Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MrBoembas
Vandaag om 02:36:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
Vandaag om 00:39:27
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Schachbrett
Vandaag om 00:37:53
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door bernhard67
18 maart 2024, 23:27:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
De Hondsrugbaan door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:17:58
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door MOVisser
18 maart 2024, 23:09:27
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3 door Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land. door Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0 door basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens door Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
Rheinburg, TP V/VI door gdh
18 maart 2024, 19:15:56
  

Auteur Topic: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"  (gelezen 136645 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7801
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #510 Gepost op: 18 juni 2021, 09:41:02 »
Ben benieuwd wat voor tracé ze dan nu gaan bedenken. Want het oude tracé zal echt niet meer in gebruik komen. De nieuwbouwhuizen staan zowat op de railbedding in Roermond.
En via andere routes kom je ook natuurgebieden tegen.
Gr.
Eric

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21623
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #511 Gepost op: 18 juni 2021, 10:11:42 »
Het oude tracé wordt niet meer in gebruik genomen, omdat Duitsland dat niet wil en België de meerkosten van de afgesproken aanpassingen niet wil betalen. Als Duitsland en België anders hadden besloten, had Nederland niets te kiezen gehad.

Nu weer studie. Vooral benieuwd of de situatie anders is. Duitsland staat er niet om bekend enthousiast mee te werken aan grensoverschrijdende goederenverbindingen. En er kunnen geen afspraken voor een ander tracé worden gemaakt zonder dat België flink meebetaalt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #512 Gepost op: 19 juni 2021, 14:28:42 »
Henk,

Daarom ben ik van mening dat het slimmer is om 1st de vinger op de zere plek te leggen en dat opschrift te zetten en te laten ondertekenen.

Als Duitsland in z'n geheel niet wil mee betalen aan een nieuw trace en eventuele meerkosten,en de Belgen willen evtwel meebetalen maar ook niet voor meerkosten,dan kan je de stekker eruit laten.
Het geluk voor NL is i.d.d. dat alle voorwaarden,regels en afspraken van het oude verdrag nu de prullenbak in kunnen als men definitief het oude trace met rust laat en wil gluren voor een nieuw trace.
Daar zijn immers oude verdragen en de daarin staande afspraken niet op van toepassing.

Ofwel,nog voor men studie zoveel gaat doen(a zoveel euro's per uur) ,leg vast wat door wie betaald gaat worden,hoeveel zullen D,NL en B er voor over hebben.
Daar komt vast een bedrag uit,en als dat op voorhand al ontoereikend blijkt voor een nieuw trace,dan bespaar je een slepend duur onderzoek nr zoveel in elk geval uit.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8416
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #513 Gepost op: 19 juni 2021, 16:02:20 »
Is dat vaste bedrag realistisch? Als men iets voor zeg 10 miljoen afspreekt, weet je dat daar 12 miljoen uit komt.


(bedragen= fictief)
Jeroen

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #514 Gepost op: 20 juni 2021, 12:59:19 »
Het is realistisch in de zin van,je weet wat er maximaal beschikbaar voor is/voor word gereserveerd.
Als dat het uitgangspunt zou zijn,dan is het simpel,gaat de prognose daar al overheen,dan moet je er niet aan beginnen.
Zo moeilijk lijkt me dat niet  ;)
Anders verzand je dus weer in de lang slepende discussie ,wie gaat die meer kosten betalen.
En tot zover was geen van de 3 landen van plan dat op te pakken bij het plan voor herstel van het oude trace,en zal niemand dat dus gaan doen voor een nieuw trace  ;)
Ook dat lijkt me zo ingewikkeld niet om te begrijpen  :angel:
Als men die werkwijze hanteert,dan bespaar je op voorhand al een hoop onkosten zoals bv studie en onderzoeks kosten,en dan hebben we het nog niet over vergunning,bouwplannen,grond bouw gereedmaken,en de daad werkelijke aanleg en evt juridische kosten om uit te laten zoeken wie de portemonnee nog is mag trekken voor eventuele meerkosten als het potje toch te klein was  :police:
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #515 Gepost op: 20 juni 2021, 13:21:38 »
Als er drie landen bij betrokken zijn dan kun je toch van Europees belang spreken? Met ergens een subsidiepot?
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1019
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #516 Gepost op: 20 juni 2021, 21:37:31 »
Er is gewoon veel te lang gewacht met in ere herstellen van deze verbinding. Als de hele lijn in exploitatie was gebleven, had niemand een probleem gemaakt van de route door de Meinweg.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #517 Gepost op: 20 juni 2021, 23:37:45 »
Helemaal mee eens. Duurt allemaal te lang, op zich niet vreemd als er drie landen en andere belanghebbenden het eens moeten worden. Overigens bestaat er al een alternatief tracé sinds 1917, lijn 24, de Montzen route via Tongeren naar Aken West en zo wordt het "vervelende Nederland" maar mooi omzeilt ;D
Groeten,
Richard

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21623
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #518 Gepost op: 21 juni 2021, 07:20:35 »
Ter herinnering, het was België dat geen treinen meer stuurde en in de jaren negentig liet weten dat de boel wel kon worden opgebroken. In plaats daarvan werd het traject voorbij Roermond gesloten. In 2006 lag er een door drie landen ondersteund plan om de boel aan te passen, maar daaraan wilde België niet meebetalen. Hoofdreden: ondanks alle grote woorden was het allemaal niet zo belangrijk.

Mogelijk wil de EU meefinancieren, maar ik denk niet voor een enkelsporig diesellijntje.
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2021, 07:22:19 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1174
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #519 Gepost op: 24 juni 2021, 11:02:03 »
De overweg bij station Hamont:









De volgende en tevens laatste overweg op Belgisch grondgebied. De bovenleiding loopt tot aan de NL grens.








Mvg

Sander.




Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!