Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Cor--24
Vandaag om 14:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
  

Auteur Topic: IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen?  (gelezen 131194 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8808
  • Hengelooo 1:160
Re:ic trein berlijn
« Reactie #45 Gepost op: 15 juli 2011, 13:53:49 »
Komt het typenummer overeen met jouw model Gert?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

  • Gast
Re:ic trein berlijn
« Reactie #46 Gepost op: 15 juli 2011, 13:59:48 »
D DB 73 80 84-91 905-4

Die 73 heeft te maken met de drukdichte overgangsbalgen, meen ik ergens gelezen te hebben.

mvg,
Gert

jakop

  • Gast
Re:ic trein berlijn
« Reactie #47 Gepost op: 15 juli 2011, 14:05:24 »
Aah,  mooie foto van het pictogram.
Ik wil nog een Bpmz ombouwen tot Bpmdz (roco 1:100) voor mijn Berlijn-trein.
Ook die van het interieur is dan wel handig.

Is toch buiten jouw tijdperk Frank?

Groet,

Jakop

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8808
  • Hengelooo 1:160
Re:ic trein berlijn
« Reactie #48 Gepost op: 15 juli 2011, 14:09:00 »
Klopt en ik hoef dat rijtuig ook niet maar we maken wel eens wat voor een ander, vanwege dit bijvoorbeeld...
(oh kijk nou! drukdichte overgangen in de Berlijntrein!)

@Gert: ik doel op het typenummer: Bpmdz 295.9
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

  • Gast
Re:ic trein berlijn
« Reactie #49 Gepost op: 15 juli 2011, 14:15:31 »
Yep! 73 80 84-91 905-4 Bpmdz 295.9
Volgens mij kick jij op het idee dat ik hiervoor niet alleen mijn leesbril heb moeten opzetten, maar ook nog eens een vergrootglas heb moeten gebruiken!

mvg,
Gert

jakop

  • Gast
Re:ic trein berlijn
« Reactie #50 Gepost op: 15 juli 2011, 14:22:35 »
 ;D  ;D  ;D

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8808
  • Hengelooo 1:160
Re:ic trein berlijn
« Reactie #51 Gepost op: 15 juli 2011, 14:25:41 »
maar ook nog eens een vergrootglas heb moeten gebruiken!

Dat kan natuurlijk ook nog, ik had verwacht dat je de hele buurt er bij ging halen...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

  • Gast
Re:ic trein berlijn
« Reactie #52 Gepost op: 15 juli 2011, 14:27:47 »
Juist om dat te voorkomen tijdens de beurs in Houten onlangs een vergrootglas aangeschaft!  :P

Zo'n ACME-model blijkt dan echt heel veel details te hebben! Roco verbleekt erbij...

mvg,
Gert

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:ic trein berlijn
« Reactie #53 Gepost op: 15 juli 2011, 16:17:24 »
Toch vind ik de totaalindruk van het ACME-model niet goed.
De ramen steken veel te ver naar buiten.
Geen idee of LS ook nog plannen voor deze uitvoering heeft, maar ondanks ook daar wat schoonheidsfoutjes vind ik die de beste Bpmz hebben. Optisch tenminste.

Huub

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
Re:ic trein berlijn
« Reactie #54 Gepost op: 17 juli 2011, 15:22:36 »
Gert, bedankt voor de foto's! De ACME is inderdaad ook een optie. Dat de kleuren niet geheel gelijk zijn is niet erg, zijn ze in werkelijkheid ook niet. Alleen jammer dat ze geleverd worden in een set met twee (voor mij overbodige) Tsjechische rijtuigen.
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

RA

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re:ic trein berlijn
« Reactie #55 Gepost op: 18 juli 2011, 07:43:07 »
Hoi,

Ook ik ben bezig met de Berlijntrein. Op reisezugwagen.eu kom je onder ACME DB ook tegen set 55053-I, bestaande uit 2x Bpmz, 1x Avmz én 1x Bpmdz.

De laatste twee komen uit de Vindobona-set, hierboven al eens genoemd.

De beide Bpmz-bakken hebben gewone balgen, de beide andere drukdichte overgangen. Ik begreep dat dat in het geval van de Bpmdz sowieso geen probleem is en conform de inzet in Nederland. De Avmz is weliswaar niet het rijtuig dat in Nederland in de IC zit (gelet op sub-type), maar bij gebrek aan een goed alternatief (anders dan de Apmz) wel bruikbaar (voor mij).

Voordeel mijns inziens van genoemde set 55053-I: je hebt er meteen 2 Bpmz-rijtuigen bij in plaats van CD-rijtuigen.

Groeten,
Robbert



 

Gert1

  • Gast
Re:ic trein berlijn
« Reactie #56 Gepost op: 18 juli 2011, 09:23:37 »
Vermoedelijk haalt Reisezugwagen bestaande sets uit elkaar en combineert ze tot nieuwe. Hoe het precies zit weet ik niet, want ik doe geen zaken meer met die firma...

mvg,
Gert

RA

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re:ic trein berlijn
« Reactie #57 Gepost op: 27 juli 2011, 15:56:36 »
Inmiddels set 55053-I binnengekregen vanuit Duitsland via reisezugwagen.eu. De vier rijtuigen (Avmz, 2x Bpmz en 1x Bpmdz) fraai verpakt in de doos die normaal om set 55053 (Vindobona-set) zit. Lijkt wel een geschenkverpakking (zoals bijv. LSM de cobelfret-wagens verpakt).

Eerste indruk: kleurstelling (zoals al eerder opgemerkt) mijns inziens conform werkelijkheid (een beetje goor wit dus), detaillering ver doorgevoerd. In combinatie met de Roco Arkimbz, Bvmz en Bpmbz een complete 7-delige stam.

Had dit niet verwacht bij A.C.M.E., waarschijnlijk koudwatervrees, want de set is bijzonder geslaagd  (y)

Groet,
Robbert


Gert1

  • Gast
Re:ic trein berlijn
« Reactie #58 Gepost op: 27 juli 2011, 15:59:30 »
Let goed op de geëtste roostertjes bij de opstap-tredes. Die zijn weliswaar erg fraai, maar zitten niet heel erg goed vast.
A.C.M.E. heeft nu ongeveer hetzelfde kwaliteitsniveau als LS Models. Bij vlagen vind ik ze zelfs iets beter!

mvg,
Gert

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5280
    • grootspoorfoto's
Re:ic trein berlijn
« Reactie #59 Gepost op: 02 maart 2012, 13:27:24 »
Even het stof eraf blazen. Ik ben ook begonnen met een Berlijntrein. Nu wil ik een Bordbistro wagen gaan aanschaffen. Zijn er nog verschillen tussen de 64304 en de 45858. De ene heeft binnen verlichting de ander niet. Maar is het verder hetzelfde rijtuig? Want ik las dat veel mensen voor de 64304 hebben gekozen en vroeg me af of daar nog een reden voor is.
Voor grootspoorfoto's zie site