Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lengte blok en bezetmelders door Bobos
Vandaag om 19:19:24
bovenleiding Mader door Bobos
Vandaag om 19:18:43
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420 door Jeroen Trainz
Vandaag om 19:18:33
lengte blok en bezetmelders door Bobos
Vandaag om 19:15:57
Schaal N - ca 310x120cm - Hondenbot door Paul552
Vandaag om 19:14:57
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door MichielB
Vandaag om 19:05:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:05:12
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door VAM65
Vandaag om 19:02:56
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 18:58:09
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Teun
Vandaag om 18:46:22
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door hervé
Vandaag om 18:39:59
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Bob R.
Vandaag om 18:39:29
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door Gerard van de Weijer
Vandaag om 18:25:39
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 18:19:54
EifelBurgenBahn door Tjalling
Vandaag om 18:01:26
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Reinout van Rees
Vandaag om 17:42:10
US diorama in H0 door 741230
Vandaag om 17:30:35
NS/32 door Olaf
Vandaag om 17:07:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 16:46:19
rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 16:23:09
Ton bouwt goederenwagens door TonM
Vandaag om 15:49:48
25 jaar geleden door eemstede
Vandaag om 14:51:09
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 14:44:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:36:48
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door hervé
Vandaag om 13:58:30
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door ex-DR V100
Vandaag om 13:17:53
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 12:44:15
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door MaraNCS
Vandaag om 12:07:21
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 11:32:44
Baanplan Bührtal VI door Ronald69
Vandaag om 11:30:18
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1789061 keer)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re: 19 Toen
« Reactie #285 Gepost op: 24 maart 2009, 17:45:51 »
Wat een heerlijk draadje met supermooie foto's! Mogen er ook nog flink wat 2400'en, 1100'en en 1200'en komen? ;D

Treinstel 1741 rijdt nog onder de oude bovenleidingsmasten Zandvoort binnen, daarna worden deze vervangen. 2 maart 1986.
uit IJmuiden, goede tekst moet ik er even bijzoeken.
Ik vind die masten eigenlijk mooier dan de meeste masten van tegenwoordig. Waarom zijn ze eigenlijk verdwenen?
Mvgr Jan Wiebrand

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Online Online
  • Berichten: 8819
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #286 Gepost op: 24 maart 2009, 18:53:00 »

Stoptrein 8039 met materieel '54 (393) halverwege Ommen en Mariënberg, 26 juli 1994
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12316
    • sleutelspoor
Re: 19 Toen
« Reactie #287 Gepost op: 24 maart 2009, 19:23:43 »








Al dit moois is genomen tussen Vlaardingen Oost en West.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Dennis

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #288 Gepost op: 24 maart 2009, 20:11:29 »
Ik ga ook maar even een scanner kopen denk ;D
Heb ook nog wel het een en ander liggen.

Grts,
Dennis

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8056
  • Spoor N
Re: 19 Toen
« Reactie #289 Gepost op: 24 maart 2009, 20:15:10 »
Doen. ;)

Iemand nog wat verzoekjes, dan kan ik kijken of ik iets kan vinden.

@Jan: geen idee waarom die vervangen zijn, maar het is wel jammer. Tijdens het vervangen reden er trekduw stammen paln E met 2200 en EW, trouwens.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: 19 Toen
« Reactie #290 Gepost op: 24 maart 2009, 20:29:39 »
mooi die hondekoppen. Wordt tijd dat piko met de 3pitter komt.

oveerigens wat ik niet snap is dat mat 54 ook als stopper werd ingezet?vanwege zijn hoge gewicht is dit toch raar?

Marc tramt

  • Online Online
  • Berichten: 10563
Re: 19 Toen
« Reactie #291 Gepost op: 24 maart 2009, 20:36:44 »
Portalen zijn vervangen vanwege einde levensduur... Deze prachtige portalen hebben (hadden)  helaas niet het eeuwige leven.

De elektrische diens op Zwolle-Emmen is begonnen met materieel '54.  Overigens werden ze ook op andere plekken in de stoptreindienst ingezet, met name in de nadagen. Zo weet ik nog dat ze in de stopdienst Utrecht-Eindhoven plan V kwamen vervangen.
No dress rehearsel, this is our life.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Online Online
  • Berichten: 8819
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #292 Gepost op: 24 maart 2009, 20:46:39 »
overigens wat ik niet snap is dat mat 54 ook als stopper werd ingezet?vanwege zijn hoge gewicht is dit toch raar?

