Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Baanbouw Rehausen2
door
Lobomotion69
Vandaag
om 02:38:28
Modelspoorbaan van Einte
door
Lobomotion69
Vandaag
om 02:31:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Silvolde
Vandaag
om 00:03:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
08 September 2025, 23:51:23
Raadplaatje
door
Robert vh Prutsert
08 September 2025, 23:32:27
Da's Daz 2
door
Huup
08 September 2025, 23:27:35
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
08 September 2025, 23:00:05
Haandrecht materieel
door
orientexpress
08 September 2025, 22:15:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
08 September 2025, 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
08 September 2025, 22:00:26
Koppelingsmechanisme klemt?
door
Robert vh Prutsert
08 September 2025, 21:35:43
Vele baanplannen online gezet
door
Ton Kuipers
08 September 2025, 21:17:54
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
08 September 2025, 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa
door
ES44C4
08 September 2025, 20:05:15
Welke winkel voert deze merken?
door
Hennie
08 September 2025, 19:55:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Karben
08 September 2025, 19:15:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
08 September 2025, 18:27:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
08 September 2025, 18:14:16
Au bord de la Cèze
door
Chris80
08 September 2025, 17:59:51
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen?
door
Robert vh Prutsert
08 September 2025, 17:25:36
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
08 September 2025, 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
Jeroen95
08 September 2025, 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk
door
Arjan6511
08 September 2025, 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
08 September 2025, 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
08 September 2025, 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
Eric B
08 September 2025, 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
08 September 2025, 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
08 September 2025, 09:10:43
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
Volgende
-
1
...
15
16
[
17
]
18
19
...
35
Omlaag
Auteur
Topic: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn" (gelezen 145342 keer)
prutser
Offline
Berichten: 6736
Spaar ze allemaal.
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #240 Gepost op:
31 January 2015, 11:06:05 »
Goed plan die Meinlijn en ik geloof niet dat België een stuk spoor tussen Nederland en Duitsland in gijzeling houdt.
Stephan.
Gelogd
Adieu
tijgernootje
Offline
Berichten: 12278
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #241 Gepost op:
31 January 2015, 12:16:51 »
Al bijna een jaar terug las ik ergens dat duitsland ook eigenlijk helemaal niet zat te wachten op reactivatie van die spoorlijn,en eigenlijk ook niet van plan is/was om er ook maar een stuiver van "hun" geld in te steken.
Of dat dat nu nog is weet ik niet,maar ik denk zo dat als Belgie de lijn wel hersteld wil hebben en Duitsland werkt niet mee,dan heeft het hele "doel" van de lijn herstellen toch geen zin,als men bij de grens met duitsland een hek neerzet bij wijze van,dan eindigt het verhaal nog in niks.
Neem aan dat men ze niet kan dwingen mee te werken en er geld in te pompen,toch ?
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
ijzeren rijn
Offline
Berichten: 56
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #242 Gepost op:
31 January 2015, 12:27:29 »
L.S.
Nederland heeft weinig landelijk belang bij het boek IJzeren Rijn. Misschien politiek wisselgeld?
Provinciaal is er wel degelijk. Provincie Nord Rhein Westfalen is alleen voorstander indien er ook personenvervoer naar de buurlanden plaats vindt. Nederlands Limburg heeft/zou kunnen belang bij een goede (spoor) verbinding met Duitsland en België wat betreft openbaar vervoer.
Wat betreft de Vlamingen en Walen is de stemming sinds de grote werkloosheid in de regio Luik en Charleroi.Waren de Walen eerst pertinent tegen een vlaamse concurrent van hun Montzen-lijn. Nu zien ze dat de toenemende economische activiteit van d haven van Antwerpen ook voor hun positieve vooruitzichten brengt.
groet coen
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22560
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #243 Gepost op:
31 January 2015, 14:00:18 »
Het verzet van Wallonië is beëindigd met de sanering van Luik/Aken. Daarmee was het directe werkgelegenheidsargument verdwenen.
