ze kwamen terug voor 2 jaar.

Nu wordt het :

ICK je kunt niet leven met ze ,maar ook niet zonder ze.

Dus................................

groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: ICK, de plannen
« Reactie #39 Gepost op: 24 March 2009, 18:39:34 »
Nog heel even off-topic:

Dat zou je verwachten. Gek genoeg lijkt het materieel met grote, open coupés er op de lijn Den Haag - Rotterdam er slechter uit te zien dan ICK. Denk dan aan bekraste ruiten, overvolle prullenbakken en smerige glazen tussendeuren. Kijk ik naar ICK, dan zie ik dat voor mijn gevoel minder.

Wat ik ermee wil zeggen is: een grote lege ruimte met veel glas is geen waarborg voor sociale controle en veiligheid. Integendeel, voor velen vormen het glas en de transparantie juist een uitdaging om rottigheid uit te halen of zet het aan tot nonchalant gedrag ("ben d'r toch één van velen, so what").

Het is niet voor niets dat men in de trams in Den Haag de ruimtes heeft verkleind door de c-bak af te sluiten: hoewel je helemaal door de tram heen kunt kijken (geen barrières, open ruimte) bleek er toch rottigheid te worden uitgehaald. Nu is de ruimte juist verkleind om de overlast te beperken, met succes (hoewel ook de inzet van surveillanten heeft bijgedragen).

Zo, nu weer on-topic ;D

Groeten, Geoffrey


Alleen bij de ICK ruik ik de Plee veel harder als je naar binnen komt. (en dat kan ik missen als kiespijn)

@ Chris.
Goed gevonden
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: ICK, de plannen
« Reactie #40 Gepost op: 24 March 2009, 19:05:49 »
Daar heb ik nog nooit last van gehad. Alleen in de ruimte tussen twee rijtuigen is het af en toe een beeje adem inhouden. Ik heb ook regelmatig een sterk stinkende WC in een VIRM getroffen. Zelfs enkele keren met donkerbruin getinte remsporen op de bril. Hoewel ik dan blij ben dat dat niet op mijn eigen bril zit (zou mijn zicht sterk belemmeren) vind ik het toch niet zo'n prettig aangezicht. Dit is overigens geen specifieke aanval op VIRM; in bijna alle treinen is de hygiene om te huilen.

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re: ICK, de plannen
« Reactie #41 Gepost op: 25 March 2009, 13:17:56 »


Alleen bij de ICK ruik ik de Plee veel harder als je naar binnen komt. (en dat kan ik missen als kiespijn)

@ Chris.
Goed gevonden
[/quote]

Volgens mij ligt dit toch wel echt aan wie er op gezeten heeft en wat deze geconsumeerd heeft. ::) ::)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: ICK, de plannen
« Reactie #42 Gepost op: 26 March 2009, 11:25:30 »
Volgens mij ligt dat er aan dat er ook mensen die er naast pissen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: ICK, de plannen
« Reactie #43 Gepost op: 26 March 2009, 11:28:39 »
Precies, Jos...
En de reden is dus niet dat ICK slecht of stinkend materieel is, maar dat er nogal wat viespeuken rondlopen die het nodig vinden om alles onder te pissen.

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: ICK, de plannen
« Reactie #44 Gepost op: 26 March 2009, 12:51:50 »
Het mooie van de ICK (voor ons treinliefhebbers) is dat het meer "echte" treinen zijn, getrokken de een locomotief.
En je kan ze ook mooi in alle maten nabootsen op de modelspoorbaan.

En ze hebben nog echte plashokjes waar je, je heerlijk privé kunt terugtrekken zonder gestoord te worden. ;D
Ik vind het met de hygiene wel meevallen, op mijn dagelijkse tripjes naar mijn werk kom ik meer schoonmakers dan conducteurs tegen :-X
Vr. groeten,
Bob