Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko blauwe 1000 door Charles_
Vandaag om 22:20:32
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:15:38
Lodewickshaven door Sikko
Vandaag om 22:09:57
Esu 51820 SwitchPilot v2 door maartenvdb
Vandaag om 22:09:40
Minibaan Visserskaai H0 door Eric B
Vandaag om 22:09:39
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:08:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Frans
Vandaag om 21:56:22
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door Tedo
Vandaag om 21:32:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 21:04:58
Cranicher Altbahn door NS264
Vandaag om 19:29:28
Terschellinger Spoor door Michiel2
Vandaag om 19:12:03
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 19:03:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:33:19
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Rob Ellerman
Vandaag om 18:32:58
Geluid Piko 1000 groen door Luc2000
Vandaag om 17:35:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
Vandaag om 17:13:05
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
  

Auteur Topic: Daar is 'ie dan, de Albatros!  (gelezen 72692 keer)

Gert1

  • Gast
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #180 Gepost op: 29 April 2009, 13:51:39 »
Het failliet van Ansaldo zou naar mijn idee alleen kunnen als de Denen de stekker uit het IC4 project hebben getrokken iets waarover ik nog geen definitief verhaaltje heb kunnen vinden. Er bestaat iig een ultimatum aan Ansaldo dat er 14 treinstellen volledig operationeel moeten zijn voor Mei 2009 (dat hadden er 83 moeten zijn en al 2006).

Ik zal eens navraag doen bij mijn Deense (model)spoorcontacten.
Het zou me niet verbazen en als het het einde van Ansaldo betekent is dat jammer maar helaas.

mvg,
Gert

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #181 Gepost op: 29 April 2009, 13:56:11 »
Voor de werknemers. Maar het bedrijf heeft het zelf in de hand gewerkt.
En ik hoop dat er andere treinen zullen komen.
ICE (y)
« Laatst bewerkt op: 29 April 2009, 15:09:40 door Peter Korsten »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8619
  • Spoor N
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #182 Gepost op: 29 April 2009, 16:43:38 »
ICE?
Gaaaaap.
Fotosoep daarvan staat op een ander forum. Ziet er eigenlijk wel mooi uit.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #183 Gepost op: 29 April 2009, 16:44:41 »
Heb je daar een link van???


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #184 Gepost op: 29 April 2009, 18:14:33 »

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #185 Gepost op: 29 April 2009, 18:22:34 »
Dat ziet er beslist niet onaardig uit.

Ik vind die zuurstok kleurstelling heel goed staan bij het neusje van de ICE.



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #186 Gepost op: 29 April 2009, 18:41:14 »
alleen ff de donkergrijze band langs de ramen

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9892
    • belse roestkraam
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #187 Gepost op: 29 April 2009, 19:04:30 »
toch vond ik de vlindertjes van het ouwe kleurstellingontwerp leuker. Ook op een ICE.

Gert1

  • Gast
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #188 Gepost op: 29 April 2009, 20:03:16 »
ICE met vlindertjeskleurstelling

Ziet er goed uit. Gauw die Albatros terugsturen naar Italië en zaken doen met Siemens!

mvg,
Gert

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6802
  • Spaar ze allemaal.
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #189 Gepost op: 29 April 2009, 20:06:14 »
Nee, houden, groen verven, gele snor en blauwe reclamebanen!

En een trappetje natuurlijk

Anoniem

  • Gast
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #190 Gepost op: 29 April 2009, 20:13:04 »
En even serieus: hoe gaat dat nu als een treinenfabrikant failliet gaat? Die wordt door de curator in de uitverkoop gezet, waarna vanzelf een Alstom, Bombardier of Siemens de tent overneemt, normaal gezien compleet met orderportefeuille. Zelfs als dat laatste niet zo is, wordt in ieder geval daarover met de klanten onderhandeld.

Die Albatros komt er hoor, maak jullie geen illusies  8) ;D.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6802
  • Spaar ze allemaal.
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #191 Gepost op: 29 April 2009, 20:16:12 »
Mij hoor je niet klagen  (y)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #192 Gepost op: 29 April 2009, 20:22:21 »
Weet iemand eigenlijk waarom NS dit buitenbeentje heeft besteld ipv "gewoon" een Siemens- of Alstomproduct?
Reinier

Gert1

  • Gast
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #193 Gepost op: 29 April 2009, 20:26:33 »
Het failliet van Ansaldo zou naar mijn idee alleen kunnen als de Denen de stekker uit het IC4 project hebben getrokken iets waarover ik nog geen definitief verhaaltje heb kunnen vinden. Er bestaat iig een ultimatum aan Ansaldo dat er 14 treinstellen volledig operationeel moeten zijn voor Mei 2009 (dat hadden er 83 moeten zijn en al 2006).

Dat schijnt (naar mijn idee) nogal krap te zijn aangezien een maand terug 8 stellen geleverd waren en daarvan 3 diensten reden (met de nodige problemen). Het annuleren betekent dat Ansaldo flink in de buidel moet gaan tasten (3,5 miljard kronen terug betalen, totaal 5 miljard schade = bijna 700 miljoen Euri). Ik ben benieuwd naar de afloop van deze soap, die de nodige gevolgen kan gaan hebben voor de NS-HSA naar mijn idee.

MvG
Robert

bron: http://www.cphpost.dk/news/national/88-national/45180-dsb-no-longer-believes-in-ic4.html

Inmiddels antwoord uit Denemarken: sinds het verschijnen van dit krantenartikel zijn er 15 treinstellen afgeleverd en die zijn allemaal in 'running condition'. Dus lijkt het me dat beriochten over het faillissement van Ansaldo Breda toch wat voorbarig zijn.

mvg,
Gert

Naznim

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #194 Gepost op: 29 April 2009, 20:30:57 »
We weten dat het laagste bod was. Maar misschien was het een politieke beslissing.

Wat mij bezig houd is waarom heeft NSHispeed niet een waterdicht contract gemaakt voordat ze een handtekening zetten. Wat ik begrijp dat dit contract meer gaten heeft dan een vergiet  ???
Groeten Arnold