Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
ILoveMat64
Vandaag
om 22:25:44
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
Vandaag
om 22:24:14
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Frank 123
Vandaag
om 22:18:31
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
TrantonMR
Vandaag
om 22:02:29
Lodewickshaven
door
Frank 123
Vandaag
om 21:58:43
Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R
door
ronald1956
Vandaag
om 21:41:54
S88N bezetmelder
door
Albert de Heer
Vandaag
om 21:33:55
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:32:17
Oost Europa-draadje
door
ns.1200
Vandaag
om 21:23:51
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Benelux795
Vandaag
om 21:23:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
NS264
Vandaag
om 21:18:35
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
RobbertJan
Vandaag
om 21:08:27
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan
door
Debvd
Vandaag
om 21:04:11
Raadplaatje
door
Charles_
Vandaag
om 21:04:00
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond
door
dennie
Vandaag
om 20:19:55
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:57:50
buffers voor Roco 45760/62
door
Ronald69
Vandaag
om 19:36:59
Station Roodeschool
door
Huup
Vandaag
om 19:36:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
Vandaag
om 19:35:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Dave.......
Vandaag
om 19:32:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:26:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:30:31
Stottering Piko 98551BD
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:57:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
BrightonBelle
Vandaag
om 17:45:45
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Arjan6511
Vandaag
om 17:14:13
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 17:10:29
Nieuwe baan, nu nog zonder naam...
door
Paulus1201
Vandaag
om 17:05:13
Hobbytrain Taurus en Vectron problemen N-scale
door
Keessap
Vandaag
om 16:26:03
Smeren, vet, olie, enz
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 16:14:42
NS Mat 35 Maple Leaf
door
prutser
Vandaag
om 16:02:33
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Busch Nederlandse AKI.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: Busch Nederlandse AKI. (gelezen 10178 keer)
Arkadas
Offline
Berichten: 223
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #15 Gepost op:
25 October 2006, 20:51:48 »
knipperd hij niet op schaalsnelheid?
Gelogd
Robbert
Offline
Berichten: 1472
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #16 Gepost op:
26 October 2006, 15:35:23 »
Gaat de tijd dan sneller als je de wereld kleiner maakt?
Groetjes,
Robbert
Gelogd
conradm
Offline
Berichten: 124
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #17 Gepost op:
26 October 2006, 16:29:37 »
ok....daar gaan we weer.....
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #18 Gepost op:
26 October 2006, 20:09:15 »
als je te snel rijdt met je treinen moet je overweg ook te snel knipperen en de wereld is weer in orde
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Overlast
Offline
Berichten: 2522
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #19 Gepost op:
31 October 2006, 20:18:24 »
Chi-kit, en is het aanpassen al gelukt? Ik ben wel benieuwd wat het effect is, kan ik het ook toepassen
.
Citaat
Gaat de tijd dan sneller als je de wereld kleiner maakt?
Citaat
ok....daar gaan we weer.....
Robbert, de tijd blijft op schaal hetzelfde als in werkelijkheid.
Conradm, volgens mij heb ik ook eerder een discussie gezien over 'schaaltijd'.
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Swaan
Offline
Berichten: 589
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #20 Gepost op:
31 October 2006, 20:24:37 »
Maarten,
Het is inmiddels gelukt, ik heb uiteindelijk 220uF, en twee 100uF gebruikt. Dit geeft het beste resultaat
.
Gelogd
Overlast
Offline
Berichten: 2522
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #21 Gepost op:
21 September 2007, 20:20:47 »
Ik heb de condensatoren ook vervangen. Echt een verbetering!
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Patrick Sieders
Offline
Berichten: 150
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #22 Gepost op:
21 September 2007, 21:38:26 »
ik heb het ook gedaan ! Veel beter resultaat !
Patrick
Gelogd
Patrick Sieders Nashville TN USA
Overlast
Offline
Berichten: 2522
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #23 Gepost op:
31 October 2007, 21:56:22 »
*Samson-stem* Een fillumpje!!!:
http://s95.photobucket.com/albums/l125/overlast/?action=view¤t=AKIdef.flv
Beeld en geluid zijn niet optimaal, maar dit was ook de eerste keer dat ik een filmpje in elkaar geflanst heb. Bel- en dieselgeluid zijn van internet geplukt.
De AKI wordt geschakeld door een Busch IR-schakeling (nr. 5963) en bijbehorend relais (nr. 5964). Werkt veel handiger dan een schakeling met reedcontacten en magneten.
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Chris
Offline
Berichten: 18610
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #24 Gepost op:
31 October 2007, 22:01:53 »
Netjes ! Die bestel ik ook effe
Wacht effe.....da's geen busch toch ?
Gelogd
Overlast
Offline
Berichten: 2522
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #25 Gepost op:
31 October 2007, 22:05:05 »
Dank u, maar hij is niet te koop. Dit is een van die projecten die je maar 1x doet.
Het is een omgebouwde Busch, Chris
. De driehoekige schermen zijn vervangen door ronde, de andreakruizen zijn van 0,25 mm styreen gemaakt, de palen zijn rood-wit geschilderd en ook de schrikhekken zijn zelfbouw.
O ja, ik heb Busch-schakeling 5963 nagebouwd: veel kleiner, goedkoper en hij doet precies hetzelfde
.
Maarten
«
Laatst bewerkt op: 24 November 2007, 17:59:11 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd.
»
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Chris
Offline
Berichten: 18610
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #26 Gepost op:
31 October 2007, 22:37:35 »
Wat heerlijk als je technisch bent
Gelogd
Overlast
Offline
Berichten: 2522
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #27 Gepost op:
31 October 2007, 22:54:01 »
Valt wel mee hoor, ik heb nooit een technische studie gedaan. En mijn werk is ook niet bepaald technisch. Gewoon een kwestie van proberen en doen
.
Je moet mij ook echt niet vragen hoe de schakelling precies werkt. Ik heb gewoon dezelfde componenten gekocht en deze op dezelfde manier als het origineel aan elkaar gesoldeerd.
Maarten
«
Laatst bewerkt op: 24 November 2007, 17:59:42 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd.
»
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
sneek
Offline
Berichten: 3879
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #28 Gepost op:
31 October 2007, 23:52:31 »
Nergens niet om hoor, maar in werkelijkheid knippen de (witte) gele lampen synchroon, dus op beide masten tegelijk aan/uit, en de rode idem, dus beurtelings alles rechts tegelijk, alles links tegelijk.
Mooi stukje ombouwwerk!
groeten,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Overlast
Offline
Berichten: 2522
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
«
Reactie #29 Gepost op:
01 November 2007, 19:31:04 »
Klopt. (Was me zelf nog niet opgevallen
).Het om-en-om knippersen van de witte LEDS's komt door de Busch-schakeling. Bij de rode komt het doordat 1 van de masten een halve slag gedraaid is, zodat de voorkant van de LED's te zien is (meer licht). Misschien dat ik het nog aan ga passen.
Maarten
«
Laatst bewerkt op: 24 November 2007, 18:00:02 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd.
»
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Busch Nederlandse AKI.