Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
17 June 2025, 23:26:51
Rails roestig verven
door
Ferdinand Bogman
17 June 2025, 23:21:16
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Intermittende kortsluiting
door
Albert de Heer
17 June 2025, 23:08:36
Frans loodsje et cetera
door
Scratchbuilt
17 June 2025, 22:54:41
Station Roodeschool
door
MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Klein baantje 1200x1200mm
door
Laenderbahn27
17 June 2025, 22:32:53
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended
door
spock
17 June 2025, 22:28:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM
door
Longtall203
17 June 2025, 22:23:30
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
j.ossebaar
17 June 2025, 22:05:45
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft?
door
AlbertG
17 June 2025, 21:54:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
17 June 2025, 21:47:19
US diorama in H0
door
wob
17 June 2025, 21:39:14
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen.
door
wob
17 June 2025, 21:17:09
Aachenau West
door
wob
17 June 2025, 21:10:25
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
17 June 2025, 20:54:52
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Olav
17 June 2025, 20:42:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
17 June 2025, 20:15:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
Mispoes
17 June 2025, 20:11:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset
door
Petertje
17 June 2025, 19:54:04
Piko Smart Control Wlan Problemen..
door
Modeltreinmulder
17 June 2025, 19:01:17
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Vroeger
17 June 2025, 18:02:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
17 June 2025, 15:50:25
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
Peter Kleton
17 June 2025, 09:49:40
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Huup
17 June 2025, 09:27:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
11
Omlaag
Auteur
Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80' (gelezen 66770 keer)
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4228
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #60 Gepost op:
24 June 2012, 10:43:33 »
Ik ben bezig met de korte versie Amsterda-Bazel
Niet helemaal mijn ding, maar zo lekker kort. Volgende samenstelling:
- sncf b6dd2 van Cemp - Mougel (deze week binnen uit Engeland)
- sbb Abm van jouef (zojuist gewonnen)
- sbb Bm van jouef (in onderhandeling)
- cfl wegmann (nog te vinden)
Martijn
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4228
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #61 Gepost op:
24 June 2012, 10:51:21 »
Trouwens
Zal er wel eens een extra Am zijn meegereden ?
Martijn
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
5166
Offline
Berichten: 924
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #62 Gepost op:
24 June 2012, 11:08:07 »
Een Am heb ik nog nooit gezien, maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Leuke samenstelling hé, ik mis alleen nog de SNCF B6D; Hoe ziet dat model er van CEMP - Mougel uit?
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4054
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #63 Gepost op:
24 June 2012, 11:09:57 »
De kans dat er een Am in deze trein zat, die niet echt de grote bevolkingscentra met elkaar verbond, acht ik uiterst klein. Dat zou eerder op de rijn-as gebeuren, dan via zo'n viaviatreintje
dirkjan
Gelogd
R v/d Hoven
Offline
Berichten: 1010
De 162: Terug van weggeweest!
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #64 Gepost op:
24 June 2012, 12:02:29 »
De Franse BD kan je ook vervangen door een ICR bdk. Gebeurde op 30 juni 1990 ivm een defect aan aan het Franse rijtuig. Foto's van de trein met deze samenstelling (met het ICR-rijtuig aan de NMBS-lok!) naar Luxemburg zijn bekend. Te Luxemburg is het ICR-rijtuig uit de trein gehaald.
Raymond v/d Hoven
Gelogd
http://www.stichting162.nl
= alles over de NS-162 !
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4228
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #65 Gepost op:
24 June 2012, 13:09:44 »
@5166 en Gert
Naar aanleiding van jullie vragen, ik ben binnenkort vrij en zal eens een aantal foto's plaatsen.
In het kort is het een mengeling van leuke details en wat minder schilderwerk:
- Wat ik ervan heb meegekregen is het een kleinserie fabrikant, zie ook ander draadje
- Schildering is goed, alleen niet overal even recht of scherp. Dat zie je denk ik alleen als je zo een 30 cm ervan af zit, wat je natuurlijk doet als eea net binnengekomen is.
- Beschrifting is wat dikkig, vooral het fijnere werk.
- Geen KK
- Draaistellen zijn aardig, met echte veren erin
- Verschillende soorten ramen, dus helder waar helder moet, en hier en daar mat glas (of van dat glas met een motiefje erin)
- De stoelen zijn wit met oranje kussens
De wagon komt als kit, en was dus al in elkaar gezet.
Al met al wel lachen, zeker omdat ik het merl niet kende en razend benieuwd was. Misschien iets teveel betaald daardoor, maar wel goedkoper dan een nieuwe Roco (die zaten volgens mij alleen in set)
Foto's volgen
Martijn
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
Gert1
Gast
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #66 Gepost op:
11 July 2012, 00:35:47 »
Zoals elders op het forum al gememoreerd is de LS Models zet met daarin het Zwitserse bagagerijtuig nu verschenen.
En dat is dus een zeer belangrijke aanwinst voor deze trein.
Overigens nog een tip voor de liefhebbers. Volgens:
http://www.vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/int296.php#2
liep er in de zomer van 1986 een ander type Italiaans tweede klas-rijtuig mee in de rosso fegato kleuren.
Namelijk een rijtuig met goudkleurige raamlijsten, deuren gewoon in de kleuren van de rest van het rijtuig uitgevoerd (en dus niet messing-kleurig) en met stroomlijn-schorten voor de aparaten onder de bak.
