Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rails code 83 en Mat 46 ervaringen door cor_b
Vandaag om 12:10:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door cor_b
Vandaag om 12:05:28
Het Boemeltje - Electronica door RobVille
Vandaag om 11:37:41
LS Models 2025 door spoorzeven
Vandaag om 11:26:31
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 11:22:00
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door spoorijzer
Vandaag om 11:10:24
Handregelaar aan IB Basic door Ben
Vandaag om 11:05:52
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:57:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:42:11
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 08:51:37
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:02:06
DB Fals, wat is H of OH op de zijkant? door ES44C4
Vandaag om 07:21:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 06:47:25
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door martindegroot
Vandaag om 02:47:06
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
18 June 2025, 22:10:34
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
18 June 2025, 20:34:37
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Bauarbeiten im gange door tothebeach
18 June 2025, 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
18 June 2025, 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
18 June 2025, 16:59:08
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
18 June 2025, 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
18 June 2025, 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
18 June 2025, 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 June 2025, 12:08:20
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
18 June 2025, 10:11:30
  

Auteur Topic: ICK, de plannen  (gelezen 6414 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8229
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: ICK, de plannen
« Reactie #30 Gepost op: 24 March 2009, 08:20:20 »
Ik juich juist als ICK voor komt rijden: lekkere stoelen, degeijk veercomfort en tenminste een normale coupé. Heerlijk ook dat je door de kleine groepsruimte minder last lijkt te hebben van muziekspelers. Kennelijk toch een sociale drempel om dat ding niet zo hard te zetten, in tegenstelling tot de onpersoonlijke grote ruimtes van menig modern stel.
Door al die kleine coupé's ziet niemand het, als je lastig gevallen wordt.
Niet voor niets kun je in moderen materieel alles en iedereen zien zodat er meer sociale veiligheid is.
Vr. groeten,
Bob

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re: ICK, de plannen
« Reactie #31 Gepost op: 24 March 2009, 11:46:38 »
En je ziet wel wat er zich tussen de stoelen afspeelt?
In zo´n Coupe´heb je tenminste nog enige vorm van privacy en rust en hoor je niet elk telefoongesprek van een anderof het gejengel uit de koptelefoon van degene die in je verre omgeving zit.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8229
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: ICK, de plannen
« Reactie #32 Gepost op: 24 March 2009, 12:35:00 »
Ach als ik op de route Den Haag in de trein zit s'avonds ben ik toch wel blij als ik niet helemaal alleen zit.
Maar ik geef alleen aan waarom de NS treinen overwegend open ruimtes toepast in plaats van coupe's .
Ik heb 1x in een ICK gezeten en had net het "geluk" dat er een heel gezin bij mij kwam zitten...
Vr. groeten,
Bob

d.vanaalst

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re: ICK, de plannen
« Reactie #33 Gepost op: 24 March 2009, 14:17:23 »
Misschien een beetje offtopic,
maar rijden de icl rijtuigen nog rond? Ik kom alleen nog maar de ick tegen.
Als ze alweer weg zijn, waarom zijn ze dan pas in de nskleuren was gespoten? (geld genoeg ofzo?) :D

on topic:
Heerlijke rijtuigen geven echt een treingevoel.
De Virm schommelt echt onnoemelijk veel en langer dan 10 minuten zitten die bankje echt niet...
Groeten Dennis

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: ICK, de plannen
« Reactie #34 Gepost op: 24 March 2009, 14:34:25 »
Nog een klein beetje offtopic,
ICL rijdt nog volop in de regio van Amersfoort rond. Dan voornamelijk in de treinen van Amsterdam Centraal-Amersfoort-Apeldoorn-Deventer v.v.

Dit duurt tot waarschijnlijk half december. ;)

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 590
Re: ICK, de plannen
« Reactie #35 Gepost op: 24 March 2009, 15:30:51 »
Als je nog eens een keer in Weert komt, daar staat zat spul geparkeerd.
Pas wel op de hond, kan bijten. Gr Wim

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: ICK, de plannen
« Reactie #36 Gepost op: 24 March 2009, 15:53:36 »
En je ziet wel wat er zich tussen de stoelen afspeelt?
In zo´n Coupe´heb je tenminste nog enige vorm van privacy en rust en hoor je niet elk telefoongesprek van een anderof het gejengel uit de koptelefoon van degene die in je verre omgeving zit.

Helemaal mee eens!
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: ICK, de plannen
« Reactie #37 Gepost op: 24 March 2009, 17:19:48 »
Door al die kleine coupé's ziet niemand het, als je lastig gevallen wordt.
Niet voor niets kun je in moderen materieel alles en iedereen zien zodat er meer sociale veiligheid is.

Nog heel even off-topic:

Dat zou je verwachten. Gek genoeg lijkt het materieel met grote, open coupés er op de lijn Den Haag - Rotterdam er slechter uit te zien dan ICK. Denk dan aan bekraste ruiten, overvolle prullenbakken en smerige glazen tussendeuren. Kijk ik naar ICK, dan zie ik dat voor mijn gevoel minder.