Naar mate de leeftijd vorderde kwam het materieel '54 in minder prominente treinseries terecht. Vanaf de zomerdienst 1984 kwamen de eerste treinstellen ICM-1 in dienst. Hiermee werd de eerste aanval ingezet op het IC-bolwerk... In 1994, het jaar van de foto, hadden de Hondekoppen nog 1½ jaar te gaan terwijl 2/3 al buiten dienst was.
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2009, 20:48:17 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Naznim

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: 19 Toen
« Reactie #293 Gepost op: 24 maart 2009, 20:48:33 »
Mat 54 reed ook veel spitstreinen Enkhuizen Amsterdam cs v.v.
Groeten Arnold

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3742
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #294 Gepost op: 24 maart 2009, 20:57:27 »
de dienst met mat 54 naar Emmen is in mei 1987 begonnen,eerst kwam de stoptrein binnen op spoor 1 en vertrok weer als sneltrein, maar voor dat deze mocht vertrekken kwam eerst nog de sneltrein binnen op spoor 2 die als stoptrein  weer richting zwolle reed, nu wordt spoor 2 bijna nooit meer gebruikt ook de richting borden(filmkast) op beide perrons zijn verdwenen.

de sneltrein is net vertrokken en de als sneltrein binnen gekomen trein staat op spoor 2 te wachten om als stoptrein weer naar Zwolle te rijden.

Het station van Emmen is het niet mooi om te fotograferen,masten en dergelijke staan in de weg, maar zo heb je wel een beeld hoe het voor 22 jaar was, links op de foto zie je nog net zon filmkast.

mvgr Evert

Marc tramt

  • Online Online
  • Berichten: 10563
Re: 19 Toen
« Reactie #295 Gepost op: 24 maart 2009, 21:03:54 »
Plaatje stopdienst dan maar  ;D:

333 als stoptrein Utrecht CS-Eindhoven in Vught  16-8-1983.
No dress rehearsel, this is our life.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Online Online
  • Berichten: 8819
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #296 Gepost op: 24 maart 2009, 21:07:28 »
Het station van Emmen is het niet mooi om te fotograferen,masten en dergelijke staan in de weg,

Geen last van gehad op 05-08-1986...

Plan U 139 is na het rijden van trein 8059 in Emmen gearriveerd. Rechts staat stel 137.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3742
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #297 Gepost op: 24 maart 2009, 21:15:16 »
Geen last van gehad op 05-08-1986...

Plan U 139 is na het rijden van trein 8059 in Emmen gearriveerd. Rechts staat stel 137.

Dat waren ook de betere tijden zonder masten, 2200 met plan DE2 DE3 2400 maar gelukkig hebben we de foto's nog

mvgr Evert

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Online Online
  • Berichten: 8819
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #298 Gepost op: 24 maart 2009, 21:23:36 »
Interessant waren de materieelverschuivingen n.a.v. de elektrificatie van Zwolle Emmen: de dieseltrek/duwtreinen werden opgeheven en de plan U's konden naar Zutphen-Hengelo, zoals de in 1991 verongelukte 143:

143 als trein 7234 (Es-Zp) te Lochem op 14 juli 1987
('s-middags ging ik een retourtje Zwolle-Emmen doen per sneltrein met mat.'54)



@Frank.

Frank, je hebt gelijk. Ik zat weer eens te slapen. Ik dacht dat het 2+2+2 was, maar het was 2+2+4. Het zijn de 376+332+1791. Om 12.14 binnen gekomen vanuit het westen. Op spoor 2 staat de 711, die om 12.36 naar Amsterdam zal vertrekken.
Hieronder de foto met de 332+348+346 op spoor 8.


Geeft niks, op deze manier zien we een foto extra! ;)
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2009, 21:25:08 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 569
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: 19 Toen
« Reactie #299 Gepost op: 24 maart 2009, 22:57:12 »
Nog maar eens een Hondekopje dan:

Niet de mooiste plaat maar wel één van de leukere.