Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 09:55:32
h0 diorama USA “The Paintshops” door Ronald Halma
Vandaag om 09:44:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tuurtje
Vandaag om 09:40:13
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
Haandrecht materieel door gdh
Vandaag om 09:18:23
Het betere bochtenwerk door grossraumwagen
Vandaag om 09:11:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ferdinand Bogman
Vandaag om 09:09:31
Update: baan in de tropen door Wim Vink
Vandaag om 09:03:25
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 08:52:08
LS Models 2024 door Servé
Vandaag om 07:53:21
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Servé
Vandaag om 07:46:32
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
  

Auteur Topic: Autotransport PON  (gelezen 13854 keer)

IC 2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
Re: Autotransport PON
« Reactie #15 Gepost op: 14 maart 2009, 10:00:58 »
Hoe vaak ik al niet telaat ben gekomen door die trein...
Aan AMF zijde staat er voor het hoofdspoor inderdaad een dwergsein-op-pootje

ChrisP

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Re: Autotransport PON
« Reactie #16 Gepost op: 14 maart 2009, 11:57:16 »
Ik wil in principe alleen eerst het materiaal hebben, dus de wagons en de treinen.

Dus dat kan dus een 6400 railpro of een acts of een gewone ns variant zijn toch?
Maar welke wagens komen het beste in de buurt? en die duitse dat is die RN 232? wie heeft die in het assorti? of welke komt het dichtst in de buurt?

Bedankt voor jullie antwoorden,

Chris

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1869
  • Roco Fccpps vriend
Re: Autotransport PON
« Reactie #17 Gepost op: 14 maart 2009, 12:33:43 »
Dus dat kan dus een 6400 railpro of een acts of een gewone ns variant zijn toch?

ACTS? Bedoel je misschien RailPro? Geen idee of die er ooit gereden heeft. ACTS heeft geen 6400, wel G1206, maar ik denk niet dat die voor deze trein te zien is geweest.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

ChrisP

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Re: Autotransport PON
« Reactie #18 Gepost op: 14 maart 2009, 12:36:45 »
ACTS niet idd, dom ;D
Railpro wel


kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
Re: Autotransport PON
« Reactie #19 Gepost op: 14 maart 2009, 13:11:44 »
Overigens is ook ACTS op de ponlijn te vinden geweest, zoals hier met de 1254 op 21 juni 2008  ;) :D. Geen autotrein helaas.



Voor de rest is de suggestie van SimonSt niet gek, de roco wagens zijn prima geschikt en zijn zo her en der in de handel nog wel te krijgen. Naar eigen smaak en tijdperk andere auto's erop plaatsen en je hebt een hele fraaie trein.

Een combinatie die ik in het verleden overigens ook incidenteel gezien heb is een 6400 als trekkracht, autowagens en een 600 achterop.

Henk
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1

ChrisP

  • Offline Offline
  • Berichten: 33

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1729
  • Dieselpower rules!
Re: Autotransport PON
« Reactie #21 Gepost op: 14 maart 2009, 14:28:10 »
Ja hoor, die kunnen volgens mij ook.
Ik denk dat eigenlijk elke autotransportwagen wel kan, als deze maar Duits is. Want de Volkswagens komen uit....

Even gezocht op Rolandrail, waar blijkt dat de treinen nog steeds ook door 232'ers worden gereden.
Het gaat veelal om dezelfde: 232 906. Zie ook hier:
http://www.flickr.com/photos/betuweroute100/3288330206/
Of hier: http://www.flickr.com/photos/betuweroute100/3229039674/

Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1729
  • Dieselpower rules!
Re: Autotransport PON
« Reactie #22 Gepost op: 14 maart 2009, 14:52:56 »
en die duitse dat is die RN 232? wie heeft die in het assorti? of welke komt het dichtst in de buurt?

