Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"  (gelezen 137269 keer)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5199
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #480 Gepost op: 14 januari 2018, 13:22:46 »
Floris,
            dat kun je uitstekend zien op SporenplanOnline.nl (Actuele situatie uitgebreid): voor het 'inrijsein' van Budel staat een stopbord en voor de overweg nog eentje.
Groet, Frank

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 774
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #481 Gepost op: 14 januari 2018, 21:08:10 »
Baanvaksnelheid Wt-Bdl is 40 km/u bij mijn weten (al sedert staking van de reizigersdienst in 1953), maar volgens mij bedoelt Chris dat ook (burgemeester geeft een last die nergens op slaat). Overigens heeft Chris gelijk over dat twee keer stoppen. Vervalt natuurlijk als het reizigersverkeer wordt hervat en dan zal de baanvaksnelheid ook wel weer omhoog gaan.

Hallo allemaal,

Politici in Nederland zijn nogal onbetrouwbaar. Zal de burgemeester ook wel weten, en geen zin hebben om weggestemd te worden door de gemeenteraad.
Vliegveld Eindhoven kreeg jaren geleden ook "per ongeluk " een startbaan die geschikt was voor veel zwaardere vliegtuigen dan in de toenmalige vergunning stond.   ::)

Maar wat ideetjes van mij.

Als de Vlamingen zo nodig via Nederland naar Duitsland willen, zou ik voorstellen om een stukje spoorlijn Maasmechelen - Sittard aan te leggen.
Zuid Limburg moet zo nodig bij Duitsland horen, dus vanuit Sittard zijn de Belgen zo in Aken, en eventueel Luik.
Spoorlijnen worden al opgewaardeerd.
En de Arabieren bij Sittard kunnen snel per trein naar bv Tessenderlo waar veel Chemie zit, via industriesteden met veel rail als Hasselt en Genk.

De IJzeren Rijn zou ik via Lommel, Valkenswaard, Veldhoven / Meerhoven / vliegveld Eindhoven laten lopen.
Een  / van de drie intercity's  ipv Amsterdam naar Eindhoven die kant op sturen, en een trein naar Eindhoven zelf.
Trace is al gedeeltelijk aanwezig ( fietpad / busbaan ).

Zou denk ik rendabeler zijn dan wat de Belgen nu willen.

Groeten, Alexander
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2018, 22:14:58 door Alexander. Reden: Maaseik moet zijn Maasmechelen »

könings

  • Gast
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #482 Gepost op: 14 januari 2018, 21:45:57 »
De opmerking "Zuid Limburg moet zonodig bij Duitsland horen", of iets dergelijks in die aard, kan ik op dit moment niet plaatsen en ik vermoed dat dit de discussie ook niet ten goede komt, dus dat zal ik maar als goedkope kennisgeving aannemen.
De voorgestelde alternatieven zijn ook niet echt doordacht; er zal een extra brug en infrastructuur moeten worden aangelegd, terwijl de desbetreffende benodigde infrastructuur er al ligt (mits opwaardering).
Een route via Maaseik is niet mogelijk omdat dan door stedelijk gebied gereden moet worden (Limburg is verre van groen daar).
Daarnaast is een route via Aken naar het Ruhrgebied geen alternatief: afgezien van de talrijke hellingen, moet er in Aken West kop gemaakt worden om terug te keren naar het eigenlijke Ruhrgebied (via Keulen is extra tijdsverlies).
Geen idee hoe je überhaupt op dit idee gekomen bent, ik ga er van uit dat dit een beetje ondoordacht geponeerd is en dat je er best eerst eens iets over zou lezen vooraleer je hierover nog een opmerking over maakt.

Met vriendelijke groet,

Bas

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 774
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #483 Gepost op: 14 januari 2018, 22:21:04 »
Hap hap   ;D    Ja ja, Limburgers zijn waarschijnlijk de meest fanatieke Nederlanders, al doet bv Maastricht Aken airport iets anders vermoeden.

Maar Maaseik moet zijn Maasmechelen, klein stukje en in stein is alweer rails.    :D

Kun je via Heerlen naar Aken, en dan via Keulen of naar het Roergebied, of naar het zuiden waar de industrie beter draait.


 moet er in Aken West kop gemaakt worden om terug te keren naar het eigenlijke Ruhrgebied (via Keulen is extra tijdsverlies).
Geen idee hoe je überhaupt op dit idee gekomen bent, ik ga er van uit dat dit een beetje ondoordacht geponeerd is en dat je er best eerst eens iets over zou lezen vooraleer je hierover nog een opmerking over maakt.

Met vriendelijke groet,

Alexander

könings

  • Gast
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #484 Gepost op: 14 januari 2018, 22:33:07 »
Goedgoed, jij je pleziertje, nu ff google maps erbij halen en eens wat essentiële topografie en industrie tot je laten doordringen en misschien ook wat spoorlijnen volgen en dan praten we verder.
Slaap lekker.
Geen Limburger trouwens.

Mvg Bas

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1174
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #485 Gepost op: 15 januari 2018, 00:37:31 »


Maar Maaseik moet zijn Maasmechelen, klein stukje en in stein is alweer rails.    :D

Kun je via Heerlen naar Aken, en dan via Keulen of naar het Roergebied, of naar het zuiden waar de industrie beter draait.

