Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
welke servo 90 180 of 360 graden en stapgrootte
door
bellejt
Vandaag
om 16:52:07
Aandrijving Roco 1189 krokodil
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 16:49:29
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Montanbahn
Vandaag
om 16:45:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:36:46
Pfarrerwinkel bahn
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:30:18
Oude Fleischmann meuk en curiosa
door
Besselspoor
Vandaag
om 16:28:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:27:38
Vermogen centrale
door
henk
Vandaag
om 16:18:19
Extra functie in Zimo MS450P22
door
Sven
Vandaag
om 16:15:46
Rondom Charlois
door
Huup
Vandaag
om 16:12:58
GoVolta treindienst naar Berlijn
door
ES44C4
Vandaag
om 15:52:21
Beginneling: lichtgewicht onderbouw
door
Te 2/2
Vandaag
om 15:41:35
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
Huup
Vandaag
om 15:28:26
Roco LokMaus 1: handleiding gezocht
door
Jint Nijman
Vandaag
om 15:27:59
Minibaan Visserskaai H0
door
Hans GJ
Vandaag
om 15:21:51
Layne, Somewhere South.
door
sdz1976
Vandaag
om 14:36:51
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:48:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:44:28
Welke decoder is dit?
door
Boterberg
Vandaag
om 13:30:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:59:02
19 Toen
door
spoorzeven
Vandaag
om 12:26:28
Line-up foto's van modellen
door
fissy
Vandaag
om 11:43:38
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:27:52
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Pinkelpa
Vandaag
om 11:22:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Jelmer
Vandaag
om 11:17:18
Petitie - Rail away moet blijven!
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 11:14:11
Stottering Piko 98551BD
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:59:31
VERPLAATST: Beginneling: lichtgewicht onderbouw
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 10:44:25
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:11:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:10:06
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
1
...
33
34
[
35
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn" (gelezen 150095 keer)
Remunj
Offline
Berichten: 8087
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #510 Gepost op:
18 June 2021, 09:41:02 »
Ben benieuwd wat voor tracé ze dan nu gaan bedenken. Want het oude tracé zal echt niet meer in gebruik komen. De nieuwbouwhuizen staan zowat op de railbedding in Roermond.
En via andere routes kom je ook natuurgebieden tegen.
Gelogd
Gr.
Eric
henk
Offline
Berichten: 22746
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #511 Gepost op:
18 June 2021, 10:11:42 »
Het oude tracé wordt niet meer in gebruik genomen, omdat Duitsland dat niet wil en België de meerkosten van de afgesproken aanpassingen niet wil betalen. Als Duitsland en België anders hadden besloten, had Nederland niets te kiezen gehad.
Nu weer studie. Vooral benieuwd of de situatie anders is. Duitsland staat er niet om bekend enthousiast mee te werken aan grensoverschrijdende goederenverbindingen. En er kunnen geen afspraken voor een ander tracé worden gemaakt zonder dat België flink meebetaalt.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
tijgernootje
Offline
Berichten: 12262
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #512 Gepost op:
19 June 2021, 14:28:42 »
Henk,
Daarom ben ik van mening dat het slimmer is om 1st de vinger op de zere plek te leggen en dat opschrift te zetten en te laten ondertekenen.
Als Duitsland in z'n geheel niet wil mee betalen aan een nieuw trace en eventuele meerkosten,en de Belgen willen evtwel meebetalen maar ook niet voor meerkosten,dan kan je de stekker eruit laten.
Het geluk voor NL is i.d.d. dat alle voorwaarden,regels en afspraken van het oude verdrag nu de prullenbak in kunnen als men definitief het oude trace met rust laat en wil gluren voor een nieuw trace.
Daar zijn immers oude verdragen en de daarin staande afspraken niet op van toepassing.
Ofwel,nog voor men studie zoveel gaat doen(a zoveel euro's per uur) ,leg vast wat door wie betaald gaat worden,hoeveel zullen D,NL en B er voor over hebben.
Daar komt vast een bedrag uit,en als dat op voorhand al ontoereikend blijkt voor een nieuw trace,dan bespaar je een slepend duur onderzoek nr zoveel in elk geval uit.
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8626
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #513 Gepost op:
19 June 2021, 16:02:20 »
Is dat vaste bedrag realistisch? Als men iets voor zeg 10 miljoen afspreekt, weet je dat daar 12 miljoen uit komt.
(bedragen= fictief)
Gelogd
Jeroen
tijgernootje
Offline
Berichten: 12262
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #514 Gepost op:
20 June 2021, 12:59:19 »
Het is realistisch in de zin van,je weet wat er maximaal beschikbaar voor is/voor word gereserveerd.
Als dat het uitgangspunt zou zijn,dan is het simpel,gaat de prognose daar al overheen,dan moet je er niet aan beginnen.
Zo moeilijk lijkt me dat niet
Anders verzand je dus weer in de lang slepende discussie ,wie gaat die meer kosten betalen.
En tot zover was geen van de 3 landen van plan dat op te pakken bij het plan voor herstel van het oude trace,en zal niemand dat dus gaan doen voor een nieuw trace
Ook dat lijkt me zo ingewikkeld niet om te begrijpen
Als men die werkwijze hanteert,dan bespaar je op voorhand al een hoop onkosten zoals bv studie en onderzoeks kosten,en dan hebben we het nog niet over vergunning,bouwplannen,grond bouw gereedmaken,en de daad werkelijke aanleg en evt juridische kosten om uit te laten zoeken wie de portemonnee nog is mag trekken voor eventuele meerkosten als het potje toch te klein was
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Martin Hornis
Offline
Berichten: 1431
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #515 Gepost op:
20 June 2021, 13:21:38 »
Als er drie landen bij betrokken zijn dan kun je toch van Europees belang spreken? Met ergens een subsidiepot?
Gelogd
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.
mDDM
Offline
Berichten: 1043
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #516 Gepost op:
20 June 2021, 21:37:31 »
Er is gewoon veel te lang gewacht met in ere herstellen van deze verbinding. Als de hele lijn in exploitatie was gebleven, had niemand een probleem gemaakt van de route door de Meinweg.
Gelogd
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 3372
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #517 Gepost op:
20 June 2021, 23:37:45 »
Helemaal mee eens. Duurt allemaal te lang, op zich niet vreemd als er drie landen en andere belanghebbenden het eens moeten worden. Overigens bestaat er al een alternatief tracé sinds 1917, lijn 24, de Montzen route via Tongeren naar Aken West en zo wordt het "vervelende Nederland" maar mooi omzeilt
Gelogd
Groeten,
Richard
henk
Offline
Berichten: 22746
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #518 Gepost op:
21 June 2021, 07:20:35 »
Ter herinnering, het was België dat geen treinen meer stuurde en in de jaren negentig liet weten dat de boel wel kon worden opgebroken. In plaats daarvan werd het traject voorbij Roermond gesloten. In 2006 lag er een door drie landen ondersteund plan om de boel aan te passen, maar daaraan wilde België niet meebetalen. Hoofdreden: ondanks alle grote woorden was het allemaal niet zo belangrijk.
Mogelijk wil de EU meefinancieren, maar ik denk niet voor een enkelsporig diesellijntje.
«
Laatst bewerkt op: 21 June 2021, 07:22:19 door henk
»
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Sander.
Offline
Berichten: 1172
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #519 Gepost op:
24 June 2021, 11:02:03 »
De overweg bij station Hamont:
De volgende en tevens laatste overweg op Belgisch grondgebied. De bovenleiding loopt tot aan de NL grens.
Mvg
Sander.
Gelogd
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
1
...
33
34
[
35
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"