Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1929293 keer)

Back to the Eighties

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: 19 Toen
« Reactie #3270 Gepost op: 13 July 2016, 09:10:41 »
Mooie jaren 80 plaatjes, lust er nog veel meer...... (y)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 19 Toen
« Reactie #3271 Gepost op: 13 July 2016, 09:55:54 »
@Ronald, dat wist ik inderdaad wel, maar was er toch weer ingetrapt door te denken dat T van Twee en V van Vier is (was logischer geweest als ze dit gekozen hadden  :) )

Dat geldt voor de GM EMD F- en E-serie (F=fourteen hundred HP, E=eighteen hundred HP), maar de Plan U (DE-3), X (DE-2), Y (SGM/Sprinter) en Z (Koploper) zijn zo wat minder goed te verklaren, om nog maar te zwijgen over de Plan Q. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: 19 Toen
« Reactie #3272 Gepost op: 13 July 2016, 10:02:22 »
Gewoon het alfabet volgen, dan kom je daar. :P

Overigens zijn het leuke foto's.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re: 19 Toen
« Reactie #3273 Gepost op: 13 July 2016, 11:31:57 »
2 juli 1987


De 1302 met 1130 in opzending in de Int. Trein uit Ancona bij Eindhoven




Is dit D296/7 die hier ook besproken is? http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,22449.60.html

het is zo te  zien niet de D 1422 http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,45777.msg736908.html#msg736908
« Laatst bewerkt op: 13 July 2016, 11:34:40 door janw »

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: 19 Toen
« Reactie #3274 Gepost op: 14 July 2016, 07:33:15 »
Ron,

Dat kan niet de 4001 zijn. De proefserie wijkt namelijk op een aantal punten af van de gewone serie zoals het koersbord dat meer naar het midden stond tov de rest die het koersbord op de kop had. Dit is dus een ICM uit de 4011 OD hoger.

 
.

Je hebt gelijk, ik heb het treinstelnummer inderdaad niet in mijn oude administratie staan, was toendertijd blijkbaar een eigen nummering begonnen en dit was de eerste dia van een treinstel in de serie 4000.....
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re: 19 Toen
« Reactie #3275 Gepost op: 14 July 2016, 10:15:12 »

Is dit D296/7 die hier ook besproken is? http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,22449.60.html
Yep, de CFL, FS en SBB rijtuigen geven t weg. Ook werden in de 296/7 vaak loks in opzending gegeven (van/voor Maastricht)

dirkjan

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re: 19 Toen
« Reactie #3276 Gepost op: 14 July 2016, 12:23:48 »
dus ook daar even een linkje naar hier gezet.

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: 19 Toen
« Reactie #3277 Gepost op: 14 July 2016, 20:26:57 »
Opendag bij de Lijnwerkplaats Maastricht op 10 oktober 1987











En nog wat vol op de snoet van dichtbij








Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 19 Toen
« Reactie #3278 Gepost op: 11 August 2016, 20:13:48 »
In het draadje "25 jaar geleden" kwam het inzetten van ouder materieel voor scholierenvervoer bij de OEG ter sprake.
Op 25 april 1989 reed er in alle vroegte ook materieel dat je normaal niet meer zag.
Ik heb wat dia's gescand van die dag.


Het eindpunt Kurpfalzbrücke in Mannheim met links de extra tram uit 1960/1961


Er was nog zo weinig licht, dat alleen een stilstaande tram gefotografeerd kon worden.


Na een half uurtje vertrok de tram weer naar Edingen en uiteraard de tram bij het voorbijkomen gefotografeerd. Scherptediepte is er niet, maar de tram is niet bewogen.


In Edingen zag ik nog een extra tram in de remise verdwijnen. Deze vierassers zijn van Waggonfabrik Rastatt uit de jaren 1958-1963.


Een Rastatt vierasser als leswagen bij de remise Edingen.


25 jaar geleden was het traject tussen Weinheim en Heidelberg nog voor een groot deel enkelsporig. Inmiddels ligt er haast overal dubbelspoor.
Alleen in het dorp Grosssachsen ligt in de Landstrasse nog een stukje enkelspoor. Het zal nu wel veel drukker met auto's zijn dan toen in 1989.


De tegentram.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

« Laatst bewerkt op: 11 August 2016, 20:34:52 door Willem1951 »

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
    • El Carrilet
Re: 19 Toen
« Reactie #3279 Gepost op: 17 August 2016, 20:11:21 »
Citaat van: mass am see
... de 2405 ... in Emmen...
Dezelfde(?) 2405 ca 1962 bij Gieten op de lijn Assen - Stadskanaal (opgebroken in de jaren '70):


El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: 19 Toen
« Reactie #3280 Gepost op: 18 August 2016, 09:01:50 »
Dat geldt voor de GM EMD F- en E-serie (F=fourteen hundred HP, E=eighteen hundred HP)
De gebruikelijke verklaring is
F = Freight (goederenlocs, vierassig)
E = Express (reizigerslocs, zesassig)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 19 Toen
« Reactie #3281 Gepost op: 19 August 2016, 09:59:04 »
Wat dia's van 27 februari 1987 bij de 750mm smalspoorlijn Oschatz-Mügeln-Kemmlitz.




Het depot in Mügeln.


Een bagagewagen. De kabel via de katrollen op het dak is onderdeel van de "Heberleinbremse".




Een goederentrein tussen Mügeln en Kemmlitz.


In Oschatz.


Het was koud; iets teveel zichtbare rook en stoom.


Binnenkomst van een trein uit Kemmlitz in Mügeln.


Sächsische IV K locomotief.


Even later kwam ook de goederentrein uit Oschatz binnen in Mügeln.


Tot slot een dia gemaakt in Kemmlitz.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: 19 Toen
« Reactie #3282 Gepost op: 19 August 2016, 10:23:45 »
Die met dat bruggetje vind ik leuk, grappige scene.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1598
Re: 19 Toen
« Reactie #3283 Gepost op: 19 August 2016, 10:33:26 »
Ik vind het geheel ook wel aardig top, smaakt  naar meer (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 19 Toen
« Reactie #3284 Gepost op: 21 August 2016, 10:45:36 »
Op 24 september 1978 ben ik al eens bij de 750mm smalspoorlijn van Putbus naar Göhren op het eland Rügen geweest.
Door het draadje "25 jaar geleden" de dia's van deze reis maar eens opgezocht: een beetje een teleurstelling.
Ik fotografeerde met een Agfa 50 S diafilm (zilverkleurig doosje). Met een gevoeligheid van Iso 50 (=erg laag) heb je dan
veel licht/de zon nodig. Helaas was het slecht weer, dus zijn het al geen briljante dia's. Ruim 35 jaar later lijken het wel
zwart-wit dia's, zo weinig kleur zit erin.
Ik heb toch wat dia's gescand en zo goed als het ging digitaal verbeterd.


Het depot in Putbus.


Stoomloc 99-4801 eveneens op het depot in Putbus.


Er was toen ook nog een Heeresfeldbahn locomotiefje (Station Binz Ost vanuit de trein).


Het eindpunt Göhren.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent