Zowel volgens de website van Conrad als volgens de handleiding, heeft nummer 219998 zowel eindafschakeling als polariteitsomschakeling (om het puntstuk te voeden), terwijl nummer 219999 alleen eindafschakeling heeft. De prijs is hetzelfde, dus de keuze lijkt me niet zo moeilijk.Digitaal omschakelen van deze dingen kan inderdaad met de Lenz LS150, de schakeling van Robert, of met een klein hulpschakelingetje (twee transistoren en wat weerstanden) achter vrijwel elke andere wisseldecoder. Dat hulpschakelingetje is hier al (veel) vaker op het forum besproken.Groeten, Marcel
Henk, welke hulpschakeling er zijn twee types. En welke decoder gebruik je?MvgWim.
@Henk,ik heb net even in de handleiding van de Switchpilot zitten kijken, en daaruit blijkt dat de uitgangen OutA en OutB een negatieve spanning geven t.o.v. klem C.Jij hebt waarschijnlijk een hulpschakeling met NPN transistors, maar die heeft positieve uitgangen nodig. Het zal dus per definitie niet werken. Het is dan op zich al vreemd dat het één kant op wel werkt.Vervang je transistors door PNP typen en het zal moeten werken.Je noemt overigens een bijzonder transistortype, want ik kan de BD 479 nergens terugvinden. Kijk eens wat voor transistors er werkelijk in zitten.
@Wim, met de schakeling die volgens jou niet goed is bedoel je waarschijnlijk deze: https://images.beneluxspoor.net/bnls/La010schema.jpgAls je daarin de NPN transistors vervangt door PNP, dan werkt het toch gewoon?En kan jij verklaren waarom de schakeling van Henk in één richting wel werkt, en in de andere richting niet? Dat is toch onlogisch? Of het werkt in beide richtingen, of het werkt in beide richtingen niet.