Wat mij bezig houd is waarom heeft NSHispeed niet een waterdicht contract gemaakt voordat ze een handtekening zetten. Wat ik begrijp dat dit contract meer gaten heeft dan een vergiet
Inmiddels antwoord uit Denemarken: sinds het verschijnen van dit krantenartikel zijn er 15 treinstellen afgeleverd en die zijn allemaal in 'running condition'. Dus lijkt het me dat beriochten over het faillissement van Ansaldo Breda toch wat voorbarig zijn.
De Deense spoorwegen, die ook al jaren wachten op hun bij AnsaldoBreda bestelde treinstellen, hebben hun bestelling inmiddels geannuleerd. Volgens de laatste berichten is de fabrikant failliet en gaat Hispeed nu ICE's bestellen voor de HSL.
Weet iemand eigenlijk waarom NS dit buitenbeentje heeft besteld ipv "gewoon" een Siemens- of Alstomproduct?
Voor de werknemers. Maar het bedrijf heeft het zelf in de hand gewerkt.En ik hoop dat er andere treinen zullen komen.ICE
highspeed heeft via een europeese aanbesteding een offerte voor een treinstel die max 250 per uur kunnen rijden uitgezet , ansaldo breda kwam met het beste bod
Volgens mij waren we al eens eerder tot de conclusie gekomen dat er verdraaid weinig treinstellen zijn die 250 km/u kunnen halen en niet meteen een peperdure TGV/ICE zijn.
je gunt je order aan de beste tender