Laat ACME daarvan nu juist een model hebben uitgebracht: 50782
mvg,
Gert
Gelogd
Chris2412
Offline
Berichten: 1533
Machinist internationaal Lineas Nl
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #67 Gepost op:
26 July 2012, 08:51:46 »
Goedemorgen,
Heeft als tractie voor deze trein vanaf Maastricht nog voor het aanbrengen van de bovenleiding ooit een CFO reeks 18 dienst gedaan?
Groetjes chris
Gelogd
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen
Davy Beumer
Offline
Berichten: 98
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #68 Gepost op:
26 July 2012, 09:09:51 »
Goede vraag...standaard was het echter niet.
Vanaf het begin van de jaren '70 hoorde volgens omloop de trein tussen Maastricht en Liège Guillemins gereden te worden met een NMBS reeks 60 van stelplaats Kinkempois. In het winterseizoen vergezeld van een generatorwagen. Het traject van Liège Guillemins tot Luxemburg werd toen gereden door de CFL reeks 18.
Vanaf het begin van de jaren '80 werd de gehele dienst overgenomen door de voor elektrische treinverwarming verbouwde reeks 55, dus ook het traject naar Luxemburg.
Zelf ken ik geen foto's van een reeks 18 voor de D296/297 op het traject naar Maastricht. Wat niet wil zeggen dat bij onbeschikbaarheid van de NMBS loks het niet voorgekomen zou kunnen zijn. Zo staat in de Spoorweg Journaal over deze trein ook een foto van een NS serie 2200 als trekkracht van deze trein.
Ook ik houd me graag aanbevolen voor eventuele foto's van een CFL 18 boven Luik...
«
Laatst bewerkt op: 26 July 2012, 12:28:55 door Gert van den Heuvel. Reden: Overbodige quote verwijderd. Klik s.v.p. op antwoord als je een direct antwoord geeft op het vorige bericht.
»
Gelogd
Chris2412
Offline
Berichten: 1533
Machinist internationaal Lineas Nl
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #69 Gepost op:
26 July 2012, 09:29:40 »
Ik weet dat er een paar keer een CFl 18 in Maastricht is geweest. Dit was volgens mij begin jaren 90. Reed toen een extra trein.
Groetjes chris
Gelogd
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen
mark7758
Offline
Berichten: 495
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #70 Gepost op:
26 July 2012, 09:30:40 »
Davy,
Hint. Gezocht van een CFL 1800 met reizigers trein boven luik.
De 1800 hebben lang goederentreinen gereden naar Montzen en zelfs Hasselt.
Maar inderdaad een CFL 1800 boven Luik in de reizigers dienst? Wie heeft bewijs?
Gelogd
vr gr. Mark7758
Niels1990
Offline
Berichten: 178
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #71 Gepost op:
04 August 2012, 17:22:29 »
Hallo Mark,
Dit is de enige foto die ik weet van een 1800 van de CFL in Nederland, wel is waar Maastricht, maar toch in Nederland.
De CFL 1816 langs het perron van spoor 6 in Maastricht. Bron:
http://www.fotocommunity.de
, fotograaf: Nico Berte.
De loc heeft Wegmann rijtuigen aangebracht voor een trein naar de Keukenhof.
Daarna is de 1816 er voor weg gegaan en heeft de 1111 de trein verder gereden.
Foto:
Nu op de zelfde plek de 1111 van de NS. Bron:
http://www.fotocommunity.de
, fotograaf: Nico Berte.
Hier nog een foto van de 1111 met de trein onderweg bij Leiden op 30-04-1995.
Bron:
http://www.bahnbilder.de
, fotograaf: Hans van der Sluis.
Voor meer foto's van de CFL 1800 hou ik mij ook aanbevolen! Daar ben ik zeer benieuwd naar.
Wie weet wordt de rennende fotograaf herkent op de eerste foto en heeft die nog mooie plaatjes.
Ik ga zelf ook kijken of ik de internationale trein na namaken waar dit topic over gaat.
Zelf heb ik nog een werkloze Roco 1100 met botsneus in een doosje liggen.
Groeten,
Niels
Gelogd
mark7758
Offline
Berichten: 495
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #72 Gepost op:
05 August 2012, 16:39:59 »
Dankje. Dat was dan een keukenhof express vermoedelijk die rechtstreeks heeft gereden.
Leuke plaat.
Gelogd
vr gr. Mark7758
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1105
http://www.amsac.be/
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #73 Gepost op:
12 August 2012, 11:03:49 »
Mits toevoeging van 2 zwiterse wagons een andere trein richting Zwitserland
http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/199X/1991-495
Groeten Peter
PS Eigenlijk iets gepost zonder eerst te kijken die Luxemburgse rijtuigen konden ook groen zijn, helaas bij de vb niet !
«
Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 11:16:47 door metpetergaathetbeter
»
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
Falkenberg
Offline
Berichten: 4054
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
«
Reactie #74 Gepost op:
12 August 2012, 16:09:54 »
Dat is geen andere trein, dat is dezelfde, alleen kreeg deze aan het eind van de 80er jaren een ander nummer, de samenstelling bleef in de basis gelijk
dirkjan
«
Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 17:02:34 door Falkenberg
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
11
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'