....ze rijden door elkaar volgens het principe: ik (ik is de trein) ga naar het eerst volgende vrije blok en als er keus is dan kies ik er zo maar één, tenzij ik daar om één of andere reden niet mag komen
Dan nog een andere reactie, de huidige digitale decoders onthouden hun rijrichting, als ik de baan weer opstart, ook na 2 maanden rijdt alles de goed kant op.
Dit is nou zo'n eigenschap van besturingsprogramma's waar ik veel moeite mee heb. In het echt denkt een trein die b.v. van Rotterdam CS onderweg is naar Den Haag toch ook niet: "kom, laat ik deze keer in Schiedam eens de afslag naar Hoek van Holland nemen".De route van een trein ligt vast in de dienstregeling en wordt onderweg gestuurd door de treindienstleiding. De trein (lees: machinist) heeft onderweg niet de vrijheid om zelf te verzinnen waar hij naar toe wil.
Wat bedoel je daarmee te zeggen?
Bij de huidige digtale treinen rijden ze ALTIJD de kant waarin ze gestopt zijn.
Kees-Jan, een "PC-rijder" heeft niets te zoeken bij Raptor, tenzij hij de "happening" op zijn baan wil zien gebeuren en niet op zijn computerscherm.
Wil je een digtale lok een ander kant opsturen als dat hij gestopt is dan moet je een handeling uitvoeren, gedlt ook voor analoge banen,
reactie is op "baangestuurd", een definitie die ik begrijp, maar waarvan ik de voordelen t.o.v. digitaal niet zie.
Beste Klaas,Gaat jouw stelling ook op als de lok achteruit rijdt, zo ja dan moet de polariteit op de rails toch andersom zijn?
Gaat jouw stelling ook op als de lok achteruit rijdt, zo ja dan moet de polariteit op de rails toch andersom zijn?