Wat ik ermee wil zeggen is: een grote lege ruimte met veel glas is geen waarborg voor sociale controle en veiligheid. Integendeel, voor velen vormen het glas en de transparantie juist een uitdaging om rottigheid uit te halen of zet het aan tot nonchalant gedrag ("ben d'r toch één van velen, so what").

Het is niet voor niets dat men in de trams in Den Haag de ruimtes heeft verkleind door de c-bak af te sluiten: hoewel je helemaal door de tram heen kunt kijken (geen barrières, open ruimte) bleek er toch rottigheid te worden uitgehaald. Nu is de ruimte juist verkleind om de overlast te beperken, met succes (hoewel ook de inzet van surveillanten heeft bijgedragen).

Zo, nu weer on-topic ;D

Groeten, Geoffrey

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: ICK, de plannen
« Reactie #38 Gepost op: 24 March 2009, 17:57:36 »
Ach mensen

Ik zie hier hetzelfde spreekwoord in als bij het eerste afscheid van de Plan W.

Toendertijds was het

Plan W

Je kunt niet leven met ze ,maar ook niet zonder ze.
En ze kwamen terug voor 2 jaar.

Nu wordt het :

ICK je kunt niet leven met ze ,maar ook niet zonder ze.

Dus................................

groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: ICK, de plannen
« Reactie #39 Gepost op: 24 March 2009, 18:39:34 »
Nog heel even off-topic:

Dat zou je verwachten. Gek genoeg lijkt het materieel met grote, open coupés er op de lijn Den Haag - Rotterdam er slechter uit te zien dan ICK. Denk dan aan bekraste ruiten, overvolle prullenbakken en smerige glazen tussendeuren. Kijk ik naar ICK, dan zie ik dat voor mijn gevoel minder.

Wat ik ermee wil zeggen is: een grote lege ruimte met veel glas is geen waarborg voor sociale controle en veiligheid. Integendeel, voor velen vormen het glas en de transparantie juist een uitdaging om rottigheid uit te halen of zet het aan tot nonchalant gedrag ("ben d'r toch één van velen, so what").

Het is niet voor niets dat men in de trams in Den Haag de ruimtes heeft verkleind door de c-bak af te sluiten: hoewel je helemaal door de tram heen kunt kijken (geen barrières, open ruimte) bleek er toch rottigheid te worden uitgehaald. Nu is de ruimte juist verkleind om de overlast te beperken, met succes (hoewel ook de inzet van surveillanten heeft bijgedragen).

Zo, nu weer on-topic ;D

Groeten, Geoffrey


Alleen bij de ICK ruik ik de Plee veel harder als je naar binnen komt. (en dat kan ik missen als kiespijn)

@ Chris.
Goed gevonden
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: ICK, de plannen
« Reactie #40 Gepost op: 24 March 2009, 19:05:49 »
Daar heb ik nog nooit last van gehad. Alleen in de ruimte tussen twee rijtuigen is het af en toe een beeje adem inhouden. Ik heb ook regelmatig een sterk stinkende WC in een VIRM getroffen. Zelfs enkele keren met donkerbruin getinte remsporen op de bril. Hoewel ik dan blij ben dat dat niet op mijn eigen bril zit (zou mijn zicht sterk belemmeren) vind ik het toch niet zo'n prettig aangezicht. Dit is overigens geen specifieke aanval op VIRM; in bijna alle treinen is de hygiene om te huilen.

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re: ICK, de plannen
« Reactie #41 Gepost op: 25 March 2009, 13:17:56 »


Alleen bij de ICK ruik ik de Plee veel harder als je naar binnen komt. (en dat kan ik missen als kiespijn)

@ Chris.
Goed gevonden
[/quote]

Volgens mij ligt dit toch wel echt aan wie er op gezeten heeft en wat deze geconsumeerd heeft. ::) ::)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: ICK, de plannen
« Reactie #42 Gepost op: 26 March 2009, 11:25:30 »
Volgens mij ligt dat er aan dat er ook mensen die er naast pissen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: ICK, de plannen
« Reactie #43 Gepost op: 26 March 2009, 11:28:39 »
Precies, Jos...
En de reden is dus niet dat ICK slecht of stinkend materieel is, maar dat er nogal wat viespeuken rondlopen die het nodig vinden om alles onder te pissen.

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8229
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: ICK, de plannen
« Reactie #44 Gepost op: 26 March 2009, 12:51:50 »
Het mooie van de ICK (voor ons treinliefhebbers) is dat het meer "echte" treinen zijn, getrokken de een locomotief.
En je kan ze ook mooi in alle maten nabootsen op de modelspoorbaan.

En ze hebben nog echte plashokjes waar je, je heerlijk privé kunt terugtrekken zonder gestoord te worden. ;D
Ik vind het met de hygiene wel meevallen, op mijn dagelijkse tripjes naar mijn werk kom ik meer schoonmakers dan conducteurs tegen :-X
Vr. groeten,
Bob