Roco heeft de 232 als juiste versie te koop: cat. nr. 63916
Richtprijs catalogus 2007/2008: 135 euries
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

ChrisP

  • Offline Offline
  • Berichten: 33

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1729
  • Dieselpower rules!
Re: Autotransport PON
« Reactie #24 Gepost op: 14 maart 2009, 16:28:45 »
Is dit ook 1:

Ja, inderdaad, voor als je Märklin rijdt wel ja  ;D
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

ChrisP

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Re: Autotransport PON
« Reactie #25 Gepost op: 14 maart 2009, 16:32:43 »
mooi, duurt alleen nog wel ff. ::) haha maarjah wel goedkoop, past wat beter in het budget. Maar de wagens en de auto's moeten ook gekocht worden dusjah ;)

Re 6/6

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
  • Het heden is het verleden van de toekomst
Re: Autotransport PON
« Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2009, 17:33:40 »
Even opgediept uit mijn geheugen van de tijd dat ik te Amersfoort als opzichter op het goederenemplacemant werkte voor wat betreft de inzet van locs op de Ponlijn zelf, in de jaren 80 was het verboden om met een 2200 naar Pon te gaan en werd er altijd een 2400 voor deze dienst gesteld. Deze mocht namelijk wel in de loods rangeren met de gesloten wagons (Hbis etc.) de 2200 mocht daar niet komen vanwege het uitbraken van veel uitlaatgassen en rook. :-[ (dit gaf enorm veel klachten van het personeel van Pon) Alleen de 2e trek kon dan met een 2200 worden opgehaald omdat er dan niet in de loods werd gerangeerd. Voor de rangeerders was de 2400 echter geen fijne machine omdat het op en af stappen een stuk lastiger is tijdens het rangeren dan bij een 2200. ::)
Nadat de serie 6400 werd uitgeleverd werd deze ook al vrij snel voor de Pon trein gesteld, ik meen zelfs al in 1992. Ook werd er toen een loc met de naam van Pon gedoopt.

Groet,

Ronan
Bouwen en rijden met wat je leuk vind

Erwin Schuurman

  • Offline Offline
  • Berichten: 640
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
Re: Autotransport PON
« Reactie #27 Gepost op: 14 maart 2009, 18:47:06 »
Toen ik dit draadje zag, moest ik gelijk denken aan dit akkefietje  ;D

http://www.rolandrail.net/nieuws/fotopag_00110.htm

De Railion bemanning moest ff wat lucht uit de banden laten lopen om het viaduct te passeren....
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

Magnus Souverein

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Autotransport PON
« Reactie #28 Gepost op: 15 maart 2009, 07:45:31 »
Ik denk dat eigenlijk elke autotransportwagen wel kan, als deze maar Duits is. Want de Volkswagens komen uit....
Spaanse (blauwe) wagens kunnen ook. Er worden namelijk ook Seats aangevoerd en niet alle VW's komen uit Duitsland (Polo's bijvoorbeeld).
De STVA autowagens van LSModels kun je ook in de trein opnemen.

Deze kun je ook inzetten. Een aantal keren gezien inmiddels.
Deze komen regelmatiger voor in de trein.
Echter worden er voornamelijk bruine gesloten wagens type Hbis ingezet.

Overigens bevat de trein uit Duitsland met de 232 ervoor ook wagens voor Van Heezik in Utrecht Lage Weide.
De trein van Amersfoort naar Pon bevat (overigens ook wel eens gereden door een Railpro 6400) ook wagens die met UC worden aangevoerd, zoals bijvoorbeeld de Seats. Deze trein is ook netjes gesorteerd, naar Pon: loc + autowagens met auto's achteruit + autowagens met auto's vooruit (trein wordt bij aankomst gesplitst om sneller te kunnen lossen) + gesloten wagens.

ChrisP

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Re: Autotransport PON
« Reactie #29 Gepost op: 15 maart 2009, 12:52:31 »
Spaanse (blauwe) wagens kunnen ook. Er worden namelijk ook Seats aangevoerd en niet alle VW's komen uit Duitsland (Polo's bijvoorbeeld).
De STVA autowagens van LSModels kun je ook in de trein opnemen.

Deze kun je ook inzetten. Een aantal keren gezien inmiddels.
Deze komen regelmatiger voor in de trein.
Echter worden er voornamelijk bruine gesloten wagens type Hbis ingezet.


Overigens bevat de trein uit Duitsland met de 232 ervoor ook wagens voor Van Heezik in Utrecht Lage Weide.
De trein van Amersfoort naar Pon bevat (overigens ook wel eens gereden door een Railpro 6400) ook wagens die met UC worden aangevoerd, zoals bijvoorbeeld de Seats. Deze trein is ook netjes gesorteerd, naar Pon: loc + autowagens met auto's achteruit + autowagens met auto's vooruit (trein wordt bij aankomst gesplitst om sneller te kunnen lossen) + gesloten wagens.

Jij bedoeld deze wagens van LS? LSM34010
Kunnen die er achter? of zijn die van Marklin beter?
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2009, 14:00:31 door Chris »