Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Prestige Models : ervaringen door Dennis1984
Vandaag om 15:58:43
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 15:55:02
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door spoorzeven
Vandaag om 15:51:31
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:29:08
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1929067 keer)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: 19 Toen
« Reactie #900 Gepost op: 19 October 2009, 13:28:16 »
Met andere woorden: geen sprake van electrische dubbeltractie, die is in Nederland eigenlijk onmogelijk (onder gelijkstroom).
Daar maak je een grove fout. Multitractie rijden is ook in Nederland mogelijk, echter de chopperinstelling van de 1600 in multietractie storen de ATB signalen, waardoor dit verboden is. De 1700 rijdt wel gewoon in multitractie, net als de Br 189 dat ook gewoon in Nederland kan doen (en regelmatig doet).
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Anoniem

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #901 Gepost op: 19 October 2009, 14:01:01 »
Ook met 1700-en is het dagelijkse praktijk in Nederland bij twee gekoppelde DD-AR-stammen.

Bovendien is de algemene uitspraak dat multitractie onder gelijkstroom onmogelijk is, onjuist. In veel landen gebeurt dat behoorlijk frequent.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: 19 Toen
« Reactie #902 Gepost op: 19 October 2009, 14:04:10 »
Leuke samenvoeging in een zin gelijkstroom en frequent ;D
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3183
  • Einzelganger
Re: 19 Toen
« Reactie #903 Gepost op: 19 October 2009, 17:16:22 »
JoJo, kek plaatje met die 1200 en die Commer, ik zou ook wel een Commer willen hebben, hoe Com ik aan zo,n Commer ;D ;D
die zouden ze eigenlijk in model uit moeten brengen.... (y)


eric

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re: 19 Toen
« Reactie #904 Gepost op: 19 October 2009, 17:19:31 »

Je kunt er zelf ook 1 bouwen? ;)
« Laatst bewerkt op: 19 October 2009, 17:25:44 door Sander Lageveen »
Passat driver:)

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3183
  • Einzelganger
Re: 19 Toen
« Reactie #905 Gepost op: 19 October 2009, 17:20:51 »
en welk model valt daar dan aan ten prooi??


eric

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re: 19 Toen
« Reactie #906 Gepost op: 19 October 2009, 17:22:28 »
euhmm daar had ik nog niet aan gedacht ::)

Maar een vraagje over die 1200 op de bovenstaande foto, welke 1200 is dat?
Passat driver:)

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3183
  • Einzelganger
Re: 19 Toen
« Reactie #907 Gepost op: 19 October 2009, 17:25:28 »
1225


eric ( ik heb goeie ogen )

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re: 19 Toen
« Reactie #908 Gepost op: 19 October 2009, 17:28:03 »
Dank!
Passat driver:)

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re: 19 Toen
« Reactie #909 Gepost op: 19 October 2009, 20:41:41 »
Eric,

Kijk eens: Klein

Of

Groot

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3183
  • Einzelganger
Re: 19 Toen
« Reactie #910 Gepost op: 19 October 2009, 20:58:29 »
jan-peter bedankt, die kleine past wel bij mij in de vitrine, alleen de band met van gend en loos is te geel, die moet volgens mij oranjerder ;D


eric

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: 19 Toen
« Reactie #911 Gepost op: 19 October 2009, 21:00:00 »
De 1700 rijdt wel gewoon in multitractie, net als de Br 189 dat ook gewoon in Nederland kan doen (en regelmatig doet).

De 1700 rijd niet "gewoon" in multitractie... de 1700 rijd met half vermogen indien 2 DD-AR stammen worden gekoppeld. Zie oa http://www.nicospilt.com/dubbeltractie.htm
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Anoniem

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #912 Gepost op: 19 October 2009, 21:13:58 »
't Blijft multitractie. Dat je bij gelijkstroom wel een beetje meer moet oppassen dat je niet te veel stroom in één keer trekt, en dat voor 8 bakken DD-AR twee keer de helft (da's dus het vermogen van één loc) ruim voldoende is, verandert daar niets aan.

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 569
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: 19 Toen
« Reactie #913 Gepost op: 19 October 2009, 22:50:34 »
Eindelijk heb ik dan het bewijs gevonden dat in de zomer van 1984 de zon wel degelijk heeft geschenen, in ieder geval in Hilversum. "Onze" sik staat hier althans van te genieten, met op de achtergrond de kastanjebomen van wat men toen nog de Wilhelminastraat kon noemen. De sik bestaat nog maar al het overige is grondig verhergerenoveerd.






spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: 19 Toen
« Reactie #914 Gepost op: 20 October 2009, 22:03:52 »
Vanavond om te beginnen wat VGL vervoer te Geldermalsen op 030781. Nadeel (maar logisch) was altijd wel dat het vrij laat op gang kwam, zodat het licht al snel minder werd. Er was echter heel veel te beleven (waar zijn die tijden.....).



Loc 2514 loopt uit noordelijke richting binnen op één van de rangeersporen.


De op een kort kopspoor gereedstaande 2516 loopt tegen de trein, haakt 'm aan en gaat even later uitstoten.


En de treinloc 2514 rijdt richting locspoor om op haar beurt weer kort rangeerdienst te gaan doen.


En als je dan je weer omdraait, stormen 2231 (ex-2219; de schroeven van de derde pit zijn nog zichtbaar) + 22?? met een kortsluitverbinding door het station (let op het L-sein!). En dat ging zo maar door........
Groet, Frank