Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan door René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Raadplaatje door Huup
21 July 2025, 22:39:08
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
21 July 2025, 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
21 July 2025, 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
21 July 2025, 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
21 July 2025, 14:40:06
  

Auteur Topic: Busch Nederlandse AKI.  (gelezen 9825 keer)

Arkadas

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #15 Gepost op: 25 October 2006, 20:51:48 »
knipperd hij niet op schaalsnelheid?  :-X

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #16 Gepost op: 26 October 2006, 15:35:23 »
Gaat de tijd dan sneller als je de wereld kleiner maakt?

Groetjes,

Robbert

conradm

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
    • ToerKoe.nl
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #17 Gepost op: 26 October 2006, 16:29:37 »
ok....daar gaan we weer.....

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #18 Gepost op: 26 October 2006, 20:09:15 »
als je te snel rijdt met je treinen moet je overweg ook te snel knipperen en de wereld is weer in orde  ;)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #19 Gepost op: 31 October 2006, 20:18:24 »
Chi-kit, en is het aanpassen al gelukt? Ik ben wel benieuwd wat het effect is, kan ik het ook toepassen :D.

Citaat
Gaat de tijd dan sneller als je de wereld kleiner maakt?
Citaat
ok....daar gaan we weer.....

Robbert, de tijd blijft op schaal hetzelfde als in werkelijkheid.
Conradm, volgens mij heb ik ook eerder een discussie gezien over 'schaaltijd'.

Maarten


NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Swaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 589
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #20 Gepost op: 31 October 2006, 20:24:37 »
Maarten,

Het is inmiddels gelukt, ik heb uiteindelijk 220uF, en twee 100uF gebruikt. Dit geeft het beste resultaat :).

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #21 Gepost op: 21 September 2007, 20:20:47 »
Ik heb de condensatoren ook vervangen. Echt een verbetering! :D

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Patrick Sieders

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
    • www.sieders.com
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #22 Gepost op: 21 September 2007, 21:38:26 »
ik heb het ook gedaan ! Veel beter resultaat !

 :o

Patrick
Patrick Sieders Nashville TN USA

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #23 Gepost op: 31 October 2007, 21:56:22 »
*Samson-stem* Een fillumpje!!!:

http://s95.photobucket.com/albums/l125/overlast/?action=view&current=AKIdef.flv

Beeld en geluid zijn niet optimaal, maar dit was ook de eerste keer dat ik een filmpje in elkaar geflanst heb. Bel- en dieselgeluid zijn van internet geplukt.

De AKI wordt geschakeld door een Busch IR-schakeling (nr. 5963) en bijbehorend relais (nr. 5964). Werkt veel handiger dan een schakeling met reedcontacten en magneten.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #24 Gepost op: 31 October 2007, 22:01:53 »
Netjes ! Die bestel ik ook effe :)
Wacht effe.....da's geen busch toch ?

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #25 Gepost op: 31 October 2007, 22:05:05 »
Dank u, maar hij is niet te koop. Dit is een van die projecten die je maar 1x doet.

Het is een omgebouwde Busch, Chris ;). De driehoekige schermen zijn vervangen door ronde, de andreakruizen zijn van 0,25 mm styreen gemaakt, de palen zijn rood-wit geschilderd en ook de schrikhekken zijn zelfbouw.

O ja, ik heb Busch-schakeling 5963 nagebouwd: veel kleiner, goedkoper en hij doet precies hetzelfde ;D.



Maarten
« Laatst bewerkt op: 24 November 2007, 17:59:11 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #26 Gepost op: 31 October 2007, 22:37:35 »
Wat heerlijk als je technisch bent  ;)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #27 Gepost op: 31 October 2007, 22:54:01 »
Valt wel mee hoor, ik heb nooit een technische studie gedaan. En mijn werk is ook niet bepaald technisch. Gewoon een kwestie van proberen en doen ;).
Je moet mij ook echt niet vragen hoe de schakelling precies werkt. Ik heb gewoon dezelfde componenten gekocht en deze op dezelfde manier als het origineel aan elkaar gesoldeerd.

Maarten
« Laatst bewerkt op: 24 November 2007, 17:59:42 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3862
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #28 Gepost op: 31 October 2007, 23:52:31 »
Nergens niet om hoor, maar in werkelijkheid knippen de (witte) gele lampen synchroon, dus op beide masten tegelijk aan/uit, en de rode idem, dus beurtelings alles rechts tegelijk, alles links tegelijk.

Mooi stukje ombouwwerk!

groeten,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Busch Nederlandse AKI.
« Reactie #29 Gepost op: 01 November 2007, 19:31:04 »
Klopt. (Was me zelf nog niet opgevallen :-[).Het om-en-om knippersen van de witte LEDS's komt door de Busch-schakeling. Bij de rode komt het doordat 1 van de masten een halve slag gedraaid is, zodat de voorkant van de LED's te zien is (meer licht). Misschien dat ik het nog aan ga passen.

Maarten
« Laatst bewerkt op: 24 November 2007, 18:00:02 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom