Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:16:28
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:14:24
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:13:44
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 15:05:40
Handregelaar aan IB Basic door Joz
Vandaag om 14:58:59
Modeltreinen Pierre Dominique door Luc2000
Vandaag om 14:48:11
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
Vandaag om 14:45:32
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 14:24:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 14:08:49
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 13:55:54
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Remunj
Vandaag om 13:22:08
Raadplaatje door Hlv53
Vandaag om 12:39:02
Het Boemeltje - Electronica door Hans GJ
Vandaag om 12:35:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:08:20
Rails roestig verven door Scratchbuilt
Vandaag om 10:22:32
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 09:14:29
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Duikeend
Vandaag om 09:12:30
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 08:35:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frits C
Vandaag om 06:47:18
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
17 June 2025, 22:54:41
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
17 June 2025, 22:28:16
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft? door AlbertG
17 June 2025, 21:54:10
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 June 2025, 20:54:52
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1916862 keer)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: 19 Toen
« Reactie #285 Gepost op: 24 March 2009, 17:45:51 »
Wat een heerlijk draadje met supermooie foto's! Mogen er ook nog flink wat 2400'en, 1100'en en 1200'en komen? ;D

Treinstel 1741 rijdt nog onder de oude bovenleidingsmasten Zandvoort binnen, daarna worden deze vervangen. 2 maart 1986.
uit IJmuiden, goede tekst moet ik er even bijzoeken.
Ik vind die masten eigenlijk mooier dan de meeste masten van tegenwoordig. Waarom zijn ze eigenlijk verdwenen?
Mvgr Jan Wiebrand

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8970
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #286 Gepost op: 24 March 2009, 18:53:00 »

Stoptrein 8039 met materieel '54 (393) halverwege Ommen en Mariënberg, 26 juli 1994
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12422
    • sleutelspoor
Re: 19 Toen
« Reactie #287 Gepost op: 24 March 2009, 19:23:43 »








Al dit moois is genomen tussen Vlaardingen Oost en West.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Dennis

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #288 Gepost op: 24 March 2009, 20:11:29 »
Ik ga ook maar even een scanner kopen denk ;D
Heb ook nog wel het een en ander liggen.

Grts,
Dennis

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8437
  • Spoor N
Re: 19 Toen
« Reactie #289 Gepost op: 24 March 2009, 20:15:10 »
Doen. ;)

Iemand nog wat verzoekjes, dan kan ik kijken of ik iets kan vinden.

@Jan: geen idee waarom die vervangen zijn, maar het is wel jammer. Tijdens het vervangen reden er trekduw stammen paln E met 2200 en EW, trouwens.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4546
Re: 19 Toen
« Reactie #290 Gepost op: 24 March 2009, 20:29:39 »
mooi die hondekoppen. Wordt tijd dat piko met de 3pitter komt.

oveerigens wat ik niet snap is dat mat 54 ook als stopper werd ingezet?vanwege zijn hoge gewicht is dit toch raar?

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re: 19 Toen
« Reactie #291 Gepost op: 24 March 2009, 20:36:44 »
Portalen zijn vervangen vanwege einde levensduur... Deze prachtige portalen hebben (hadden)  helaas niet het eeuwige leven.

De elektrische diens op Zwolle-Emmen is begonnen met materieel '54.  Overigens werden ze ook op andere plekken in de stoptreindienst ingezet, met name in de nadagen. Zo weet ik nog dat ze in de stopdienst Utrecht-Eindhoven plan V kwamen vervangen.
No dress rehearsel, this is our life.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8970
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #292 Gepost op: 24 March 2009, 20:46:39 »
overigens wat ik niet snap is dat mat 54 ook als stopper werd ingezet?vanwege zijn hoge gewicht is dit toch raar?

Naar mate de leeftijd vorderde kwam het materieel '54 in minder prominente treinseries terecht. Vanaf de zomerdienst 1984 kwamen de eerste treinstellen ICM-1 in dienst. Hiermee werd de eerste aanval ingezet op het IC-bolwerk... In 1994, het jaar van de foto, hadden de Hondekoppen nog 1½ jaar te gaan terwijl 2/3 al buiten dienst was.
« Laatst bewerkt op: 24 March 2009, 20:48:17 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Naznim

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: 19 Toen
« Reactie #293 Gepost op: 24 March 2009, 20:48:33 »
Mat 54 reed ook veel spitstreinen Enkhuizen Amsterdam cs v.v.
Groeten Arnold

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3982
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #294 Gepost op: 24 March 2009, 20:57:27 »
de dienst met mat 54 naar Emmen is in mei 1987 begonnen,eerst kwam de stoptrein binnen op spoor 1 en vertrok weer als sneltrein, maar voor dat deze mocht vertrekken kwam eerst nog de sneltrein binnen op spoor 2 die als stoptrein  weer richting zwolle reed, nu wordt spoor 2 bijna nooit meer gebruikt ook de richting borden(filmkast) op beide perrons zijn verdwenen.

de sneltrein is net vertrokken en de als sneltrein binnen gekomen trein staat op spoor 2 te wachten om als stoptrein weer naar Zwolle te rijden.

Het station van Emmen is het niet mooi om te fotograferen,masten en dergelijke staan in de weg, maar zo heb je wel een beeld hoe het voor 22 jaar was, links op de foto zie je nog net zon filmkast.

mvgr Evert

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re: 19 Toen
« Reactie #295 Gepost op: 24 March 2009, 21:03:54 »
Plaatje stopdienst dan maar  ;D:

333 als stoptrein Utrecht CS-Eindhoven in Vught  16-8-1983.
No dress rehearsel, this is our life.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8970
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #296 Gepost op: 24 March 2009, 21:07:28 »
Het station van Emmen is het niet mooi om te fotograferen,masten en dergelijke staan in de weg,

Geen last van gehad op 05-08-1986...

Plan U 139 is na het rijden van trein 8059 in Emmen gearriveerd. Rechts staat stel 137.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3982
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #297 Gepost op: 24 March 2009, 21:15:16 »
Geen last van gehad op 05-08-1986...

Plan U 139 is na het rijden van trein 8059 in Emmen gearriveerd. Rechts staat stel 137.

Dat waren ook de betere tijden zonder masten, 2200 met plan DE2 DE3 2400 maar gelukkig hebben we de foto's nog

mvgr Evert

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8970
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #298 Gepost op: 24 March 2009, 21:23:36 »
Interessant waren de materieelverschuivingen n.a.v. de elektrificatie van Zwolle Emmen: de dieseltrek/duwtreinen werden opgeheven en de plan U's konden naar Zutphen-Hengelo, zoals de in 1991 verongelukte 143:

143 als trein 7234 (Es-Zp) te Lochem op 14 juli 1987
('s-middags ging ik een retourtje Zwolle-Emmen doen per sneltrein met mat.'54)



@Frank.

Frank, je hebt gelijk. Ik zat weer eens te slapen. Ik dacht dat het 2+2+2 was, maar het was 2+2+4. Het zijn de 376+332+1791. Om 12.14 binnen gekomen vanuit het westen. Op spoor 2 staat de 711, die om 12.36 naar Amsterdam zal vertrekken.
Hieronder de foto met de 332+348+346 op spoor 8.


Geeft niks, op deze manier zien we een foto extra! ;)
« Laatst bewerkt op: 24 March 2009, 21:25:08 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 569
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: 19 Toen
« Reactie #299 Gepost op: 24 March 2009, 22:57:12 »
Nog maar eens een Hondekopje dan:

Niet de mooiste plaat maar wel één van de leukere.