Alexander


Zullen ze bij DSM  blij mee zijn; een doorgaande internationale goederenspoorlijn over hun (chemische) fabrieksterrein  ::)
En dan kom je vanuit zuidelijke richting aan in Sittard.......

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #486 Gepost op: 15 januari 2018, 02:44:19 »
Niet aĺleen de DSM zal er blij mee zijn, ook de omwonenden zullen een feestje geven  ;D
Ze hebben nu al last en moet er met een snelheidsbeperking gereden worden ivm geluidsoverlast

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #487 Gepost op: 15 januari 2018, 08:58:18 »
Het lijkt me beter om het bij de feiten te houden en niet allerlei rare dingen te roepen, of daaraan onverdiende aandacht te schenken.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

PMBW

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #488 Gepost op: 15 januari 2018, 11:51:00 »
Ben het met Peter eens!
Laat ons eerst kijken hoe we met de minste overlast te veroorzaken en de kleinste investering de overbezette spoorlijnen en autowegen vanuit Antwerpen en Rotterdam naar het Duitse achterland kunnen ontlasten!!
Met vriendelijke groeten,
Peter

saskia

  • Offline Offline
  • Berichten: 322
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #489 Gepost op: 15 januari 2018, 12:10:15 »
Jullie,Nederlanders spreken van overlast in de dorpen en steden ,van de Ijzeren Rijn als die er terugkomt.
Maar niemand spreekt hier over de overlast in het dichtbevolkte gebied rond Antwerpen.
Bekijk de kaart maar eens en zie hoeveel drukbevolkte woongebieden hier zullen doorkruist worden, met overigens dikwijls zeer gevaarlijke ladingen.
Voor mij mag die overweging volledig geschrapt worden.
Laat die containers maar over het water vervoerd worden.
Ze zijn toch al alle bruggen aan het verhogen hiervoor.

Groetjes uit Vlaanderen

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 297
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #490 Gepost op: 15 januari 2018, 12:16:03 »
De kanalen op die route liggen nou ook niet echt in onbewoond gebied....

saskia

  • Offline Offline
  • Berichten: 322
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #491 Gepost op: 15 januari 2018, 12:29:24 »
Dat niet , maar de spoorlijn ligt tussen de huizen door , er ligt zelfs een school tegen de spoorlijn.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7816
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #492 Gepost op: 15 januari 2018, 12:56:37 »
En wat lag er eerder.
Het spoor of die trein?

Zelfde situatie heb je in Roermond als daar ooit weer een trein zou rijden (wat ik echt niet meer verwacht).
Er zullen dan ook een hoop klachten gaan kopen omdat de treinen dan door de achtertuinen rijden (hier en daar zo ongeveer letterlijk) omdat het wel handig leek om nieuwbouw zo ongeveer op het tracé te bouwen.
Gr.
Eric

könings

  • Gast
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #493 Gepost op: 15 januari 2018, 13:00:58 »
Dag Saskia, de realiteit is dat er nu ook al redelijk wat via het gedeelte van de Ijzeren Rijn in Antwerpen en de Kempen wordt vervoerd. Dit gaat dan echter na Herentals via Mol en Leopoldsburg naar Hasselt en van daar verder naar Montzen en Aken West. Waarmee ik maar wil aangeven dat alle routes vanuit Antwerpen al gebruikt worden en redelijk verzadigd zijn. Overigens geloof ik persoonlijk niet dat het stuk Roermond-Dalheim ooit nog in gebruik genomen gaat worden, het kost gewoonweg teveel geld die verschillende landen moeten ophoesten, geld dat deze landen liever in andere zaken steken (zoals Schiphol, Zaventem etc, projecten die aantrekkelijker zijn voor de gemiddelde vakantieganger/ kiesvee, (niks mis mee trouwens)).
Ik heb de indruk dat daarnaast de haven van Zeebrugge na jaren van achteruitgang, nu weer een serieuze boost krijgt, juist omdat Antwerpen stilaan dichtslibt. Dat wil dan ook zeggen dat de route via Neerpelt en Roermond niet nodig is, wegens niet de kortste weg.

Mvg,

Bas

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #494 Gepost op: 15 januari 2018, 13:16:37 »
Jullie,Nederlanders spreken van overlast in de dorpen en steden ,van de Ijzeren Rijn als die er terugkomt.
Maar niemand spreekt hier over de overlast in het dichtbevolkte gebied rond Antwerpen.
Bekijk de kaart maar eens en zie hoeveel drukbevolkte woongebieden hier zullen doorkruist worden, met overigens dikwijls zeer gevaarlijke ladingen.

Dat is al eens ter sprake gekomen, alleen een aardig tijdje terug. Ik ben eens met de trein vanuit Neerpelt naar Gent en v.v. gegaan en ik schrok ervan hoe die toch wel drukke spoorlijn op maaiveldniveau ligt. Ik bedacht dat de politici, die hard lopen te roepen om maar tientallen (extra) goederentreinen per dag over die lijn te laten rijden, vast niet vlakbij die spoorlijn wonen.

In Nederland ligt de lijn op  een spoordijk bij Weert, maar in Budel, Kelpen, Baexem, Haelen en in mindere mate Buggenum, waar ze wel spoor maar niet langer een station hebben, ga je forse geluidsoverlast krijgen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40