Verder is de Duitse beslissing in dezen aan Berlijn, de deelstaten gehoord hebbende. De bondsregering heeft vooral hoofdpijn over het achterstallig onderhoud aan de hoofdinfrastructuur. NordrheinWF heeft zich meermalen uitgesproken tegen hervatting van het goederenverkeer over het oude traject.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Miljoenenlijn
Offline
Berichten: 327
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #244 Gepost op:
31 January 2015, 20:48:42 »
In Duitsland zijn vele bruggen aan hun grens van hun draagkracht en leeftijd,het kost miljarden en vele jaren voor herstel.
De Duitse spoorwegen hebben met instroom van veel nieuw materieel dat kinderziektes hebben en moeten terug grijpen op,
het bestaande of ouder materieel.
De Belgen hebben een flinke deuk opgelopen met de cargo,kijk maar de auto en de staal industrie.
Iedereen is blij dat ze nog leven en hopen op betere tijden.
Kijk eens hoeveel verbindingen met Duitsland en België opgeheven zijn van 1980 en zelfs het traject ontmantelt is.
Hiervoor terug kwam de Betuwespoorlijn ,waar de Duitsers ons erg dankbaar voor is,niet dus!
Het is gewoon een kwestie van tijd,dat er overal DB op staat,Cargo heeft het al en verschillen inter. treinen zullen als het al net volgen,kijk naar de zuiderburen de Cargo afdeling is in onderhandeling met de DB,zo gaat de DB als een stofzuiger overal achteraan om de concurrentie voor te zijn,de tijd zal het leren wat er gaat komen,de politiek heeft al vaker goeie oplossingen om zeep geholpen,gezien over zaken die nu nog lopen in of buiten de media.
De IJzeren Rijn zal als ze nodig zou zijn ooit weer treinen zien.
mvg
Jo
Gelogd
Rinus H0
Offline
Berichten: 1093
R E S P E C T
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #245 Gepost op:
31 January 2015, 21:04:05 »
Jo, daar komt bij, die drie landen zitten in een zware ciris, of in elk geval nog de gevolgen daarvan. Nee, de bijdrages, verhalen en argumenten in deze draad zijn hartstikke leuk en interessant (doorgaan!) en we zouden het allemaal willen maar het gaat de komende jaren (misschien wel nooit) niet gebeuren. Gr.Martijn
Gelogd
Agenda; bouwdip te boven komen.
H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.
@Flickr;
Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen
Miljoenenlijn
Offline
Berichten: 327
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #246 Gepost op:
31 January 2015, 21:31:32 »
Hoi Rinus,
Hoop doet leven en in 2016 gaan heel veel dingen op de schop,niet alleen het openbaar vervoer.
Intussen zijn er ook verkiezingen ,dus het blijft koffiedik kijken.
Want zoals je al schreef ,crisis en de gevolgen,helaas.
Mvg
Jo
«
Laatst bewerkt op: 31 January 2015, 23:31:57 door guest7823
»
Gelogd
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8571
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #247 Gepost op:
01 February 2015, 11:25:03 »
Citaat van: Miljoenenlijn op 31 January 2015, 20:48:42
Het is gewoon een kwestie van tijd,dat er overal DB op staat, [...]
Nou en? Had je er liever "China Shipping" op staan? Want De tijd dat een betrekkelijk klein land als Nederland een onafhankelijk goederenbedrijf kan handhaven is al een hele tijd voorbij. Sterker nog, het vrijgeven van de markt is wat het goederenvervoer er bovenop heeft geholpen.
Zou je trouwens wat vaker een punt in plaats van een komma kunnen gebruiken? Je berichten zijn nogal moeilijk te lezen.
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
Vreestrein
Offline
Berichten: 66
Net weer begonnen...
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #248 Gepost op:
01 February 2015, 13:25:04 »
Het lukt de Zwitsers ook: meerdere onafhankelijke goederenbedrijven die dwars door Europa rijden. En dan is Zwitserland nog een typisch doorvoerland, een land waar zelden de contracten liggen. Dus ik snap niet waarom we als Nederland zijnde geen onafhankelijke goederenvervoerder meer hebben. Het had gekund...
