Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 21:51:06
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:48:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:31:30
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1929260 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: 19 Toen
« Reactie #870 Gepost op: 14 October 2009, 18:55:29 »
Het lijken wel plan E draaistellen, die er tijdelijk onder zitten.
Ja, die zullen wel van een afgedankte plan E afkomen. Net als later met de draaistellen van 2400'n is gebeurd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

AB 7216

  • Online Online
  • Berichten: 1626
    • Dwangrail.nl
Re: 19 Toen
« Reactie #871 Gepost op: 14 October 2009, 19:59:39 »
@Tedo,

de nooddraaistellen die onder de 2200 staan zijn geen plan E draaistellen.
De linkse is een type W van een blokkendoos motorwagen uit 1931, de rechtse is een
type K van o.a. een ovalenramenrijtuig of een C12c.
op de voorgrond is een gelijke set te zien.
Helaas zijn deze draaistellen allen gesloopt toen tilburg overging op nooddraaistellen op basis van afgevoerde 2400 draaistellen.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re: 19 Toen
« Reactie #872 Gepost op: 14 October 2009, 20:39:37 »
Ik gok op een ATB loc, gezien de extra deur in de huif en het geel geschilderde deel onder het zwaailicht (waar het hoge A-sein moet komen).

De extra deur in de huif heeft niets met de ATB te maken, maar met de betere bereikbaarheid van de grote koelventilator en radiator. Vele 2200'en hebben deze extra deur gekregen (ook niet ATB-loccen), maar lang niet alle machines. 

Niettemin lijkt me je gok op een ATB-loc wel correct, inderdaad vanwege het aan te brengen hoge A-sein.
Meer NS in spoor 1!

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2178
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: 19 Toen
« Reactie #873 Gepost op: 14 October 2009, 22:58:21 »
de nooddraaistellen die onder de 2200 staan zijn geen plan E draaistellen.
De linkse is een type W van een blokkendoos motorwagen uit 1931, de rechtse is een
type K van o.a. een ovalenramenrijtuig of een C12c.

Weer wat geleerd! Bedankt (zo erg zit ik niet in de rijtuigen).  ;D

De extra deur in de huif heeft niets met de ATB te maken, maar met de betere bereikbaarheid van de grote koelventilator en radiator. Vele 2200'en hebben deze extra deur gekregen (ook niet ATB-loccen), maar lang niet alle machines.

Klopt, ik weet dat meer het hebben gehad, en daarom zei ik ook; de combi van extra deur én het gele vierkantje ter hoogte van het hoge A-sein.  ;)
Grtz!
Tedo

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: 19 Toen
« Reactie #874 Gepost op: 14 October 2009, 23:03:53 »
Nog wat dia's gescand:


De openingstrein van de Schiphollijn met koninklijke lading, linkerspoor rijdend richting Schiphol bij de tunnelingang west.


De 1200 die de trein mocht terugslepen vanaf Schiphol; de 1602 reed daar los achteraan (nog met bloemstuk).


Veel Beneluxspoorders hebben deze brug nooit in het echt gezien: de Hembrug.


En tot slot deze keer: Boxtel met een dubbele bespanning van een proeftrein met 1602 en 1606 alsmede het vertrek van de VAM-trein van Nijmegen naar Mierlo met de 2506 en de bruine 2514.
Groet, Frank

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: 19 Toen
« Reactie #875 Gepost op: 14 October 2009, 23:05:59 »
Allemaal mooie nieuwe 1600's ;D

Super!

Gr. Remco.

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: 19 Toen
« Reactie #876 Gepost op: 14 October 2009, 23:15:26 »
7 maart 1981 volgens de annalen.......
Dan is de kans groot dat dit de 2207 was!.

Groet, Edwin

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: 19 Toen
« Reactie #877 Gepost op: 14 October 2009, 23:29:05 »
@Erwin: heb je soms een revisieschema?

@Remco!: nog een nieuwe 1600 met proeftrein, maar al met het nummer verplaatst. Hier op 290581 bij Boxtel:



Groet, Frank

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: 19 Toen
« Reactie #878 Gepost op: 14 October 2009, 23:31:29 »
Ja gaaf! Zo 1 wil ik tzt ook nog naast de 01!

Gr. Remco.

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re: 19 Toen
« Reactie #879 Gepost op: 15 October 2009, 19:18:00 »
Mooie nieuwe glimmende 1600 loks. Wat een contrast met hoe deze machine's er momenteel bij rijden :(
Bedankt voor het plaatsen van deze foto's
Wordt het toch nog gezellig!

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re: 19 Toen
« Reactie #880 Gepost op: 15 October 2009, 19:43:19 »
Dat kun je wel zeggen

De 1600'en worden gebruikt voor goederentreinen en hoeven dus niet gewassen te worden. Althans dat lijkt de opvatting te zijn van eigenaar Railion

Bron: Nicosplit.

Dat kun je wel zeggen
« Laatst bewerkt op: 17 October 2009, 20:55:16 door Peter Korsten »
Passat driver:)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: 19 Toen
« Reactie #881 Gepost op: 15 October 2009, 22:05:02 »
Bij het scannen vanavond kwam ik deze dia tegen, waarbij het weer eens jammer is dat er geen geluid bij zit  ;D



Locs 2257, 2328, 2290 en 2345 bij Boxtel met een ertstrein op 290581.
Groet, Frank

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2178
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: 19 Toen
« Reactie #882 Gepost op: 15 October 2009, 22:14:12 »
Mooie plaat!  (y)

Is het mogelijk ze in iets betere resolutie/kwaliteit te plaatsen?

Keep up the good work!
Grtz!
Tedo

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: 19 Toen
« Reactie #883 Gepost op: 15 October 2009, 22:25:19 »
Mooie plaat!  (y)

Is het mogelijk ze in iets betere resolutie/kwaliteit te plaatsen?

Keep up the good work!

Dit is standaard, onbewerkt, 1729x989 bij 300dpi. Wat zou het moeten zijn?
Groet, Frank

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: 19 Toen
« Reactie #884 Gepost op: 15 October 2009, 22:26:37 »
@Erwin: heb je soms een revisieschema?
In "Het Openbaar Vervoer" stond vroeg veel van dat soort info. Helaas zijn ze ermee gestopt, maar zoveel interessants rijdt er wat dat betreft nu ook niet meer rond...