Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 18:54:07
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door Marc tramt
Vandaag om 18:48:41
Beilhack xrotm: rijrichting door Ben
Vandaag om 18:42:32
Modulebanen algemeen; Is de megabiels uitgerangeerd? door MOVisser
Vandaag om 18:25:23
Problemen met digitale koppeling Roco door De eerste Ivo
Vandaag om 18:24:42
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Miniature Holland
Vandaag om 18:18:41
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 17:59:53
Aachenau West door wob
Vandaag om 17:47:10
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Herb73
Vandaag om 17:46:45
advies gevraagd over gelijkstroommotoren en de aansturing door BR41
Vandaag om 17:42:45
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 17:42:34
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 17:25:25
4 ledjes op één voorweerstand? door Herb73
Vandaag om 17:11:11
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 16:49:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:47:20
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:23:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:20:08
Rheinburg, TP V/VI door Bram S
Vandaag om 16:06:09
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 14:43:57
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
Vandaag om 13:37:10
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
Vandaag om 13:23:41
Piko 2025 door spoorzeven
Vandaag om 13:06:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:02:43
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:57:24
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57) door Mar-Cas
Vandaag om 11:43:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:25:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 09:24:05
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 09:16:39
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Servé
Vandaag om 08:52:24
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:09:18
  

Auteur Topic: Autotransport PON  (gelezen 15118 keer)

ChrisP

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Autotransport PON
« Gepost op: 13 March 2009, 19:20:58 »
Beste mensen

Als ik zo goed mogelijk een autotransport van PON (amersfoort) wil nabootsen kwa materiaal. Ik weet niet zo goed welke wagens,locomotieven e.d ik daarvoor kan gebruiken. Kunnen jullie mij helpen?

Chris

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2088
Re: Autotransport PON
« Reactie #1 Gepost op: 13 March 2009, 19:34:11 »
Als je Googelt op PON trein vind je al een hoop. Het is tegenwoordig overwegend een 6400 (in elke mogelijke uitvoering) met auto- en schuifwandwagens, leeg en beladen, in allerlei uitvoeringen.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: Autotransport PON
« Reactie #2 Gepost op: 13 March 2009, 20:12:24 »
Als je Googelt op PON trein vind je al een hoop. Het is tegenwoordig overwegend een 6400 (in elke mogelijke uitvoering) met auto- en schuifwandwagens, leeg en beladen, in allerlei uitvoeringen.
Want denk je van een 232?????

mat64

  • Offline Offline
  • Berichten: 269
Re: Autotransport PON
« Reactie #3 Gepost op: 13 March 2009, 20:37:11 »
er zit gewoon een Railion Deutschland 232 voor van Rheine tot Amersfoort
wel een 232 met het grote witte vlak op de voorkant

Arjan

Maurice K

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
  • Ooit komt het af....en dan maak ik het weer anders
    • Kleverdam
Re: Autotransport PON
« Reactie #4 Gepost op: 13 March 2009, 20:37:49 »
Alleen de 6400en de laaste 10 jaar. daarvoor natuurlijk de 2200 en ook de 5/600deren.

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 988
Re: Autotransport PON
« Reactie #5 Gepost op: 13 March 2009, 20:53:39 »
Afgelopen zomer reden ze alleen maar met een 232, neem aan dat dat nu nog steeds zo is.
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Maurice K

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
  • Ooit komt het af....en dan maak ik het weer anders
    • Kleverdam
Re: Autotransport PON
« Reactie #6 Gepost op: 13 March 2009, 21:11:47 »
Okay deze gemist.

Sorry voor de laatse 2 jaar.

HansQ

  • Offline Offline
  • Berichten: 2040
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re: Autotransport PON
« Reactie #7 Gepost op: 13 March 2009, 22:16:38 »
Ik heb de PON-trein in lege toestand een paar keer van zeer dichtbij mogen bewonderen toen ik dagelijks te voet van het station achterom naar (ex-)Fortis ASR liep.
Je moet dan over een overwegje waar wel es een 6400 met een hele sleep auto transport wagons stond te wachten voor een dwergsein-op-een-pootje (als ik me niet vergis) voordat-ie het emplacement op mocht.
Aangezien de overweg dan compleet versperd werd en omlopen niet kon was dat dus tot wel 10 minuten wachten.

