Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door dennie
Vandaag om 20:19:55
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:57:50
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Taigagaai
Vandaag om 19:39:25
buffers voor Roco 45760/62 door Ronald69
Vandaag om 19:36:59
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 19:36:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 19:35:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 19:32:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:26:50
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan door Ronald Halma
Vandaag om 19:11:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:30:31
S88N bezetmelder door V421
Vandaag om 18:14:43
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 18:14:36
Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R door Hennie
Vandaag om 18:14:32
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 18:06:22
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
Vandaag om 17:57:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 17:45:45
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Arjan6511
Vandaag om 17:14:13
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 17:10:29
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door Joz
Vandaag om 17:05:59
Nieuwe baan, nu nog zonder naam... door Paulus1201
Vandaag om 17:05:13
Raadplaatje door Hatsune Miku
Vandaag om 16:41:37
Hobbytrain Taurus en Vectron problemen N-scale door Keessap
Vandaag om 16:26:03
Smeren, vet, olie, enz door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:14:42
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:12:32
NS Mat 35 Maple Leaf door prutser
Vandaag om 16:02:33
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:20:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:09:26
Spelregels 'Raadplaatje' door R1954
Vandaag om 14:27:17
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 14:01:38
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:56:36
  

Auteur Topic: Busch Nederlandse AKI.  (gelezen 10158 keer)

Arkadas

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #15 Gepost op: 25 October 2006, 20:51:48 »
knipperd hij niet op schaalsnelheid?  :-X

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #16 Gepost op: 26 October 2006, 15:35:23 »
Gaat de tijd dan sneller als je de wereld kleiner maakt?

Groetjes,

Robbert

conradm

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
    • ToerKoe.nl
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #17 Gepost op: 26 October 2006, 16:29:37 »
ok....daar gaan we weer.....

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #18 Gepost op: 26 October 2006, 20:09:15 »
als je te snel rijdt met je treinen moet je overweg ook te snel knipperen en de wereld is weer in orde  ;)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #19 Gepost op: 31 October 2006, 20:18:24 »
Chi-kit, en is het aanpassen al gelukt? Ik ben wel benieuwd wat het effect is, kan ik het ook toepassen :D.

Citaat
Gaat de tijd dan sneller als je de wereld kleiner maakt?
Citaat
ok....daar gaan we weer.....

Robbert, de tijd blijft op schaal hetzelfde als in werkelijkheid.
Conradm, volgens mij heb ik ook eerder een discussie gezien over 'schaaltijd'.

Maarten


NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Swaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 589
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #20 Gepost op: 31 October 2006, 20:24:37 »
Maarten,

Het is inmiddels gelukt, ik heb uiteindelijk 220uF, en twee 100uF gebruikt. Dit geeft het beste resultaat :).

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #21 Gepost op: 21 September 2007, 20:20:47 »
Ik heb de condensatoren ook vervangen. Echt een verbetering! :D

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Patrick Sieders

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
    • www.sieders.com
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #22 Gepost op: 21 September 2007, 21:38:26 »
ik heb het ook gedaan ! Veel beter resultaat !

 :o

Patrick
Patrick Sieders Nashville TN USA

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #23 Gepost op: 31 October 2007, 21:56:22 »
*Samson-stem* Een fillumpje!!!:

http://s95.photobucket.com/albums/l125/overlast/?action=view&current=AKIdef.flv

Beeld en geluid zijn niet optimaal, maar dit was ook de eerste keer dat ik een filmpje in elkaar geflanst heb. Bel- en dieselgeluid zijn van internet geplukt.

De AKI wordt geschakeld door een Busch IR-schakeling (nr. 5963) en bijbehorend relais (nr. 5964). Werkt veel handiger dan een schakeling met reedcontacten en magneten.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #24 Gepost op: 31 October 2007, 22:01:53 »
Netjes ! Die bestel ik ook effe :)
Wacht effe.....da's geen busch toch ?

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #25 Gepost op: 31 October 2007, 22:05:05 »
Dank u, maar hij is niet te koop. Dit is een van die projecten die je maar 1x doet.

Het is een omgebouwde Busch, Chris ;). De driehoekige schermen zijn vervangen door ronde, de andreakruizen zijn van 0,25 mm styreen gemaakt, de palen zijn rood-wit geschilderd en ook de schrikhekken zijn zelfbouw.

O ja, ik heb Busch-schakeling 5963 nagebouwd: veel kleiner, goedkoper en hij doet precies hetzelfde ;D.



Maarten
« Laatst bewerkt op: 24 November 2007, 17:59:11 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #26 Gepost op: 31 October 2007, 22:37:35 »
Wat heerlijk als je technisch bent  ;)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #27 Gepost op: 31 October 2007, 22:54:01 »
Valt wel mee hoor, ik heb nooit een technische studie gedaan. En mijn werk is ook niet bepaald technisch. Gewoon een kwestie van proberen en doen ;).
Je moet mij ook echt niet vragen hoe de schakelling precies werkt. Ik heb gewoon dezelfde componenten gekocht en deze op dezelfde manier als het origineel aan elkaar gesoldeerd.

Maarten
« Laatst bewerkt op: 24 November 2007, 17:59:42 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3879
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #28 Gepost op: 31 October 2007, 23:52:31 »
Nergens niet om hoor, maar in werkelijkheid knippen de (witte) gele lampen synchroon, dus op beide masten tegelijk aan/uit, en de rode idem, dus beurtelings alles rechts tegelijk, alles links tegelijk.

Mooi stukje ombouwwerk!

groeten,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #29 Gepost op: 01 November 2007, 19:31:04 »
Klopt. (Was me zelf nog niet opgevallen :-[).Het om-en-om knippersen van de witte LEDS's komt door de Busch-schakeling. Bij de rode komt het doordat 1 van de masten een halve slag gedraaid is, zodat de voorkant van de LED's te zien is (meer licht). Misschien dat ik het nog aan ga passen.

Maarten
« Laatst bewerkt op: 24 November 2007, 18:00:02 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom