Die zijn er in het echt niet dus heb je die niet nodig.
Om over de invoerheffingen vanuit Zwitserland nog maar niet te beginnen...
Maar waarom dan beginnen bij 4? En niet bij 1 ?
Hoezo? Ik heb op deze (hier) site nog een andere gezochte wagen gevonden...
Bij veel internationale treinen had het te maken met extra aan te koppelen rijtuigen verder op het tracé.Bij IC Berlijn is dit niet (meer) het geval maar toch blijven er rijtuignummers gereserveerd
Nee, in Duitsland gaat men uit van het 'Service-rijtuig' (Bvmsz). Dit krijgt nummer 10. Aan de ene kant van de Bvmsz bevinden zich de andere rijtuigen 2e klas. Qua nummering dus maximaal 9 stuks. Aan de andere zijde bevinden zich vaak het Bistro-rijtuig (volgens de regels met de Bistro-zijde gekoppeld aan het Bvmsz-rijtuig, maar bij IC Berlijn let men hier in de praktijk niet op) en vervolgens de rijtuigen 1e klas. Zie voor voorbeelden en uitzonderingen bijvoorbeeld http://www.grahnert.de/fernbahn/reihung/r181-400.pdf en andere nummerseries op die website.
Omdat Zwitserland niet tot de Europese douane-unie hoort, en je dus ook naast de verzendkosten ook inklaringskosten en invoerheffing moet betalen. Dat loopt ook voor een paar rijtuigen zo in de tientallen euro's...
Èn nog iets, ik heb contact gehad met de verkoper en deze verkoper stuurt geen pakketten naar het "buitenland" van Zwitserland, omdat hij al vaker pakketten kwijt is geraakt. Zo jammer dit!! Heeft zeker nooit van tracktrace en verzekerde verzending gehoord.