Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schrootplaats door ruudns
Vandaag om 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
Vandaag om 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:54:44
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:52:21
Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
Vandaag om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
Vandaag om 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1794483 keer)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: 19 Toen
« Reactie #720 Gepost op: 24 juli 2009, 09:59:13 »
Ik kwam er dan weliswaar niet zo gek vaak, maar ik kan me dat wel herinneren..
Als je dat nooit hebt meegemaakt in het huidige Overwegloos Tijdperk, dan kijk je hier raar van op.
Het mocht schijnbaar maar één keer (per richting) per dag van de toenmalige Rijkspolitie, zodat slooptransporten gecombineerd met de buurtgoederentrein moesten oversteken.
Voor met name de pleziervaart kan de brug in de A29 over het Haringvliet (bij Numansdorp) intussen wel automatisch elk uur open, dat zegt wat over de relatieve prioriteiten die we als BV Nederland aan de verschillende modi toekennen...

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: 19 Toen
« Reactie #721 Gepost op: 24 juli 2009, 10:47:57 »
Stamt die ultieme voorrang voor de scheepvaart niet uit historische wetgeving uit de tijd dat er nog nauwelijks sprake was van autoverkeer ? Pleziervaart bestond nog niet en werd dus niet apart benoemd - alles valt onder de noemer scheepvaart.

Sander

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: 19 Toen
« Reactie #722 Gepost op: 24 juli 2009, 14:40:32 »
Wellicht, maar als je verstoring van snelwegverkeer te groot / gevaarlijk vindt bij 2x 2 treinen per dag (ten opzichte van 1x), dan ga je in een nieuwe snelweg toch geen (automatische) brugopening inbouwen? Blijkbaar was het daar voor de snelwegmensen acceptabeler om elk uur letterlijk een gat te slaan in de snelweg dan bij de spoorwegkruising in de A2 meer dan één maal per dag even kunstmatig een file op te wekken met bij wijze van spreken een vanzelf weer uit de weg rijdende "gekantelde vrachtwagen"...
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2009, 17:10:11 door Peter Korsten »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5199
Re: 19 Toen
« Reactie #723 Gepost op: 24 juli 2009, 18:55:55 »
Heb je meer Haarlemmermeerlijn gerelateerde plaatjes?

Uit genoemde serie over deze specifieke trein:


Op de brug over de Amstel te Uithoorn


Net naast de brug de laatste handbediende overweg van de provincie Utrecht


In Amstelhoek nog snel twee open kolenbakken met schroot opgepikt, naast de vijf die in Uithoorn al in de trein waren gerangeerd, en nu op weg in de berm van de provinciale weg naar Mijdrecht. De trein was overigens extra lang vanwege een sleep zelflossers van de Schiphollijn in aanleg.


Bij de brug over het riviertje de Angstel, tussen overweg A2 en Nieuwersluis.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2009, 17:10:56 door Peter Korsten »
Groet, Frank

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: 19 Toen
« Reactie #724 Gepost op: 25 juli 2009, 13:25:06 »
Heel fraai!

Die twee extra schrootwagens kwamen bij Pothuizen Amstelhoek vandaan. Die plaat van de trein in de berm van de N201, prachtig. Ik kan me nog goed herinneren dat het spoor daar lag. Je kunt het je nu haast niet meer voorstellen met die lelijke busbaan die er nu ligt  >:(

Grtz,

Marcel

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1231
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re: 19 Toen
« Reactie #725 Gepost op: 25 juli 2009, 17:41:44 »
Mooi hoor, al die foto's.  (y)
Nooit geweten dat de spoorlijn zo dicht langs de N201 heeft gelegen (nooit in verdiept eigenlijk  :-X); rij er toch regelmatig overheen. Die lelijke busbaan is idd niks...

Gr Marco.
Gr Marco.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: 19 Toen
« Reactie #726 Gepost op: 26 juli 2009, 12:14:21 »
Behalve dan voor de reizigers die daar met enige regelmaat langs de file rijden.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5199
Re: 19 Toen
« Reactie #727 Gepost op: 26 juli 2009, 19:59:57 »
Tijdens het 'neuzenaanbouwprogramma' konden in 19toen dit soort plaatjes, met wat geluk, worden gemaakt:

Groet, Frank

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re: 19 Toen
« Reactie #728 Gepost op: 26 juli 2009, 21:01:58 »
heey die platen hangen nu op de 1125 in het nsm.

MVG Fridzie

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5199
Re: 19 Toen
« Reactie #729 Gepost op: 27 juli 2009, 22:46:35 »
De hele avond gaat het in het draadje over de Roco modellen van de 2400 met A-frontsein over (vooral) de 2418. Hier een apart plaatje van (een deel van) die loc...... ;D

Groet, Frank

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5199
Re: 19 Toen
« Reactie #730 Gepost op: 27 juli 2009, 23:10:30 »
Je komt wat tegen met dat scannen. Deze was ik ook helemaal vergeten: 5 x 2200 bij Pernis.
(2285 trekt 2214,22??,2250 en 2329 op 120480)

Groet, Frank

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: 19 Toen
« Reactie #731 Gepost op: 28 juli 2009, 00:38:20 »
zwijmelen bij beelden van de NS in 1982.

We zien de 1118 met geheel gele neus, mat'46, bouw ICR, blauwe W2 en Plan E  en een keurig geuniformeerde meester op de bok van de gloiednieuwe 1640.

http://www.youtube.com/watch?v=5BBHdm9Y38Q

Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re: 19 Toen
« Reactie #732 Gepost op: 28 juli 2009, 10:42:04 »
...... Ik kan me nog goed herinneren dat het spoor daar lag. Je kunt het je nu haast niet meer voorstellen met die lelijke busbaan die er nu ligt  >:(....
Kan het zijn dat dat spoor rond 1992 opgebroken is. Volgens mij kan ik het me nog wel herinneren. Ik reed van 1990-1992 regelmatig daarlangs van Hilversum naar A'dam/Schiphol/andere bestemming in de contrijen.

Erik

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: 19 Toen
« Reactie #733 Gepost op: 28 juli 2009, 10:44:45 »
zwijmelen bij beelden van de NS in 1982.

Hier nog veel meer van dat moois ;D

OV nieuws deel 1
OV nieuws deel 2
OV nieuws deel 3
OV nieuws deel 4

Prachtig mooie beelden van de echte NS met getrokken treinen ;D

Gr. Remco.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5199
Re: 19 Toen
« Reactie #734 Gepost op: 28 juli 2009, 22:09:44 »
Begin tachtiger jaren eindigde de overgang van de oude groentewagens als geelbanders naar de 'nieuwe' Gs(-t). Op deze dia de 2210 (deels opnieuw in de verf gezet) met een typische 'overgangstrein' met nog niet aangepaste Gs groepswagens (kopwanden en deuren nog origineel) op weg bij Houten richting Geldermalsen (naast Deventer het tweede VGL rangeerpunt). Het zou mooi zijn wanneer Artitec...............

Groet, Frank