En de Roco-rijtuigen zijn vrijwel niet meer verkrijgbaar, begreep ik. M.a.w.: het is nagenoeg onmogelijk om deze trein in model juist weer te geven?
Dus je kunt een heel eind komen met deze trein als je maar enigzins geduld hebt in Houten. Alleen de Avmz blijft lastig.
Roco heeft de Avmz111 inmiddels wel in 1:87, maar (nog?) niet in actuele uitvoeringen. De rest kun je met Roco-spul maken, al moet je niet teveel in detail kijken. Een versie met de tegenwoordig veelal aan de buitenkant aanwezige elektronische displays is er bijvoorbeeld niet. Sterker nog, veel modellen hebben nog de oude koersbordplaatsen in de zijwand. Over interieurvarianten hebben we het dan nog niet.
Roco is op de eigen site niet zo mededeelzaam over de juiste type's, daar mist dus ook e.a.
Misschien wel een hele stomme vraag maar waar staat de S voor in Bvmsz?
S: Seitengang in Gepäckwagen und Wagen mit Gepäckabteil oder Schlafwagen der Bauart Spezial.
Bei den Bvmsz 186 wurden die geschlossenen Abteile zu Gunsten eines Großraums aufgegeben. Zusätzlich bekamen die Wagen eine Sonderausstattung, auf die der Buchstabe "s" hinweist.
Klimatisierte Fernverkehrswagen mit weniger als 10 A-, 12 B-, bzw. 5 A- (bei AB) oder 6 B- (bei BD) Abteilen.
Klimatisierten Fernverkehrs- und Nahverkehrswagen mit Großraum und Mittelgang
Het zijn rijtuigen in de laatste IC kleuren en deze komen niet allemaal in de IC naar Berlijn voor. [...] Vul aan zou ik zeggen