Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 14:22:34
NL-baan in Canada door AndrevdG
Vandaag om 14:22:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 14:20:53
Aandrijving metro gezocht door Remco vM
Vandaag om 14:18:43
yd6016ln blijft in demo modus door Dirk
Vandaag om 14:14:58
Project seaside Germany door Hans GJ
Vandaag om 14:00:54
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:00:17
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
Vandaag om 13:49:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:28:48
Van 2D afbeelding naar 3D model door jerrytrein
Vandaag om 13:28:34
Bahnstrecke 5867 door Paul1969
Vandaag om 13:19:53
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Benelux795
Vandaag om 13:09:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Pauldg
Vandaag om 13:09:45
ik mis al een poos door jerrytrein
Vandaag om 13:07:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
Vandaag om 12:57:44
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:50:15
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 12:42:21
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 12:40:05
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:19:01
Pendel module Viessmann 5214 door R1954
Vandaag om 11:58:27
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 11:40:37
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Loki
Vandaag om 11:28:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:12:26
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 11:07:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:03:14
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Ben
Vandaag om 10:08:51
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse door ca.gorter
Vandaag om 09:55:20
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:48:02
Open Verkoop Dag MSV M&A door Noud48
Vandaag om 09:41:44
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Blausee-Mitholz
Vandaag om 09:34:48
  

Auteur Topic: Autotransport PON  (gelezen 15294 keer)

ChrisP

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Autotransport PON
« Gepost op: 13 March 2009, 19:20:58 »
Beste mensen

Als ik zo goed mogelijk een autotransport van PON (amersfoort) wil nabootsen kwa materiaal. Ik weet niet zo goed welke wagens,locomotieven e.d ik daarvoor kan gebruiken. Kunnen jullie mij helpen?

Chris

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
Re: Autotransport PON
« Reactie #1 Gepost op: 13 March 2009, 19:34:11 »
Als je Googelt op PON trein vind je al een hoop. Het is tegenwoordig overwegend een 6400 (in elke mogelijke uitvoering) met auto- en schuifwandwagens, leeg en beladen, in allerlei uitvoeringen.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: Autotransport PON
« Reactie #2 Gepost op: 13 March 2009, 20:12:24 »
Als je Googelt op PON trein vind je al een hoop. Het is tegenwoordig overwegend een 6400 (in elke mogelijke uitvoering) met auto- en schuifwandwagens, leeg en beladen, in allerlei uitvoeringen.
Want denk je van een 232?????

mat64

  • Offline Offline
  • Berichten: 269
Re: Autotransport PON
« Reactie #3 Gepost op: 13 March 2009, 20:37:11 »
er zit gewoon een Railion Deutschland 232 voor van Rheine tot Amersfoort
wel een 232 met het grote witte vlak op de voorkant

Arjan

Maurice K

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
  • Ooit komt het af....en dan maak ik het weer anders
    • Kleverdam
Re: Autotransport PON
« Reactie #4 Gepost op: 13 March 2009, 20:37:49 »
Alleen de 6400en de laaste 10 jaar. daarvoor natuurlijk de 2200 en ook de 5/600deren.

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 999
Re: Autotransport PON
« Reactie #5 Gepost op: 13 March 2009, 20:53:39 »
Afgelopen zomer reden ze alleen maar met een 232, neem aan dat dat nu nog steeds zo is.
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Maurice K

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
  • Ooit komt het af....en dan maak ik het weer anders
    • Kleverdam
Re: Autotransport PON
« Reactie #6 Gepost op: 13 March 2009, 21:11:47 »
Okay deze gemist.

Sorry voor de laatse 2 jaar.

HansQ

  • Offline Offline
  • Berichten: 2040
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re: Autotransport PON
« Reactie #7 Gepost op: 13 March 2009, 22:16:38 »
Ik heb de PON-trein in lege toestand een paar keer van zeer dichtbij mogen bewonderen toen ik dagelijks te voet van het station achterom naar (ex-)Fortis ASR liep.
Je moet dan over een overwegje waar wel es een 6400 met een hele sleep auto transport wagons stond te wachten voor een dwergsein-op-een-pootje (als ik me niet vergis) voordat-ie het emplacement op mocht.
Aangezien de overweg dan compleet versperd werd en omlopen niet kon was dat dus tot wel 10 minuten wachten.