Gelogd
www.railcolor.net
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8571
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #249 Gepost op:
01 February 2015, 13:43:14 »
Dan nog zie ik het probleem niet.
Overigens raken we nu wel vrij ver verwijderd van het oorspronkelijke onderwerp.
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
ijzeren rijn
Offline
Berichten: 56
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #250 Gepost op:
01 February 2015, 15:46:33 »
l.s.
even stapsgewijs.
Betekent dat zodra nederland belang heeft bij de verbinding Hamont-Weert (personen danwel wel goederen) de kosten meer en meer bij Nederland komen te leggen. En zoals bij elke grensoverschrijdend spoorlijn zullen de kosten voor de nationale regering zijn. Dit zal ook voor het gedeelte Roermond-Dalheim gelden. Weert - Roermond staat niet ter discussie.
Aangezien het oude trace Maasbrug Buggenum-Roermond-Dalheim niet of niet volledig gebruikt kan/gaat worden is de kosten verdeling daar anders.
De ondertunneling wordt door nederland en belgie samen en in gelijke mate gedragen.
Dit over de financien volgens de uitspraak 2005
groet coen
Gelogd
ijzeren rijn
Offline
Berichten: 56
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #251 Gepost op:
01 February 2015, 15:48:47 »
Gelogd
ijzeren rijn
Offline
Berichten: 56
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #252 Gepost op:
01 February 2015, 15:49:43 »
Gelogd
ijzeren rijn
Offline
Berichten: 56
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #253 Gepost op:
01 February 2015, 15:53:31 »
L.S.
L.S.
dit is in Ministerieel overleg België dd 4 juli 2011 afgesproken.
Zal kijken voor de vervolg afspraak.
groet coen
Ministerieel overleg België dd 4 juli 2011
- België̈ kiest definitief voor de reactivering van het historische tracé́.
- -Nederland heeft deze keuze aanvaard. Het erkent het internationale verdragsrecht van België̈ aangaande het gebruik van het historische tracé́ zoals dit ook door de arbitrale uitspraak van 24 mei 2005 werd bevestigd. Nederland heeft altijd gezegd de uitspraak van het Arbitragetribunaal te zullen naleven en heeft geen voorwaarden gesteld.
- drieledige opdracht:
o een elektrificatiestudie en de bijhorende kostenraming nauwkeuriger uitwerken
o de planning actualiseren
o ontwerp van MOU opstellen.
Voor de actuele planning wordt gewacht op Voor de definitieve Nederlandse versies (Nederlandse minister van Milieu en Infrastructuur)
- een planning met een aanvulling van de bestaande MIR.
- een planning op basis van een nieuwe MOU.
Na afsluiten bilaterale akkoorden volgt overleg tussen de drie betrokken landen. In principe zal de tracékeuze hier niet meer ter discussie staan. Na Nederland heeft ook de bevoegde Duitse federale minister, de heer Peter Ramsauer, schriftelijk bevestigd de reactivering van het historische tracé́ te ondersteunen.
Het recentste overleg vond plaats op 6 december 2011. In de loop van de volgende weken zal een memory of understanding klaar zijn voor overleg met de Nederlandse minister van Infrastructuur en Milieu.
Gezien de delicaatheid van de onderhandelingen is het op dit moment nog te vroeg om meer in detail te treden inzake de inhoud van het memorandum. "[/i][/i]
Gelogd
Arjan6511
Offline
Berichten: 4742
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
«
Reactie #254 Gepost op:
01 February 2015, 15:59:54 »
Citaat van: ijzeren rijn op 31 January 2015, 12:27:29
L.S.
groet coen
Van het ene naar het ander eind voor wat betreft formaliteit?
Alaaf enzo,
Arjan
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
Volgende
-
1
...
15
16
[
17
]
18
19
...
35
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"