Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
Falkenberg
Vandaag
om 12:19:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
peterha
Vandaag
om 12:16:54
Oud model gangbaar maken
door
Pauldg
Vandaag
om 12:15:42
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
D_Loc
Vandaag
om 12:11:51
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Huup
Vandaag
om 12:03:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 11:59:55
Station Roodeschool
door
hervé
Vandaag
om 11:56:56
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
Vandaag
om 11:51:24
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
rjr
Vandaag
om 11:38:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 10:30:05
Roco 10836 wissel schakelaar
door
bask185
Vandaag
om 10:27:39
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 10:10:55
Ucci en IB1 met Itrain
door
bask185
Vandaag
om 10:09:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
RikM
Vandaag
om 10:01:56
Dat overkomt mij niet.
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 10:00:16
Fleischmania Nostalgia
door
Jelmer
Vandaag
om 09:40:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 09:23:06
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 08:49:17
Nieuwe forumgebruiker
door
Pauldg
Vandaag
om 08:38:53
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Martijnstein
Vandaag
om 08:15:36
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Benelux795
Vandaag
om 07:51:13
Roco modellen op aliexpress
door
Stefan88
02 November 2025, 22:54:14
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
02 November 2025, 22:23:40
Baanplan Belkamp H0
door
Carl
02 November 2025, 21:21:23
R37 kondigt Franse Super Pacific NORD aan
door
sncf231e
02 November 2025, 20:59:48
Rondom Charlois
door
Alewijn
02 November 2025, 20:49:48
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
02 November 2025, 20:35:18
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
Rob Ellerman
02 November 2025, 19:55:16
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar?
door
Pauldg
02 November 2025, 19:54:42
BrauWelt, fantasiebaan in H0
door
Brouwersbaan
02 November 2025, 19:38:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
1
...
33
34
[
35
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn" (gelezen 148988 keer)
Remunj
Offline
Berichten: 8087
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #510 Gepost op:
18 June 2021, 09:41:02 »
Ben benieuwd wat voor tracé ze dan nu gaan bedenken. Want het oude tracé zal echt niet meer in gebruik komen. De nieuwbouwhuizen staan zowat op de railbedding in Roermond.
En via andere routes kom je ook natuurgebieden tegen.
Gelogd
Gr.
Eric
henk
Offline
Berichten: 22639
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #511 Gepost op:
18 June 2021, 10:11:42 »
Het oude tracé wordt niet meer in gebruik genomen, omdat Duitsland dat niet wil en België de meerkosten van de afgesproken aanpassingen niet wil betalen. Als Duitsland en België anders hadden besloten, had Nederland niets te kiezen gehad.
Nu weer studie. Vooral benieuwd of de situatie anders is. Duitsland staat er niet om bekend enthousiast mee te werken aan grensoverschrijdende goederenverbindingen. En er kunnen geen afspraken voor een ander tracé worden gemaakt zonder dat België flink meebetaalt.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
tijgernootje
Offline
Berichten: 12261
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #512 Gepost op:
19 June 2021, 14:28:42 »
Henk,
Daarom ben ik van mening dat het slimmer is om 1st de vinger op de zere plek te leggen en dat opschrift te zetten en te laten ondertekenen.
Als Duitsland in z'n geheel niet wil mee betalen aan een nieuw trace en eventuele meerkosten,en de Belgen willen evtwel meebetalen maar ook niet voor meerkosten,dan kan je de stekker eruit laten.
Het geluk voor NL is i.d.d. dat alle voorwaarden,regels en afspraken van het oude verdrag nu de prullenbak in kunnen als men definitief het oude trace met rust laat en wil gluren voor een nieuw trace.
Daar zijn immers oude verdragen en de daarin staande afspraken niet op van toepassing.
Ofwel,nog voor men studie zoveel gaat doen(a zoveel euro's per uur) ,leg vast wat door wie betaald gaat worden,hoeveel zullen D,NL en B er voor over hebben.
Daar komt vast een bedrag uit,en als dat op voorhand al ontoereikend blijkt voor een nieuw trace,dan bespaar je een slepend duur onderzoek nr zoveel in elk geval uit.
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8616
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #513 Gepost op:
19 June 2021, 16:02:20 »
Is dat vaste bedrag realistisch? Als men iets voor zeg 10 miljoen afspreekt, weet je dat daar 12 miljoen uit komt.
(bedragen= fictief)
Gelogd
Jeroen
tijgernootje
Offline
Berichten: 12261
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #514 Gepost op:
20 June 2021, 12:59:19 »
Het is realistisch in de zin van,je weet wat er maximaal beschikbaar voor is/voor word gereserveerd.
Als dat het uitgangspunt zou zijn,dan is het simpel,gaat de prognose daar al overheen,dan moet je er niet aan beginnen.
Zo moeilijk lijkt me dat niet
Anders verzand je dus weer in de lang slepende discussie ,wie gaat die meer kosten betalen.
En tot zover was geen van de 3 landen van plan dat op te pakken bij het plan voor herstel van het oude trace,en zal niemand dat dus gaan doen voor een nieuw trace
Ook dat lijkt me zo ingewikkeld niet om te begrijpen
Als men die werkwijze hanteert,dan bespaar je op voorhand al een hoop onkosten zoals bv studie en onderzoeks kosten,en dan hebben we het nog niet over vergunning,bouwplannen,grond bouw gereedmaken,en de daad werkelijke aanleg en evt juridische kosten om uit te laten zoeken wie de portemonnee nog is mag trekken voor eventuele meerkosten als het potje toch te klein was
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Martin Hornis
Offline
Berichten: 1431
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #515 Gepost op:
20 June 2021, 13:21:38 »
Als er drie landen bij betrokken zijn dan kun je toch van Europees belang spreken? Met ergens een subsidiepot?
Gelogd
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.
mDDM
Offline
Berichten: 1043
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #516 Gepost op:
20 June 2021, 21:37:31 »
Er is gewoon veel te lang gewacht met in ere herstellen van deze verbinding. Als de hele lijn in exploitatie was gebleven, had niemand een probleem gemaakt van de route door de Meinweg.
Gelogd
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 3345
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #517 Gepost op:
20 June 2021, 23:37:45 »
Helemaal mee eens. Duurt allemaal te lang, op zich niet vreemd als er drie landen en andere belanghebbenden het eens moeten worden. Overigens bestaat er al een alternatief tracé sinds 1917, lijn 24, de Montzen route via Tongeren naar Aken West en zo wordt het "vervelende Nederland" maar mooi omzeilt
Gelogd
Groeten,
Richard
henk
Offline
Berichten: 22639
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #518 Gepost op:
21 June 2021, 07:20:35 »
Ter herinnering, het was België dat geen treinen meer stuurde en in de jaren negentig liet weten dat de boel wel kon worden opgebroken. In plaats daarvan werd het traject voorbij Roermond gesloten. In 2006 lag er een door drie landen ondersteund plan om de boel aan te passen, maar daaraan wilde België niet meebetalen. Hoofdreden: ondanks alle grote woorden was het allemaal niet zo belangrijk.
Mogelijk wil de EU meefinancieren, maar ik denk niet voor een enkelsporig diesellijntje.
«
Laatst bewerkt op: 21 June 2021, 07:22:19 door henk
»
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Sander.
Offline
Berichten: 1172
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #519 Gepost op:
24 June 2021, 11:02:03 »
De overweg bij station Hamont:
De volgende en tevens laatste overweg op Belgisch grondgebied. De bovenleiding loopt tot aan de NL grens.
Mvg
Sander.
Gelogd
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
1
...
33
34
[
35
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"