Als ik het me goed herinner was het een inmiddels zuurstok-rose 6400 (leuk voor de machinist, even zwaaien, joehoe!) met een allegaartje van auto transporters erachter. van gloednieuw tot stokoud en totaal verroest, 2x2-assers, 3x2 assers met zo'n knik in het midden etc.
Dus als je die trein wilt nabootsen, een rooie 6400, zootje uiteenlopende wagons en flink weatheren!

veel weather-plezier,
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8999
  • Hengelooo 1:160
Re: Autotransport PON
« Reactie #8 Gepost op: 13 March 2009, 23:34:57 »
joehoe-allegaartje-totaal verroest-zootje


Als ik zo goed mogelijk een autotransport van PON (amersfoort) wil nabootsen kwa materiaal. Ik weet niet zo goed welke wagens,locomotieven e.d ik daarvoor kan gebruiken. Kunnen jullie mij helpen?

Kun je iets specifieker zijn Chris? Over welk tijdperk heb je het? En heb je het alleen over de trein van Amf naar PON in Leusden of over de trein zoals die het land binnenkomt. In de jaren '80 en '90 heb ik veel VW-treinen op de foto gezet en kan hier dus wel wat neer zetten uit die tijd maar dan moet ik wel weten wat je precies zoekt.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Michael

  • Offline Offline
  • Berichten: 347
Re: Autotransport PON
« Reactie #9 Gepost op: 13 March 2009, 23:49:46 »
Qua loctype hangt het er vanaf welk stuk van het traject je 'na wil bootsen'. Tussen Bad Bentheim en Amersfoort is het de laatste tijd omloopmatig een RN 232 geweest en daarvoor zag je zowel 1600 als 6400. Op de PON lijn zie je de laatste jaren alléén 6400 (in alle mogelijke uitvoeringen), aangezien RN 232 daar niet is toegelaten.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Autotransport PON
« Reactie #10 Gepost op: 14 March 2009, 07:07:17 »
hier een plaatje van de PON trein tussen Bad Bentheim en Amersfoort met een lekkere grote diesel ervoor  ;D http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/3239700816/

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re: Autotransport PON
« Reactie #11 Gepost op: 14 March 2009, 07:52:50 »
Niets over het materieel, wel over de "Ponlijn":
http://www.verlatenspoor.nl/reportage7-0.htm

Wishful thinking?
http://www.hartlijn.com/

In het boek "Goederentreinen in NL" een foto van de (geel/grijze) 6427 met autotransportwagens en schuifwandwagens, de types kan ik niet herkennen.
In de tekst wordt vermeld dat de schuifwandwagens reserve-onderdelen bevatten. Deze worden in een loods gelost.
De auto's worden d.m.v. verrijdbare losbruggen vanaf straatspoor gelost.
Hier wordt het terrein overigens Distributie Centrum Leusden (DCL) genoemd.

Roco had/heeft een mooi model, de VW's auto's zijn wel van een wat ouder tijdperk:
http://nsinmodel.com/roco/47127.jpg
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Maurice K

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
  • Ooit komt het af....en dan maak ik het weer anders
    • Kleverdam
Re: Autotransport PON
« Reactie #12 Gepost op: 14 March 2009, 07:59:09 »
Qua loctype hangt het er vanaf welk stuk van het traject je 'na wil bootsen'. Tussen Bad Bentheim en Amersfoort is het de laatste tijd omloopmatig een RN 232 geweest en daarvoor zag je zowel 1600 als 6400. Op de PON lijn zie je de laatste jaren alléén 6400 (in alle mogelijke uitvoeringen), aangezien RN 232 daar niet is toegelaten.

Dus toch, Wat er voor met de trein gebeurt weet ik ook niet. Hij rij ook nooit gelijk door op de PON lijn.
He en weetje. Zelfs de 7373 heeft er een aantal jaren nog gerden ;D

En @Hans. deze ken ik dus 10min wachten.

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re: Autotransport PON
« Reactie #13 Gepost op: 14 March 2009, 08:26:26 »
He en weetje. Zelfs de 7373 heeft er een aantal jaren nog gerden ;D

Je bedoelt waarschijnlijk de 3737?
Volgens Volker Rail is het zelfs een toeristische museumlijn  ::)
Klik
« Laatst bewerkt op: 14 March 2009, 09:49:34 door Sander Lageveen »
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Maurice K

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
  • Ooit komt het af....en dan maak ik het weer anders
    • Kleverdam
Re: Autotransport PON
« Reactie #14 Gepost op: 14 March 2009, 09:12:44 »
Ja die inderdaat. Ochtend.