Als ik het me goed herinner was het een inmiddels zuurstok-rose 6400 (leuk voor de machinist, even zwaaien, joehoe!) met een allegaartje van auto transporters erachter. van gloednieuw tot stokoud en totaal verroest, 2x2-assers, 3x2 assers met zo'n knik in het midden etc.
Dus als je die trein wilt nabootsen, een rooie 6400, zootje uiteenlopende wagons en flink weatheren!

veel weather-plezier,
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re: Autotransport PON
« Reactie #8 Gepost op: 13 March 2009, 23:34:57 »
joehoe-allegaartje-totaal verroest-zootje


Als ik zo goed mogelijk een autotransport van PON (amersfoort) wil nabootsen kwa materiaal. Ik weet niet zo goed welke wagens,locomotieven e.d ik daarvoor kan gebruiken. Kunnen jullie mij helpen?

Kun je iets specifieker zijn Chris? Over welk tijdperk heb je het? En heb je het alleen over de trein van Amf naar PON in Leusden of over de trein zoals die het land binnenkomt. In de jaren '80 en '90 heb ik veel VW-treinen op de foto gezet en kan hier dus wel wat neer zetten uit die tijd maar dan moet ik wel weten wat je precies zoekt.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Michael

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: Autotransport PON
« Reactie #9 Gepost op: 13 March 2009, 23:49:46 »
Qua loctype hangt het er vanaf welk stuk van het traject je 'na wil bootsen'. Tussen Bad Bentheim en Amersfoort is het de laatste tijd omloopmatig een RN 232 geweest en daarvoor zag je zowel 1600 als 6400. Op de PON lijn zie je de laatste jaren alléén 6400 (in alle mogelijke uitvoeringen), aangezien RN 232 daar niet is toegelaten.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Autotransport PON
« Reactie #10 Gepost op: 14 March 2009, 07:07:17 »
hier een plaatje van de PON trein tussen Bad Bentheim en Amersfoort met een lekkere grote diesel ervoor  ;D http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/3239700816/

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re: Autotransport PON
« Reactie #11 Gepost op: 14 March 2009, 07:52:50 »
Niets over het materieel, wel over de "Ponlijn":
http://www.verlatenspoor.nl/reportage7-0.htm

Wishful thinking?
http://www.hartlijn.com/

In het boek "Goederentreinen in NL" een foto van de (geel/grijze) 6427 met autotransportwagens en schuifwandwagens, de types kan ik niet herkennen.
In de tekst wordt vermeld dat de schuifwandwagens reserve-onderdelen bevatten. Deze worden in een loods gelost.
De auto's worden d.m.v. verrijdbare losbruggen vanaf straatspoor gelost.
Hier wordt het terrein overigens Distributie Centrum Leusden (DCL) genoemd.

Roco had/heeft een mooi model, de VW's auto's zijn wel van een wat ouder tijdperk:
http://nsinmodel.com/roco/47127.jpg
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Maurice K

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
  • Ooit komt het af....en dan maak ik het weer anders
    • Kleverdam
Re: Autotransport PON
« Reactie #12 Gepost op: 14 March 2009, 07:59:09 »
Qua loctype hangt het er vanaf welk stuk van het traject je 'na wil bootsen'. Tussen Bad Bentheim en Amersfoort is het de laatste tijd omloopmatig een RN 232 geweest en daarvoor zag je zowel 1600 als 6400. Op de PON lijn zie je de laatste jaren alléén 6400 (in alle mogelijke uitvoeringen), aangezien RN 232 daar niet is toegelaten.

Dus toch, Wat er voor met de trein gebeurt weet ik ook niet. Hij rij ook nooit gelijk door op de PON lijn.
He en weetje. Zelfs de 7373 heeft er een aantal jaren nog gerden ;D

En @Hans. deze ken ik dus 10min wachten.

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re: Autotransport PON
« Reactie #13 Gepost op: 14 March 2009, 08:26:26 »
He en weetje. Zelfs de 7373 heeft er een aantal jaren nog gerden ;D

Je bedoelt waarschijnlijk de 3737?
Volgens Volker Rail is het zelfs een toeristische museumlijn  ::)
Klik
« Laatst bewerkt op: 14 March 2009, 09:49:34 door Sander Lageveen »
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Maurice K

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
  • Ooit komt het af....en dan maak ik het weer anders
    • Kleverdam
Re: Autotransport PON
« Reactie #14 Gepost op: 14 March 2009, 09:12:44 »
Ja die inderdaat. Ochtend.